کد خبر:
۱۳۱۱۰۵ ۱۶:۳۰
۱۳۹۹/۰۷/۱۳
عزم قطعه سازان انجمن همگن استان تهران در جهش تولید
پدال نیوز- روز گذشته دومین نشست هم اندیشی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولین گمرک جمهوری اسلامی، اعضای انجمن خودروسازان و... پیرامون بررسی راهکارهای برون رفت از موانع جهش تولید در صنعت قطعه سازی کشور برگزار شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، اعضای انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران که در مرداد ماه در اولین نشست هم اندیشی، مشکلات خود را با نمایندگان مجلس و گمرک در میان گذاشتند، این بار برای تحقق جهش تولید گرد هم جمع شدند.
عناوین مهم این نشست:
1. طبق تصمیمگیری ها قرار بر تامین 300 میلیون یورو تا پایان سال 99 و این نهضت ادامه دار است تا بتوانیم 90 درصد از قطعات را در داخل تولید کنیم.
2. بزرگترین دغدغه قطعهسازان نقدینگی و دریافت مطالباتشان است.
3. شاهد افزایش افسارگسیخته روزانه نرخ مواد اولیه در مقابل دستوری بودن قیمت خودرو و عدم اصلاح قراردادها هستیم.
4. درخواست اصلاح قراردادهایمان را داریم تا در کنار ترخیص قطعات از گمرک شاید شاهد کاهش قیمت ها باشیم.
5. شاهد اقتصاد بیمار و افزایش قیمت روزانه هستیم و قطعه سازان که دارای مشکلاتی در زمینه پرداخت دستمزد، بیمه و... را هستند، لطمه می خورند.
6. می بایست ساختار مدیریتی تغییر کند و همچنین ارگان های مربوطه با ایجاد اتاق فکر افراد متخصص را جمع کرده تا مشکلات را مطرح و رفع نمایند.
به گفته این قطعهساز در حال حاضر تنها در استان تهران 250واحد قطعه سازی حضور دارد که برای حدود 550هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کردهاند. اکنون بزرگترین دغدغه این قطعهسازان نیز نقدینگی و دریافت مطالباتشان است. درکنار این موضوع همچنان شاهد افزایش افسارگسیخته روزانه نرخ مواد اولیه نیز در مقابل دستوری بودن قیمت خودرو و عدم اصلاح قراردادها هستیم.
امیرحسین جلالی، نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازان استان تهران با اشاره به 130 قطعه ساز عضو انجمن و تامین 50 درصدی نیاز صنعت خودروسازی کشور گفت: نیاز است تا در این شرایط اقتصادی نامناسب از اختیارات کمیسیون صنایع مجلس کمک بگیریم تا اجناسی که در گمرک موجود است ترخیص شوند که در این صورت طی دو ماه خودروهای کف جمع میشوند.
جلالی با اشاره به مشکلات قطعه سازان پیرامون تخصیص ارز و بانک مرکزی اظهار کرد: هنوز قطعاتمان را با ارز 11500 تومان تحویل خودروساز می دهیم، درخواست اصلاح قراردادهایمان را داریم تا در کنار ترخیص قطعات از گمرک شاید شاهد کاهش قیمت ها باشیم.
عضو انجمن صنایع همگن قطعهسازان استان تهران با تاکید بر اینکه چرا به صنعت خودروسازی توجهی نمی شود تا اوضاع نابسامان آن حل شود، اظهار کرد: می بایست ساختار مدیریتی تغییر کند و همچنین ارگان های مربوطه با ایجاد اتاق فکر افراد متخصص را جمع کرده تا مشکلات را مطرح و رفع نمایند.
عناوین مهم این نشست:
1. طبق تصمیمگیری ها قرار بر تامین 300 میلیون یورو تا پایان سال 99 و این نهضت ادامه دار است تا بتوانیم 90 درصد از قطعات را در داخل تولید کنیم.
2. بزرگترین دغدغه قطعهسازان نقدینگی و دریافت مطالباتشان است.
3. شاهد افزایش افسارگسیخته روزانه نرخ مواد اولیه در مقابل دستوری بودن قیمت خودرو و عدم اصلاح قراردادها هستیم.
4. درخواست اصلاح قراردادهایمان را داریم تا در کنار ترخیص قطعات از گمرک شاید شاهد کاهش قیمت ها باشیم.
5. شاهد اقتصاد بیمار و افزایش قیمت روزانه هستیم و قطعه سازان که دارای مشکلاتی در زمینه پرداخت دستمزد، بیمه و... را هستند، لطمه می خورند.
6. می بایست ساختار مدیریتی تغییر کند و همچنین ارگان های مربوطه با ایجاد اتاق فکر افراد متخصص را جمع کرده تا مشکلات را مطرح و رفع نمایند.
محمدرضا نجفیمنش، رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازان استان تهران با اشاره به اینکه اولین صنعت مورد تحریم در دوره اول و دوم، قطعه سازی و خودروسازی است، اظهار کرد: دشمنان با تولید خودرو در داخل مشکل دارند و به همین منظور با افزایش فشارها در دوره دوم، شرکای تجاری قطع ارتباط کردند. طبق تصمیمگیری ها قرار بر تامین 300 میلیون یورو تا پایان سال 99 و این نهضت ادامه دار است تا بتوانیم 90 درصد از قطعات را در داخل تولید کنیم چرا که دیگر کسی به دنبال سنگ اندازی نیست.
امیرحسین جلالی، نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعهسازان استان تهران با اشاره به 130 قطعه ساز عضو انجمن و تامین 50 درصدی نیاز صنعت خودروسازی کشور گفت: نیاز است تا در این شرایط اقتصادی نامناسب از اختیارات کمیسیون صنایع مجلس کمک بگیریم تا اجناسی که در گمرک موجود است ترخیص شوند که در این صورت طی دو ماه خودروهای کف جمع میشوند.
جلالی با اشاره به مشکلات قطعه سازان پیرامون تخصیص ارز و بانک مرکزی اظهار کرد: هنوز قطعاتمان را با ارز 11500 تومان تحویل خودروساز می دهیم، درخواست اصلاح قراردادهایمان را داریم تا در کنار ترخیص قطعات از گمرک شاید شاهد کاهش قیمت ها باشیم.
حسن کاظمینی عضو انجمن صنایع همگن قطعهسازان استان تهران با اشاره به اینکه قطعه سازان سال ها تلاش کرده اند تا بتوانند فعالیت کنند و اکنون فقط دو خریدار ایران خودرو و سایپار متقاضی آن ها هستند، گفت: دارای اقتصاد بیمار و افزایش قیمت روزانه هستیم و قطعه سازان فعال در کنار مشکلاتی در زمینه پرداخت دستمزد، بیمه و... لطمه می خورند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش