کد خبر:
۱۳۲۵۹۸ ۱۵:۵۱
۱۳۹۹/۰۸/۱۸
واحدهای تولید لاستیک به صورت مشروط مجاز به قیمت گذاری هستند
پدال نیوز: بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، لاستیک های سواری با مواد اولیه ارز نیمایی، در چارچوب ضوابط سازمان حمایت و مشروط بر اینکه زنجیره توزیع در سامانه جامع تجارت ثبت شود، راساً توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری می شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که همانند گذشته فروش و عرضه لاستیک های سنگین وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی با قیمت تمام شده طبق محاسبات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و از طریق سامانه جامع تجارت با حواله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها انجام شود.
همچنین مصوب شد لاستیک های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی، در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت شود، راساً توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری شود.
البته عدم رعایت ثبت اطلاعات فروش در سامانه جامع تجارت مصداق تخلف عرضه خارج از شبکه بوده و دستگاههای نظارتی مکلفند با متخلفین برخورد قانونی کنند.
اوایل خردادماه ارز دولتی برای واردات لاستیک حذف شده و ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی شد و اوایل تیر ماه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع تایر را به شرکتهای تولیدکننده ابلاغ کرد و بار دیگر اوایل شهریور ماه هم با افزایش مجدد ۲۵ درصدی قیمتها موافقت کرد، اما به نظر می رسد همچنان بازار این کالا دچار آشفتگی هایی است، تا جایی که اواخر شهریور ماه دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران از چهار برابر شدن قیمت لاستیک در شرایط کنونی و پس از برداشتن ارز دولتی آن انتقاد کرد و گفت که چرا باید قیمت یک حلقه لاستیک از واردات تا بازار داخلی بیش از دو برابر شود و نظارت دقیق و درستی روی تولید و واردات آن وجود نداشته باشد؟
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
همچنین مصوب شد لاستیک های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی، در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت شود، راساً توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری شود.
البته عدم رعایت ثبت اطلاعات فروش در سامانه جامع تجارت مصداق تخلف عرضه خارج از شبکه بوده و دستگاههای نظارتی مکلفند با متخلفین برخورد قانونی کنند.
اوایل خردادماه ارز دولتی برای واردات لاستیک حذف شده و ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی شد و اوایل تیر ماه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع تایر را به شرکتهای تولیدکننده ابلاغ کرد و بار دیگر اوایل شهریور ماه هم با افزایش مجدد ۲۵ درصدی قیمتها موافقت کرد، اما به نظر می رسد همچنان بازار این کالا دچار آشفتگی هایی است، تا جایی که اواخر شهریور ماه دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران از چهار برابر شدن قیمت لاستیک در شرایط کنونی و پس از برداشتن ارز دولتی آن انتقاد کرد و گفت که چرا باید قیمت یک حلقه لاستیک از واردات تا بازار داخلی بیش از دو برابر شود و نظارت دقیق و درستی روی تولید و واردات آن وجود نداشته باشد؟
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها