بنزین یارانهای 100 خودرو به کام 7 نفر!
پدال نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷ نفر در کشور بیش از ۱۰۰ خودرو به نامشان است و از بنزین یارانهای استفاده میکنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی ظهر امروز(سهشنبه) در مراسم ملی انرژی با بیان اینکه باید عدالت در حوزه انرژی اجرایی شود، گفت: تاکنون چندین بار پیشنهاد دادهایم که عدالت در حوزه یارانههای انرژی اجرایی شود، در حال حاضر با وجود آنکه هفت نفر در کشور ما بالای ۱۰۰ خودرو به نامشان است و هزار نفر هم ۵۰ خودرو به نامشان ثبت شده است اما از بنزین یارانهای استفاده کنند.
او ادامه داد: تاکنون چندین بار اعلام کردهایم که حق انشعاب مناطق بالای شهر و پایین شهر متفاوت محاسبه شود چرا که همان یارانهای که به ساختمانها و اراضی خیابان نیاوران تخصیص مییابد به ساختمانهایی که در مناطق جنوبی شهر هستند هم تعلق میگیرد و این موضوع عادلانه نیست.
این نماینده مجلس با بیان اینکه رهبر انقلاب اخیراً در صحبتهای خود بر شاخص عدالت تاکید کردهاند گفت: ما وضعیت مطلوبی در شاخص عدالت نداریم و این یک شعار نیست بلکه یک حقیقت است و مصرف انرژی ما هم اکنون در بین دستگاههای مختلف بسیار متفاوت است.
او افزود: در سیاستهای کلی برنامه ششم باید در مصرف انرژی به یک دوم برسیم در حالی که ما در نرسیدن به این شاخص مقصر هستیم و باید دستگاههای اجرایی برخی از مواد آیین نامه را در این زمینه رعایت کنند.
سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: ما هیچ حوزه نظارتی در این زمینه نداریم و باید برای ایجاد عدالت در این بخش ۳ سناریو را دنبال کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
او ادامه داد: تاکنون چندین بار اعلام کردهایم که حق انشعاب مناطق بالای شهر و پایین شهر متفاوت محاسبه شود چرا که همان یارانهای که به ساختمانها و اراضی خیابان نیاوران تخصیص مییابد به ساختمانهایی که در مناطق جنوبی شهر هستند هم تعلق میگیرد و این موضوع عادلانه نیست.
این نماینده مجلس با بیان اینکه رهبر انقلاب اخیراً در صحبتهای خود بر شاخص عدالت تاکید کردهاند گفت: ما وضعیت مطلوبی در شاخص عدالت نداریم و این یک شعار نیست بلکه یک حقیقت است و مصرف انرژی ما هم اکنون در بین دستگاههای مختلف بسیار متفاوت است.
او افزود: در سیاستهای کلی برنامه ششم باید در مصرف انرژی به یک دوم برسیم در حالی که ما در نرسیدن به این شاخص مقصر هستیم و باید دستگاههای اجرایی برخی از مواد آیین نامه را در این زمینه رعایت کنند.
سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: ما هیچ حوزه نظارتی در این زمینه نداریم و باید برای ایجاد عدالت در این بخش ۳ سناریو را دنبال کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش