کد خبر:
۱۳۰۴۲۵ ۱۳:۲۱
۱۳۹۹/۰۶/۳۰
ماجرای "دستور شفاهی" حذف قفل سیستمی خودروهای وارداتی چه بود؟ +اسناد
پدال نیوز- چند قبل معاون برنامه ریزی گمرک از دستور شفاهی رئیس کل گمرک برای حذف قفل سیستمی اظهار گروه کالایی چهار و خودرو خبر داده بود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، علی بعیدی مفردنیا معاون برنامه ریزی گمرک ایران چندی پیش در مکاتبهای با رئیس کل گمرک گفته بود، پیرو دستور شفاهی جنابعالی طی تماس تلفنی در روز جاری مبنی بر حذف قفل سیستمی اظهار گروه کالایی 4و خودرو به گمرک، در ساعت 13 28 مرداد ماه نسبت به رفع قفل یاد شده اقدام و نهایی گردید.
گفتنی است، بر اساس بخشنامههای وزارت صنعت، معدت و تجارت هماکنون بیش از 2500 قلم کالا در فهرست کالاهای گروه چهارم که امکان ثبت سفارش ندارند قرار گرفتهاند.
بر این اساس از انتهای مرداد ماه قفل سیستمی مربوطه باز شده و صاحبان کالا میتوانستند نسبت به اظهار کالای خود اقدام نمایند. این درحالی است که طبق اعلام صریح معاون گمرک از 26 شهریور امکان اظهار و ترخیص کالاهای گروه 4 وجود نخواهد داشت. به این ترتیب در فاصله تقریبا یک ماه امکان خروج کالاهای گروه 4 و خودرو از گمرک وجود داشته است.

در بخشنامه ای که اخیرا (حدود یک هفته قبل) از سوی مدیر کل دفتر واردات نیز صادر شد امده است، با توجه به بخشنامه سوم تیر ماه موضوع مصوبه 26 خرداد ماه هیأت دولت در خصوص مهلت اعطایی جهت ترخیص کالاهای گروه چهارم و با توجه به اتمام مهلت مذکور در تاریخ 26 شهریور ماه، به گمرکات سراسر کشور اعلام شد از «اظهار» و حتی «ترخیص» کالاهای مشمول گروه چهارم کالایی و خودرو بعد از تاریخ یادشده اکیداً خودداری شود.
در ادامه این بخشنامه میخوانیم، گمرکات اجرایی کشور در اجرای ماده 24 قانون امور گمرکی در خصوص کلیه کالاهای گروه چهارم و خودروهای موجود در گمرکات که توسط مرجع تحویلگیرنده مهلتمنقضی اعلام گردیده است بهقید فوریت نسبت به اعمال مقررات متروکه و تنظیم اظهارنامه مربوطه و ارسال به سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی اقدام لازم صورت گیرد.
گفتنی است، بر اساس بخشنامههای وزارت صنعت، معدت و تجارت هماکنون بیش از 2500 قلم کالا در فهرست کالاهای گروه چهارم که امکان ثبت سفارش ندارند قرار گرفتهاند.
بر این اساس از انتهای مرداد ماه قفل سیستمی مربوطه باز شده و صاحبان کالا میتوانستند نسبت به اظهار کالای خود اقدام نمایند. این درحالی است که طبق اعلام صریح معاون گمرک از 26 شهریور امکان اظهار و ترخیص کالاهای گروه 4 وجود نخواهد داشت. به این ترتیب در فاصله تقریبا یک ماه امکان خروج کالاهای گروه 4 و خودرو از گمرک وجود داشته است.
در ادامه این بخشنامه میخوانیم، گمرکات اجرایی کشور در اجرای ماده 24 قانون امور گمرکی در خصوص کلیه کالاهای گروه چهارم و خودروهای موجود در گمرکات که توسط مرجع تحویلگیرنده مهلتمنقضی اعلام گردیده است بهقید فوریت نسبت به اعمال مقررات متروکه و تنظیم اظهارنامه مربوطه و ارسال به سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی اقدام لازم صورت گیرد.
گفتنی است، در بخشنامه 29 مرداد ماه دفتر واردات آمده بود، با توجه به اتمام مهلت اظهار کالاهای مشمول گروه چهار تا پایان سال 98 امکان اظهار کالاهای مورد نظر از محل مصوبه ابلاغی در سال جاری امکان پذیر نیست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها