کاهش ضریب اشغال صندلی اتوبوسهای بین شهری
پدال نیوز- مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری گفت: میزان ضریب اشغال صندلیهای اتوبوس نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش چشمگیر مسافران در بخش حمل و نقل جاده ای بودهایم، گفت: همزمان با شیوع کرونا تمامی شیوه نامهها و دستور العملهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به طور کامل در ناوگان جادهای کشور رعایت میشود.
به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای دستور العملهای بهداشتی به تمامی شرکتهای حمل و نقلی اعلام شده و این شرکتها سعی کردهاند به صورت کامل تمامی این شیوه نامههای بهداشتی را رعایت کنند.
باقر جوان با اشاره به کاهش چشمگیر در ظرفیتهای حمل و نقل مسافری هم گفت: ضریب اشغال صندلیها در سال گذشته 60 درصد بود اما امسال میزان ضریب اشغال صندلیها به 38 درصد رسیده است.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری توضیح داد: در حال حاضر تمامی شیوه نامههای بهداشتی رعایت میشوند، همچنین به دلیل انجام نشدن سفرهای غیر ضرور، میزان اشغال صندلیها کاهش یافته است. همچنین با توجه به توصیههای مسئولان مبنی بر انجام ندادن سفرهای غیر ضرور، مردم سفر با حمل و نقل عمومی را به شدت کاهش دادهاند.
افزایش تعداد سرویسها برای جبران خسارت
باقر جوان تصریح کرد: خوشبختانه برای جلوگیری از زیان شرکتهای حمل و نقلی در این شرایط، تعداد سرویسها را کاهش ندادهایم اما ضریب اشغال صندلیها را کاهش دادهایم.
این مقام مسئول اضافه کرد: تمامی دستور العملها و شیوه نامههای بهداشتی در اتوبوسها و پایانههای مسافری رعایت شده، اما ممکن است برخی از اتوبوسها در این زمینه قوانین را رعایت نکنند که در همین زمینه تابلوهایی مبنی بر ارائه شکایت نصب کردهایم تا در صورت وجود خطا بلافاصله با رانندگان برخورد شود.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری اظهار کرد: بررسیها و آمارهای ارائه شده در سال گذشته در مقایسه با امسال نشان میدهد که تعداد مسافران در این حوزه هم 38 درصد کاهش داشته است که این آمار نشان دهنده زیانبار بودن بخش حمل و نقل جادهای است.
او در پایان تصریح کرد: سعی کردهایم با افزایش تعداد سرویسها بتوانیم تا حدودی مانع زیان و یا خسارت شرکتهای حمل و نقل مسافری شویم اما باید به این موضوع هم توجه کرد که با توجه به تقاضای مسافران، تعداد سرویس و ضریب اشغال صندلیها تعیین میشود که طبق بررسیهای صورت گرفته از ابتدای سال شاهد کاهش چشمگیر تعداد مسافران در این بازه زمانی بودهایم.
به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای دستور العملهای بهداشتی به تمامی شرکتهای حمل و نقلی اعلام شده و این شرکتها سعی کردهاند به صورت کامل تمامی این شیوه نامههای بهداشتی را رعایت کنند.
باقر جوان با اشاره به کاهش چشمگیر در ظرفیتهای حمل و نقل مسافری هم گفت: ضریب اشغال صندلیها در سال گذشته 60 درصد بود اما امسال میزان ضریب اشغال صندلیها به 38 درصد رسیده است.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری توضیح داد: در حال حاضر تمامی شیوه نامههای بهداشتی رعایت میشوند، همچنین به دلیل انجام نشدن سفرهای غیر ضرور، میزان اشغال صندلیها کاهش یافته است. همچنین با توجه به توصیههای مسئولان مبنی بر انجام ندادن سفرهای غیر ضرور، مردم سفر با حمل و نقل عمومی را به شدت کاهش دادهاند.
افزایش تعداد سرویسها برای جبران خسارت
باقر جوان تصریح کرد: خوشبختانه برای جلوگیری از زیان شرکتهای حمل و نقلی در این شرایط، تعداد سرویسها را کاهش ندادهایم اما ضریب اشغال صندلیها را کاهش دادهایم.
این مقام مسئول اضافه کرد: تمامی دستور العملها و شیوه نامههای بهداشتی در اتوبوسها و پایانههای مسافری رعایت شده، اما ممکن است برخی از اتوبوسها در این زمینه قوانین را رعایت نکنند که در همین زمینه تابلوهایی مبنی بر ارائه شکایت نصب کردهایم تا در صورت وجود خطا بلافاصله با رانندگان برخورد شود.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری اظهار کرد: بررسیها و آمارهای ارائه شده در سال گذشته در مقایسه با امسال نشان میدهد که تعداد مسافران در این حوزه هم 38 درصد کاهش داشته است که این آمار نشان دهنده زیانبار بودن بخش حمل و نقل جادهای است.
او در پایان تصریح کرد: سعی کردهایم با افزایش تعداد سرویسها بتوانیم تا حدودی مانع زیان و یا خسارت شرکتهای حمل و نقل مسافری شویم اما باید به این موضوع هم توجه کرد که با توجه به تقاضای مسافران، تعداد سرویس و ضریب اشغال صندلیها تعیین میشود که طبق بررسیهای صورت گرفته از ابتدای سال شاهد کاهش چشمگیر تعداد مسافران در این بازه زمانی بودهایم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها