/ حقوق ما را کامل پرداخت کنید
اعتراض کارگران مدیران خودرو درباره نحوه محاسبه حقوق
پدال نیوز: کارگران مدیران خودرو از اعتراض صنفی روزهای گذشته خود خبر دادند. آنها به دلیل اختلاف نظری که بر سر محاسبه حقوق خود با کارفرما در شهریور ماه دارند، در روزهای گذشته برای ساعاتی کار در کارخانه را متوقف کردهاند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ منابع کارگری در کرمان در تماس با خبرنگار ایلنا، از توقف کار کارگران کارخانه خودروسازی مدیران خودرو در روزهای گذشته خبر دادند. آنها اظهار داشتند که در اعتراض به اختلاف نظری که با کارفرما بر سر محاسبه حقوق کارگران در شهریور ماه دارند، دست از کار کشیدهاند.
کارگران با اشاره به بیتوجهی کارفرما در پرداخت مطالبات مزدی خود گفتند: هر ماه حقوق دریافتی شان، با مزایای اضافه کاری به حدود سه میلیون تومان می رسید، اما در شهریور ماه این مبلغ به نیم کاهش یافته است.
کارگران این شرکت خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم با بیان اینکه در ماه گذشته این شرکت خودروساز به دلیل تامین نشدن قطعات تولیدی و نوسانات نرخ ارز دچار مشکل شده و به صورت نیمه تعطیل (۱۵ روز) فعالیت کرده، در ادامه افزودند: علارغم آنکه مشکل تامین قطعات تولیدی خودرو در ماه جاری تامین شده و کارگران در دو شیفت ۱۲ ساعتی مشغول کارند هنوز هیچ پولی به حساب کارگران واریز نشده و کارگران دو ماه حقوق طلبکارند.
طبق ادعای کارگران این کارخانه، کارفرما مدعی است کارگرانی که در روزهای که کارخانه تعطیل بوده و در محل کار خود حاضر نبوده و کار نکردهاند، مستحق دریافت حقوق کامل نیستند و حقوق و اضافهکاریهای آنها را کسر کرده است. در مقابل کارگران به این موضوع واکنش نشان دادند و با کار نکردن در بخش تولید به رای ونظر کارفرما اعتراض کردند.
کارگران مدیران خودرو در این خصوص مدعی شدند: طبق عرفی که در مدیران خودرو بوده؛ کارفرما باید در زمانی که کارگران به دلیل مشکلات ایجاد شده از سوی کارفرما امکان کار ندارند نیز حقوق کامل بپردازد.
کارگران مدیران خودرو در ادامه با بیان اینکه کارفرما وعده کرده ظرف چند روز آینده معوقات مزدی کارگران را بپردازد، افزودند: هر چند بعید میدانیم این وعده کارفرما برای پرداخت مابقی حقوق محقق شود اما اگر کارفرما تمایلی به پرداخت حقوق کارگران داشت، حقوق آنها را درست، کامل و به موقع پرداخت میکرد تا این مشکل ایجاد نشود.
کارگران مدیران خودرو اظهارداشتند: سرنوشت این واحد تولیدکننده خودرو به اندازهای برایمان مهم است که نمیخواهیم هیچ لطمهای به محل کارمان وارد شود. به همین دلیل کارفرما مجاب به پرداخت حقوق کارگران است.
آنها در پایان گفتند: در حال حاضر همه کارگران برای توسعه این واحد خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی بم مشغول کار هستند و برخی مسئولان نیز مشغول رایزنی برای حل اختلافات موجود با کارگران هستند.
کارگران با اشاره به بیتوجهی کارفرما در پرداخت مطالبات مزدی خود گفتند: هر ماه حقوق دریافتی شان، با مزایای اضافه کاری به حدود سه میلیون تومان می رسید، اما در شهریور ماه این مبلغ به نیم کاهش یافته است.
کارگران این شرکت خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم با بیان اینکه در ماه گذشته این شرکت خودروساز به دلیل تامین نشدن قطعات تولیدی و نوسانات نرخ ارز دچار مشکل شده و به صورت نیمه تعطیل (۱۵ روز) فعالیت کرده، در ادامه افزودند: علارغم آنکه مشکل تامین قطعات تولیدی خودرو در ماه جاری تامین شده و کارگران در دو شیفت ۱۲ ساعتی مشغول کارند هنوز هیچ پولی به حساب کارگران واریز نشده و کارگران دو ماه حقوق طلبکارند.
طبق ادعای کارگران این کارخانه، کارفرما مدعی است کارگرانی که در روزهای که کارخانه تعطیل بوده و در محل کار خود حاضر نبوده و کار نکردهاند، مستحق دریافت حقوق کامل نیستند و حقوق و اضافهکاریهای آنها را کسر کرده است. در مقابل کارگران به این موضوع واکنش نشان دادند و با کار نکردن در بخش تولید به رای ونظر کارفرما اعتراض کردند.
کارگران مدیران خودرو در این خصوص مدعی شدند: طبق عرفی که در مدیران خودرو بوده؛ کارفرما باید در زمانی که کارگران به دلیل مشکلات ایجاد شده از سوی کارفرما امکان کار ندارند نیز حقوق کامل بپردازد.
کارگران مدیران خودرو در ادامه با بیان اینکه کارفرما وعده کرده ظرف چند روز آینده معوقات مزدی کارگران را بپردازد، افزودند: هر چند بعید میدانیم این وعده کارفرما برای پرداخت مابقی حقوق محقق شود اما اگر کارفرما تمایلی به پرداخت حقوق کارگران داشت، حقوق آنها را درست، کامل و به موقع پرداخت میکرد تا این مشکل ایجاد نشود.
کارگران مدیران خودرو اظهارداشتند: سرنوشت این واحد تولیدکننده خودرو به اندازهای برایمان مهم است که نمیخواهیم هیچ لطمهای به محل کارمان وارد شود. به همین دلیل کارفرما مجاب به پرداخت حقوق کارگران است.
آنها در پایان گفتند: در حال حاضر همه کارگران برای توسعه این واحد خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی بم مشغول کار هستند و برخی مسئولان نیز مشغول رایزنی برای حل اختلافات موجود با کارگران هستند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش