کد خبر:
۱۳۴۱۱۳ ۱۵:۰۲
۱۳۹۹/۰۹/۱۹
قیمت گذاری را به خودروسازان بسپارید
سعید مدنی، مدیرعامل پیشین سایپا
به گزارش "پدال نیوز"
خودروهای جدید مانند دنا پلاس حدود 200 میلیون تومان قیمت داشت ولی در بازار تا 600 میلیون تومان رفت. نه این قیمت هایی که توسط کارخانهها اعلام میشود معقول است و نه آن 600 میلیون تومان! به دلیل این که قیمت فیکس میشود هجوم برای خرید وجود دارد چون مردم میدانند به یک حاشیه سود خواهند رسید.
داستان قیمتگذاری خودروسازان را باید از بازار کاملا جدا کرد. به همین دلیل است که قیمتها در بازار به شدت افزایش پیدا میکند. زیرساختهای اقتصاد کشور ایجاب میکند که قیمتها در بازار بالا برود در غیر این صورت خودروسازان در این قضیه نقشی ندارند. اگر قیمتها دست خودروسازان باشد نرخها تا این حد در بازار بالا نمیرود. در نتیجه حاشیه سود بهدست آمده توسط خودروسازان نیز صرف افزایش تولید میشود.
پدال نیوز// سعید مدنی، مدیرعامل پیشین سایپا، در یادداشتی نوشت: ایران خودرو و سایپا قرار است به زودی محصولات جدیدی را روانه بازار کنند. شاهین سایپا در سال ۹۱ قرارداد آن بسته شد و قرار بود در سال ۹۵ این خودرو به تولید برسد. با تغییر مدیریتها که اتفاق افتاد تولیدی آن صورت نگرفت. محصولی که در آن زمان کاملا به روز بود با ۴ سال تاخیر در حال تولید است.
بحث مهم درباره این محصولات قیمت آن ها است. قیمت هایی که برای این خودروها در نظر گرفته شده 170 الی 180 میلیون تومان است. این قیمتها معقول است ولی در بازار به خاطر این که قیمت تکلیفی وجود دارد نرخها متفاوت میشود. بنابراین اگر خودروسازان بخواهند رشد کنند باید قیمتها در حدی که بازار کشش دارد در نظر گرفته شود. در این صورت افزایش قیمت اتفاق نخواهد افتاد و هم خودروسازان میتوانند حاشیه سود داشته باشند.
خودروهای جدید مانند دنا پلاس حدود 200 میلیون تومان قیمت داشت ولی در بازار تا 600 میلیون تومان رفت. نه این قیمت هایی که توسط کارخانهها اعلام میشود معقول است و نه آن 600 میلیون تومان! به دلیل این که قیمت فیکس میشود هجوم برای خرید وجود دارد چون مردم میدانند به یک حاشیه سود خواهند رسید.
داستان قیمتگذاری خودروسازان را باید از بازار کاملا جدا کرد. به همین دلیل است که قیمتها در بازار به شدت افزایش پیدا میکند. زیرساختهای اقتصاد کشور ایجاب میکند که قیمتها در بازار بالا برود در غیر این صورت خودروسازان در این قضیه نقشی ندارند. اگر قیمتها دست خودروسازان باشد نرخها تا این حد در بازار بالا نمیرود. در نتیجه حاشیه سود بهدست آمده توسط خودروسازان نیز صرف افزایش تولید میشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها