کد خبر:
۱۳۲۲۷۵ ۱۸:۳۸
۱۳۹۹/۰۸/۱۱
زیان انباشته قطعه سازان به 10 هزار میلیارد رسید
پدال نیوز: رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی با اشاره به اینکه زیان انباشته قطعه ساران به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر شرکت های قطعه ساز در تامین مواد اولیه به شدت مشکل دارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، محمدرضا نجفی منش در مورد تأمین مواد اولیه قطعه سازان، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر قطعه سازان با مشکلات زیادی مواجه هستند که مهمترین آنها تأمین مواد اولیه است، به صورتی که این مساله تبدیل به چالشی در این حوزه شده است.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی افزود: قبلاً به نوعی سهم هر شرکتی برای دریافت مواد اولیه مشخص بود و قطعه ساز مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق ال سی داخلی می خرید اما این ماجرا مدتی است که متوقف شده است.
وی ادامه داد: از این رو به دلیل عدم تأمین مواد اولیه، تولید قطعه به مشکل خورده است و برخی از شرکتها هم مجبور به مراجعه به بازار آزاد هستند که نرخها هم در بازار آزاد بسیار بالاست و با توجه به اینکه قیمت نهایی قطعه هم به این راحتیها بالا نمیرود موجب ورود زیان به قطعه سازان میشود.
نجفی منش گفت: ما از وزارت صمت درخواست کردهایم که این موضوع مجدد مورد بررسی قرار گیرد تا مشکلات تأمین مواد اولیه حل شود؛ البته وزارت صمت نیز اعلام کرده که در حال بررسی است و ما امیدواریم هر چه زودتر این بررسیها به نتیجه برسد.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی با اشاره به مشکلات تأمین نقدینگی قطعه سازان، تصریح کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر زیان انباشته قطعه سازان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: از سویی دیگر نیز طلب قطعه سازان از خودروسازان به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. بنابراین توان قطعه ساز در تأمین نقدینگی رو به تحلیل است، در حالی که قطعه ساز برای تولید نیاز به نقدینگی دارد.
منبع: مهر
انتهای پیام/
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی افزود: قبلاً به نوعی سهم هر شرکتی برای دریافت مواد اولیه مشخص بود و قطعه ساز مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق ال سی داخلی می خرید اما این ماجرا مدتی است که متوقف شده است.
وی ادامه داد: از این رو به دلیل عدم تأمین مواد اولیه، تولید قطعه به مشکل خورده است و برخی از شرکتها هم مجبور به مراجعه به بازار آزاد هستند که نرخها هم در بازار آزاد بسیار بالاست و با توجه به اینکه قیمت نهایی قطعه هم به این راحتیها بالا نمیرود موجب ورود زیان به قطعه سازان میشود.
نجفی منش گفت: ما از وزارت صمت درخواست کردهایم که این موضوع مجدد مورد بررسی قرار گیرد تا مشکلات تأمین مواد اولیه حل شود؛ البته وزارت صمت نیز اعلام کرده که در حال بررسی است و ما امیدواریم هر چه زودتر این بررسیها به نتیجه برسد.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی با اشاره به مشکلات تأمین نقدینگی قطعه سازان، تصریح کرد: باید توجه داشت که در حال حاضر زیان انباشته قطعه سازان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: از سویی دیگر نیز طلب قطعه سازان از خودروسازان به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. بنابراین توان قطعه ساز در تأمین نقدینگی رو به تحلیل است، در حالی که قطعه ساز برای تولید نیاز به نقدینگی دارد.
منبع: مهر
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها