کاهش مصرف بنزین در کشور بعد از شیوع کرونا
پدال نیوز: رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت گفت:بعد از شیوع کرونا مصرف بنزین به ۷۰ میلیون لیتر در روز رسیده که نشان میدهد مصرف این سوخت ۲۰ درصد کمتر شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، همایون صالحی رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت با اشاره به کاهش مصرف سوخت در کشور در ۷ ماهه نخست سال گفت: مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا کرده است و با عدد ۸۵ میلیون لیتر در روز بهمن ماه سال گذشته فاصله دارد.
او ادامه داد: بعد از شیوع کرونا مصرف بنزین به ۷۰ میلیون لیتر در روز رسید که نشان میدهد مصرف این سوخت ۲۰ درصد کمتر شده، این در حالی است که با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و میزان فوتیها مراجعه به جایگاههای سوختگیری کمتر شده است.
رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت با اشاره به کاهش مصرف سوخت در فروردین سال ۹۹ در کشور اضافه کرد:در فروردین ماه برخی روزها مصرف بنزین به ۶ میلیون لیتر در روز کاهش پیدا کرد هر چند که میانگین مصرف عدد۵۰ میلیون لیتر مصرف بنزین در روز را نشان میدهد. این عدد در مقایسه با میانگین مصرف در فروردین سال گذشته که ۹۱ میلیون لیتر در روز بود فاصله زیادی دارد.
صالحی تصریح کرد: روند افزایش مصرف سوخت بعد از کاهش محدودیتهای کرونایی در کشور آغاز شد و در اردیبهشت ماه روزانه ۶۹ میلیون لیتر بنزین مصرف شد که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل کاهش ۳۶ درصدی را نشان میدهد.
او گفت:در مهرماه مصرف سوخت در کشور به ۸۰ میلیون لیتر کاهش یافته است که در مقایسه با مهر سال ۹۸ کاهش ۱۸ درصدی را نشان می دهد.
رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت با اشاره به افزایش مصرف CNG در کشور گفت:با افزایش قیمت سوخت در کشور، مصرف CNG از ۲۰ میلیون متر مکعب به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
او ادامه داد: طبق آمار منتشر شده با افزایش قیمت سوخت نه تنها سهم CNG در سبد سوخت مصرفی رانندگان کاهش نداشته بلکه مصرف آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد همراه بوده است.
رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت کشور افزود: میانگین مصرف CNG در فروردین ماه ۹۸ تا شهریور همان سال ماهانه ۱۹.۳ میلیون متر مکعب بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به ۲۰.۹ میلیون متر مکعب رسیده است.
صالحی درباره میزان مصرف CNG در تهران تصریح کرد:مصرف سوخت CNG در تهران ۲۰ درصد افزایش یافته است که این میزان مصرف نسبت به استان دیگر دارای نوسان است.
او گفت:از زمان افزایش قیمت بنزین مصرف این سوخت با کاهش ۲۳ میلیون لیتری همراه بوده و از ۹۷.۱ میلیون لیتر به ۷۴.۳ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
او ادامه داد: بعد از شیوع کرونا مصرف بنزین به ۷۰ میلیون لیتر در روز رسید که نشان میدهد مصرف این سوخت ۲۰ درصد کمتر شده، این در حالی است که با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و میزان فوتیها مراجعه به جایگاههای سوختگیری کمتر شده است.
رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت با اشاره به کاهش مصرف سوخت در فروردین سال ۹۹ در کشور اضافه کرد:در فروردین ماه برخی روزها مصرف بنزین به ۶ میلیون لیتر در روز کاهش پیدا کرد هر چند که میانگین مصرف عدد۵۰ میلیون لیتر مصرف بنزین در روز را نشان میدهد. این عدد در مقایسه با میانگین مصرف در فروردین سال گذشته که ۹۱ میلیون لیتر در روز بود فاصله زیادی دارد.
صالحی تصریح کرد: روند افزایش مصرف سوخت بعد از کاهش محدودیتهای کرونایی در کشور آغاز شد و در اردیبهشت ماه روزانه ۶۹ میلیون لیتر بنزین مصرف شد که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل کاهش ۳۶ درصدی را نشان میدهد.
او گفت:در مهرماه مصرف سوخت در کشور به ۸۰ میلیون لیتر کاهش یافته است که در مقایسه با مهر سال ۹۸ کاهش ۱۸ درصدی را نشان می دهد.
رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت با اشاره به افزایش مصرف CNG در کشور گفت:با افزایش قیمت سوخت در کشور، مصرف CNG از ۲۰ میلیون متر مکعب به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
او ادامه داد: طبق آمار منتشر شده با افزایش قیمت سوخت نه تنها سهم CNG در سبد سوخت مصرفی رانندگان کاهش نداشته بلکه مصرف آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد همراه بوده است.
رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت کشور افزود: میانگین مصرف CNG در فروردین ماه ۹۸ تا شهریور همان سال ماهانه ۱۹.۳ میلیون متر مکعب بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به ۲۰.۹ میلیون متر مکعب رسیده است.
صالحی درباره میزان مصرف CNG در تهران تصریح کرد:مصرف سوخت CNG در تهران ۲۰ درصد افزایش یافته است که این میزان مصرف نسبت به استان دیگر دارای نوسان است.
او گفت:از زمان افزایش قیمت بنزین مصرف این سوخت با کاهش ۲۳ میلیون لیتری همراه بوده و از ۹۷.۱ میلیون لیتر به ۷۴.۳ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها