آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۳۲۳۱۹
۱۲:۵۲
۱۳۹۹/۰۸/۱۲
مدیر عامل ایران خودرو در آیین واگذاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به شهرداری تهران:

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، دستاورد اعتماد به تولید داخل است

پدال نیوز: مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یکی از دستاوردهای اعتماد به تولید داخل کشور دانست و گفت: رضایت مردم و شهروندان حاصل این اعتماد خواهد بود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایکوپرس- فرشاد مقیمی ضمن اعلام آمادگی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش خودروهای برقی، گفت: با شروع به تولید در این بخش، قادر هستیم سطح داخلی‌سازی را در مدت کوتاهی، به میزان قابل توجه افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: خط تولید اتوبوس در ایران‌خودرو دیزل بعد از حدود ۹ سال توقف، احیا شده و برنامه تولید روزانه به زودی به ۴۰ دستگاه خواهد رسید. این برنامه در پایان سال جاری به ۶۰ دستگاه و در اوایل سال آینده به ۷۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.
مقیمی تعمیق ساخت داخل را یکی از مهم‌ترین موضوعات در سیاست‌های کلان کشور خواند و گفت: ایران‌خودرو دیزل توانسته سطح داخلی سازی اتوبوس را از ۲۹ درصد به ۳۸ درصد برساند که این عدد تا پایان سال به ۴۶ درصد خواهد رسید.
وی افزود: میزان ارزبری تولید اتوبوس از ۵۸ هزار یورو به ۵۰ هزار یورو رسیده که این عدد نیز تا پایان سال با افزایش ساخت داخل، به ۴۴ هزار یورو کاهش خواهد یافت و در صورت استمرار قراردادهای نوسازی، در سال آینده نیز این میزان به ۳۳ هزار یورو خواهد رسید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ایجاد وحدت و همدلی میان خودروسازان را نتیجه هدف‌گذاری در داخلی سازی تولید دانست و گفت: امیدواریم با اعتماد به تولید داخل، قراردادهای نوسازی استمرار یابد.
 وی از تحقق جهش تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو‌ خبر داد و ضمن جهادی خواندن این اقدام گفت: از ابتدای امسال تا امروز در بخش سواری ۵۶ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در بخش خودروهای سنگین در همین بازه زمانی ۴۲ درصد افزایش را به ثبت رسانده‌ایم.
 مقیمی اظهار امیدواری کرد، شیرینی اقدام امروز و بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، به کام مردم و شهروندان بنشیند.
 گفتنی است، امروز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس از قرارداد ایران‌خودرو دیزل و شهرداری تهران برای نوسازی ۲۵۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی از محل تفاهم‌نامه ۸۰۰ دستگاهی به مرحله بهره‌برداری رسید. فاز نخست این قرارداد در مدت کوتاه دو ماه به اجرا گذاشته شده و ۱۵۰ دستگاه نیز تا پایان سال تحویل شهرداری تهران خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو