آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۳۱۴۹۵
۱۷:۳۱
۱۳۹۹/۰۷/۲۲
/ نوسازی ناوگان جاده‌ای در دستور کار

لوکوموتیوهای دیزلی به LNG تبدیل ‌می‌شود

پدال نیوز: وزیر راه و شهرسازی، گفت: در بخش ریلی با وزارت نفت تفاهم‌نامه امضا کرده ایم که لوکوموتیوهای دیزلی به LNG تبدیل شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی برای حفظ محیط زیست و سلامت جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی بهینه سازی مصرف سوخت را در دستور کار دارد که در این حوزه در بخش ریلی با وزارت نفت تفاهم نامه امضا کرده‌ایم که لوکوموتیوهای دیزلی به LNG تبدیل شود.

در آینده شاهد نوسازی ناوگان حمل ونقل هستیم

وزیر راه و شهرسازی در بیان اقدامات آینده این وزارت‌خانه در بخض حمل و نقل، گفت: در بخش جاده‌ای نوسازی ناوگان را در دستور کار داریم و همه معاهدات آن امضا شده و این موضوع اجرایی خواهد شد. در حقیقت شاهد نوسازی ناوگان جاده‌ای در آینده هستیم و از این طریق مصرف انرژی و سوخت در جاده‌ها کاهش می‌یابد.

وی ضمن اشاره به سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان افزود: وزارت نفت به عنوان یک وزارت‌خانه ذی‌ربط از کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها حمایت می‌کند.

اسلامی، با اشاره به درخواست وزارت راه از وزارت علوم به منظور مطرح شدن واحدهای مقررات ملی در چارت دانشجویان رشته‌های مرتبط، گفت: مباحث مربوط به مقررات ملی ساختمان در بخش مصرف انرژی، مادامی که در طراحی و ساخت مورد اهتمام نباشد عملاً نمایشی است و ساخت و سازها همچنان سنتی باقی می‌ماند.

لزوم آموزش مهندسان به منظور کاهش مصرف انرژی

عضو کابینه دولت دوازدهم در بیان راهکارهای ارتقا کیفیت ساختمان و کاهش مصرف، تصریح کرد: سه فرآیند را در بخش کاهش مصرف انرژی در ساختمان همزمان پیگیری می‌کنیم که شامل نشر مقررات آموزشی به مهندسان و دانشجویان رشته‌های مهندسی با همکاری وزارت علوم و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و درج این مباحث در دروس تخصصی دانشجویان مهندسی، رعایت انرژی سیوینگ در تولید مصالح و نهاده‌های ساختمانی و سومین سناریو نیز ارتقا مهارت و صلاحیت سازندگان است که در نتیجه برچسب انرژی و شناسنامه ساختمان معنا خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با  اخذ عوارض از عدم رعایت کنندگان مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: از سازندگانی که این مباحث را رعایت نکنند اخذ عوارض در نظر گرفته‌ایم تا همه مکلف به بهره‌گیری از مقررات شوند.


منبع: فارس

انتهای پیام/
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو