کد خبر:
۱۲۹۲۰۶ ۱۲:۲۲
۱۳۹۹/۰۶/۰۳
قراردادهای جدید با خودروسازان
جزئیات نوسازی کامیونهای فرسوده
پدال نیوز: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از نیاز ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای نوسازی ۲۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده تا سه سال آینده خبر داد و گفت: در وهله نخست، اولویت با خودروهای سنگینی است که عمر بیشتری دارند و تا پایان ماه جاری با دو خودروساز دیگر قرارداد نوسازی امضاء میکنیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، عبدالهاشم حسننیا اظهار کرد: طی هفتههای گذشته دو قرارداد نوسازی وسائل نقلیه سنگین را به تعداد ۶۰۰۰ دستگاه کامیون به امضاء رساندهایم و درصددیم تا بتوانیم ظرف سه سال آینده ۲۰ هزار دستگاه کامیون را نوسازی کنیم.
وی با بیان اینکه در قالب طرح نوسازی مذکور دو قرارداد دیگر با خودروسازان داخلی به امضاء میرسد، افزود: اولویت اول با مالکان و خودروهایی است که عمر بیشتری و تقریبا بین۵۰ تا ۶۰ سال دارند. چرا که نمیتوانیم همه خودروهای فرسوده را غیرفعال کنیم و معیشت رانندگان کامیون در صورت جایگزین نکردن خودروشان با کامیون نو به خطر میافتد.
رئیسسازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: قراردادهای نوسازی مشمول تسهیلات بانکی ۱۸ درصدی است که نیمی از آن از سوی سازمان راهداری و به نمایندگی از دولت پرداخت میشود و در واقع بهرهای که مالکان خودرو فرسوده میپردازند ۹ درصد است که طرح بسیار مناسبی برای دارندگان این وسائل نقلیه محسوب میشود. از سوی دیگر نیز آنها میتوانند از طریق فروش یا اسقاط خودرو فرسوده خود بخشی از منابعی که برای نوسازی نیاز دارند را بدست بیاورند.
حسننیا با اشاره به نیاز حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومانی نوسازی ۲۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده، گفت: این منابع اعتباری از محل تسهیلات بانکی با تفاهمهای صورت گرفته با بانکهای عامل تامین میشود و امیدواریم بتوانیم در مراحل بعدی برای نوسازی دیگر ناوگان حملونقل عمومی برون شهری مانند اتوبوس نیز گامهای مشابهی برداریم.
منبع: ایسنا
وی با بیان اینکه در قالب طرح نوسازی مذکور دو قرارداد دیگر با خودروسازان داخلی به امضاء میرسد، افزود: اولویت اول با مالکان و خودروهایی است که عمر بیشتری و تقریبا بین۵۰ تا ۶۰ سال دارند. چرا که نمیتوانیم همه خودروهای فرسوده را غیرفعال کنیم و معیشت رانندگان کامیون در صورت جایگزین نکردن خودروشان با کامیون نو به خطر میافتد.
رئیسسازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: قراردادهای نوسازی مشمول تسهیلات بانکی ۱۸ درصدی است که نیمی از آن از سوی سازمان راهداری و به نمایندگی از دولت پرداخت میشود و در واقع بهرهای که مالکان خودرو فرسوده میپردازند ۹ درصد است که طرح بسیار مناسبی برای دارندگان این وسائل نقلیه محسوب میشود. از سوی دیگر نیز آنها میتوانند از طریق فروش یا اسقاط خودرو فرسوده خود بخشی از منابعی که برای نوسازی نیاز دارند را بدست بیاورند.
حسننیا با اشاره به نیاز حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومانی نوسازی ۲۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده، گفت: این منابع اعتباری از محل تسهیلات بانکی با تفاهمهای صورت گرفته با بانکهای عامل تامین میشود و امیدواریم بتوانیم در مراحل بعدی برای نوسازی دیگر ناوگان حملونقل عمومی برون شهری مانند اتوبوس نیز گامهای مشابهی برداریم.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها