آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۳۱۱۲۲
۰۹:۰۳
۱۳۹۹/۰۷/۱۴

چند میلیون راننده بدهکار آزادراهی جریمه می‌شوند؟

پدال نیوز- تا کنون حدود ۹ میلیون پلاک یکتا از آزادراه‌هایی که پرداخت عوارض‌شان الکترونیکی است، تردد کرده‌اند و به صورت میانگین بیش از نیمی از آن‌ها عوارض‌شان را پرداخت نکرده‌اند که بر اساس تفاهم صورت گرفته بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه جریمه می‌شوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده بود که پرداخت عوارض همه آزادراه‌های کشور تا پایان سال گذشته الکترونیکی شود اما مشکلی در این راه به وجود آمد و آن اینکه سرمایه‌گذاران آزادراهی عمدتا نسبت به این مسئله گلایه داشتند که مردم عوارض الکترونیکی را در آزادراه‌های مجهز به این سیستم‌ها نمی‌دهند و به همین دلیل استقبالی از آن نمی‌کردند. از سوی دیگر آزادراه‌هایی مانند منطقه یک آزادراه تهران-شمال که باجه عوارضی نداشت و از ابتدا عوارض برای مردم به صورت الکترونیکی محاسبه و دریافت می‌شد به همین دلیل به حالت دستی تغییر شکل داد و باجه‌ها طی ماه‌های گذشته به این محور تازه تاسیس بازگشت.

در همین راستا خیراله خادمی - معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – دو هفته گذشته به ایسنا گفت: بر اساس توافقی که بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه صورت گرفته، از امروز (اول مهر ماه) برای کسانی که از آزادراه‌های الکترونیکی استفاده کرده و عوارض‌شان را پرداخت نکرده‌اند، پیامک ارسال شده و نهایتا اگر عوارض‌شان را ندهند، جریمه می‌شوند.

وی افزود: با اجرای این توافق‌نامه امیدواریم میزان دریافتی عوارض آزادراهی به مراتب بیشتر از گذشته شود و اگر آن‌هایی که پرداخت نمی‌کنند جریمه شوند، می‌توانیم آزادراه‌های الکترونیکی مانند آزادراه تهران-شمال و آزادراه شهید همت را که به حالت دستی برگردانده شده بود را دوباره الکترونیکی کنیم. از سوی دیگر در ادامه و با اجرایی شدن این توافق از سوی پلیس راه می‌توانیم دیگر سرمایه‌گذاران آزادراه‌ها را ترغیب کنیم تا به طرح الکترونیکی شدن عوارض بپیوندند چرا که ستاد ملی مقابله با کرونا و رییس‌جمهور دستور داده تا در این شرایط الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها به صورت جدی پیگیری و اجرایی شود.

بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده خبرنگار ایسنا حدود 9 میلیون پلاک یکتا از آزادراه هایی که پرداخت عوارض‌شان الکترونیکی شده عبور کرده‌اند و به صورت میانگین بیش از نیمی از آن‌ها عوارض‌شان را پرداخت نکرده‌اند و  بدهکار محسوب می‌شوند.

البته طی دو هفته گذشته میزان پرداخت عوارض آزدراه‌های الکترونیکی سه برابر افزایش یافته و به حدود شصت تا هفتاد درصد رسیده است و با اضافه شدن بقیه دوربین‌های آزادراه‌های الکترونیکی به جمع دوربین‌هایی که کد پلیس دارند، می‌توان امیدوار بود میزان پرداخت عوارضی‌ها به بیش از 85 درصد برسد.

با این حساب و کتاب حدود 4.5 میلیون خودرو با پلاک یکتا جزو بدهکاران آزادراه‌های الکترونیکی محسوب می‌شوند که در صورت پرداخت نکردن بدهی‌شان، به غیر از این عوارض باید جریمه پرداخت نکردن آن را نیز بپردازند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو