دستی شدن عوارض آزادراه تهران - شمال
پدال نیوز: در حالیکه اوایل تیر ماه وزیر راه و شهرسازی مخالفت صریح خود را با با دستی شدن عوارض در آزادراه های کشور اعلام کرده بود، باجه های عوارضی به قطعه یک آزادراه تهران - شمال که به صورت الکترونیکی پیش از این پرداخت می شد بازگشتند و مشکلاتی برای مردم به وجود آوردند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، طرح الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی طی سال های گذشته در دستور کار دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و به تدریج آزادراه های کشور به این طرح پیوستند.
در قالب این طرح، باجه های عوارضی برداشته شدند و جای خود را به دوربین های ثبت الکترونیکی عوارض دادند تا مردم دیگر پشت ترافیک های طولانی برای پرداخت عوارض نایستند و در آزادراه های کشور ترافیک ایجاد نشود اما با این وجود به دلیل آنکه از سوی سرمایه گذاران آزادراه ها مبنی بر پرداخت نشدن عوارض توسط مردم عنوان می شد زمزمه هایی درباره بازگشت باجه های عوارضی به آزادراه های الکترونیکی مطرح شد و طی سال گذشته و امسال بارها وزیر راه و شهرسازی مخالفت خود را در این زمینه اعلام کرده بود.
اخیرا نیز در اوایل تیر ماه نامه ای از سوی وزیر راه و شهرسازی به محمود غفاری - معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه - ارسال شد که در آن محمد اسلامی به صراحت اعلام کرده بود که اجازه بازگشت عوارض آزادراهی به حالت دستی را به هیچ یک از سرمایه گذاران نمی دهیم.
این مخالفت در حالی صورت گرفت که در همان تیر ماه باجه های عوارضی در منطقه یک آزادراه تهران - شمال در مسیر بازگشت به تهران ساخته شدند و مردم در این شرایط کرونایی مجبور بودند تا عوارض خود را به باجه ها پرداخت کنند.
پس از پیگیری های ایسنا در این باره از مسئولان مختلف این وزارتخانه بر این نکته تاکید شد که باجه های عوارضی نباید به حالت سابق بازگردند.
در این زمینه خیر الله خادمی - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور - به ایسنا گفت: طی یکسال گذشته شخص وزیر در برابر دستی شدن عوارض آزادراه های الکترونیکی مخالفت کرده و همه تلاشش را می کند تا این طرح با شکست مواجه نشود اما مردم هم باید همکاری کنند و عوارض شان را پرداخت کنند تا بتوانیم این طرح را به دیگر آزادراه های کشور نیز توسعه دهیم.
این اظهارات در حالی صورت گرفت که طی هفته های گذشته باجه های عوارضی به مسیر رفت آزادراه تهران – شمال (ابتدای قطعه یک) نیز نصب شدند و در واقع این آزادراه به صورت کامل دوباره دستی شد.
انتهای پیام
در قالب این طرح، باجه های عوارضی برداشته شدند و جای خود را به دوربین های ثبت الکترونیکی عوارض دادند تا مردم دیگر پشت ترافیک های طولانی برای پرداخت عوارض نایستند و در آزادراه های کشور ترافیک ایجاد نشود اما با این وجود به دلیل آنکه از سوی سرمایه گذاران آزادراه ها مبنی بر پرداخت نشدن عوارض توسط مردم عنوان می شد زمزمه هایی درباره بازگشت باجه های عوارضی به آزادراه های الکترونیکی مطرح شد و طی سال گذشته و امسال بارها وزیر راه و شهرسازی مخالفت خود را در این زمینه اعلام کرده بود.
اخیرا نیز در اوایل تیر ماه نامه ای از سوی وزیر راه و شهرسازی به محمود غفاری - معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه - ارسال شد که در آن محمد اسلامی به صراحت اعلام کرده بود که اجازه بازگشت عوارض آزادراهی به حالت دستی را به هیچ یک از سرمایه گذاران نمی دهیم.
این مخالفت در حالی صورت گرفت که در همان تیر ماه باجه های عوارضی در منطقه یک آزادراه تهران - شمال در مسیر بازگشت به تهران ساخته شدند و مردم در این شرایط کرونایی مجبور بودند تا عوارض خود را به باجه ها پرداخت کنند.
پس از پیگیری های ایسنا در این باره از مسئولان مختلف این وزارتخانه بر این نکته تاکید شد که باجه های عوارضی نباید به حالت سابق بازگردند.
در این زمینه خیر الله خادمی - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور - به ایسنا گفت: طی یکسال گذشته شخص وزیر در برابر دستی شدن عوارض آزادراه های الکترونیکی مخالفت کرده و همه تلاشش را می کند تا این طرح با شکست مواجه نشود اما مردم هم باید همکاری کنند و عوارض شان را پرداخت کنند تا بتوانیم این طرح را به دیگر آزادراه های کشور نیز توسعه دهیم.
این اظهارات در حالی صورت گرفت که طی هفته های گذشته باجه های عوارضی به مسیر رفت آزادراه تهران – شمال (ابتدای قطعه یک) نیز نصب شدند و در واقع این آزادراه به صورت کامل دوباره دستی شد.
انتهای پیام
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها