آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۳۲۲۷
۱۰:۲۲
۱۳۹۴/۰۹/۲۸

استفاده از فلزات به‌عنوان سوخت‌

پدال نیوز: فناوری‌های مورد استفاده برای تولید انرژی پاک به خصوص انرژی خورشیدی و بادی به سرعت در حال گسترش‌اند. اما در بسیاری از زمینه‌ها که در حال حاضر به نفت یا گاز وابسته‌ایم مثل حمل‌ونقل و تجارت انرژی جهانی، نمی‌توانیم از انرژی الکتریکی حاصل از این منابع به عنوان جایگزین استفاده کنیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، منطقه خراسان، تحقیقات دانشگاه مک‌گیل نشان داده که پودر فلزات می‌تواند در آینده جایگزین بلندمدت و قابل اعتمادی برای سوخت‌های فسیلی و نسبت به بسیاری از جایگزین‌های دیگر همچون سوخت هیدروژنی، سوخت زیستی یا باتری‌ها برتری دارد.

فناوری‌های مورد استفاده برای تولید انرژی پاک به خصوص انرژی خورشیدی و بادی به سرعت در حال گسترش‌اند. اما در بسیاری از زمینه‌ها که در حال حاضر به نفت یا گاز وابسته‌ایم مثل حمل‌ونقل و تجارت انرژی جهانی، نمی‌توانیم از انرژی الکتریکی حاصل از این منابع به عنوان جایگزین استفاده کنیم.

سوخت‌های زیستی نیز بخشی از راه‌حل‌های موجود هستند، اما نمی‌توانند جوابگوی همه نیازهای انرژی ما باشند. سوخت هیدروژنی به مخزن‌های سوختی بسیار بزرگ و سنگین نیاز دارد و بسیار گران‌قیمت است و باتری‌ها بسیار حجیم بوده و میزان انرژی که ذخیره می‌کنند در بسیاری موارد کافی نیست.

محققان دانشگاه مک گیل ابراز امیدواری می‌کنند با استفاده از پودر فلزات به عنوان سوخت‌های قابل بازیافت که انرژی اولیه را برای استفاده‌های بعدی در خود ذخیره می‌کنند، می‌توان جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی پیدا کرد.

ایده سوزاندن فلزات و تامین انرژی جدید نیست و صدها سال است که این مواد در آتش‌بازی‌ها به کار گرفته می‌شوند. از اواسط قرن بیستم نیز از فلزات به عنوان پیش‌راننده راکت‌ها و سوخت جامد شاتل‌های فضایی استفاده شده است، اما پتانسیل استفاده از پودرهای فلزی به عنوان سوخت قابل بازیافت تا پیش از این از سوی محققان نادیده گرفته شده بود.

در این روش از فواید ناشی از یک‌سری خصوصیات فلزی می‌توان بهره گرفت. مثلا این که وقتی فلزات می‌سوزند با هوا واکنش می‌دهند و به حالت پایدار می‌رسند، محصولات اکسیدی جامد و غیرسمی تولید می‌کنند که با روش‌های نسبتا آسانی قابل جمع‌آوری و بازیافت هستند. این در حالی است که دی‌اکسید کربن ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی به داخل جو رها می‌شود.

شعله حاصل از سوختن پودر فلز بسیار شبیه به شعله‌هایی است که از سوختن سوخت‌های هیدروژنی حاصل می‌شود. انرژی و چگالی نیروی حاصل از سوخت‌های فلزی، موتور را گرم می‌کند و سازوکاری مشابه با موتورهای احتراق داخلی دارد که با سوخت فسیلی کار می‌کنند. لذا محققان امیدوارند این راهکار در آینده به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد.

این تحقیق در مجله Applied Energy منتشر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو