نخستین ایستگاه متروی برج میلاد تا پایان آبان افتتاح می شود
پدال نیوز- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: ایستگاه متروی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری باید در سالهای گذشته ساخته میشد. همچنین با تمام مشکلات موجود، در ماه جاری نخستین ایستگاه (برج میلاد) از ۱۲ ایستگاه مترو افتتاح میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، سید مناف هاشمی در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، ضمن اشاره به فعالیت و مشارکت افراد مختلف در حفاری تونل، گفت: زمانیکه یک کارخانه افتتاح میشود، بیشترین خوشحالی برای کارگران است چرا که ایجاد اشتغالشان استمرار پیدا میکند.
او در ادامه افزود: توسعهای که در مسیر هر پروژه ایجاد میشود، متعلق به کارگران است. کارگران در این تونل روزانه حداکثر 15 ساعت فعالیت دارند که کار بسیار سخت و طاقتفرسایی است.
هاشمی با بیان اینکه ساخت ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری، در زمان فعلی دیر است، گفت: این ایستگاه باید در سالهای گذشته ساخته میشد. همچنین با تمام مشکلات موجود، در ماه جاری نحستین ایستگاه (برج میلاد) از 12 ایستگاه مترو افتتاح میشود.
معاون شهردار تهران درباره وضعیت دستگاههای حفار تونل، توضیح داد: درحال حاضر سه دستگاه TBM در شهر تهران، فعالیت میکنند. یک دستگاه متعلق به قرارگاه خاتم در خط 7 و ایستگاه تبادلی خط 10، دستگاه دیگر در خط 3 به سمت اسلامشهر و دستگاه سوم متعلق به شرکت سابیر در خط 6 است. امید است که یک دستگاه TBM دیگر که در شهر تهران وجود دارد اما زمان طولانی است که فعالیت ندارد، شروع به کار کند.
ساخت 4 ایستگاه خط 6 در سال 1400
همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در جمع خبرنگاران، بیان کرد: پیمانکار پروژه حفاری تونل (سابیرا) روزانه 7 متر تونل را با دستگاه TBM حفاری میکرد اما امروز این حفاری به 14 مترو در روز رسیده است. منابع مالی خوبی به این پیمانکار تزریق میشود.
او با اعلام اینکه از 6 کیلومتر مسیر تونل، چهار هزار و 800 متر حفاری انجام شده است، افزود: آخرین ایستگاه خط 6 مترو تهران، ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است. در توسعه ایستگاههای خط 6 مترو، چهار ایستگاه اضافه خواهد شد.
به گفته هاشمی؛ ساخت چهار ایستگاه دیگر برای خط 6 مترو تهران در برنامه سال 1400 قرار گرفته است.
معاون شهردار تهران درباره پایان اتمام کار حفاری این مسیر گفت: اقدامات عمرانی این چهار ایستگاه امسال به اتمام میرسد. پیمانکار پروژه باید تا پایان سال کار را به شرکت مترو تحویل دهد.
بنا براعلام سایت شهر، وی با بیان اینکه گام بعدی تأمین و تخصیص واگن به این مسیر است، افزود: البته محدودیتهای بسیاری در حوزه تأمین واگن و منابع مالی وجود دارد. پیش بینی میشود که تا پایان سال 1400 یا 1401 این مسیر به بهره برداری برسد و اگر دستگاههای دولتی کمکی به شهرداری نمیکنند حداقل مانع انجام کار نشوند. سخت گیریهای دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در حوزه اوراق مشارکت بسیار کمرشکن و سخت است.
او در ادامه افزود: توسعهای که در مسیر هر پروژه ایجاد میشود، متعلق به کارگران است. کارگران در این تونل روزانه حداکثر 15 ساعت فعالیت دارند که کار بسیار سخت و طاقتفرسایی است.
هاشمی با بیان اینکه ساخت ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری، در زمان فعلی دیر است، گفت: این ایستگاه باید در سالهای گذشته ساخته میشد. همچنین با تمام مشکلات موجود، در ماه جاری نحستین ایستگاه (برج میلاد) از 12 ایستگاه مترو افتتاح میشود.
معاون شهردار تهران درباره وضعیت دستگاههای حفار تونل، توضیح داد: درحال حاضر سه دستگاه TBM در شهر تهران، فعالیت میکنند. یک دستگاه متعلق به قرارگاه خاتم در خط 7 و ایستگاه تبادلی خط 10، دستگاه دیگر در خط 3 به سمت اسلامشهر و دستگاه سوم متعلق به شرکت سابیر در خط 6 است. امید است که یک دستگاه TBM دیگر که در شهر تهران وجود دارد اما زمان طولانی است که فعالیت ندارد، شروع به کار کند.
ساخت 4 ایستگاه خط 6 در سال 1400
همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در جمع خبرنگاران، بیان کرد: پیمانکار پروژه حفاری تونل (سابیرا) روزانه 7 متر تونل را با دستگاه TBM حفاری میکرد اما امروز این حفاری به 14 مترو در روز رسیده است. منابع مالی خوبی به این پیمانکار تزریق میشود.
او با اعلام اینکه از 6 کیلومتر مسیر تونل، چهار هزار و 800 متر حفاری انجام شده است، افزود: آخرین ایستگاه خط 6 مترو تهران، ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است. در توسعه ایستگاههای خط 6 مترو، چهار ایستگاه اضافه خواهد شد.
به گفته هاشمی؛ ساخت چهار ایستگاه دیگر برای خط 6 مترو تهران در برنامه سال 1400 قرار گرفته است.
معاون شهردار تهران درباره پایان اتمام کار حفاری این مسیر گفت: اقدامات عمرانی این چهار ایستگاه امسال به اتمام میرسد. پیمانکار پروژه باید تا پایان سال کار را به شرکت مترو تحویل دهد.
بنا براعلام سایت شهر، وی با بیان اینکه گام بعدی تأمین و تخصیص واگن به این مسیر است، افزود: البته محدودیتهای بسیاری در حوزه تأمین واگن و منابع مالی وجود دارد. پیش بینی میشود که تا پایان سال 1400 یا 1401 این مسیر به بهره برداری برسد و اگر دستگاههای دولتی کمکی به شهرداری نمیکنند حداقل مانع انجام کار نشوند. سخت گیریهای دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در حوزه اوراق مشارکت بسیار کمرشکن و سخت است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها