سایپاییها به فرانسه رفتند؛
سیتروئن در راه ایران
پدال نیوز: پس از پژو و رنو، خودروسازان کشور این بار به سراغ "سیتروئن" رفته اند تا مقدمات حضور این خودروساز فرانسوی را در "جاده مخصوص" فراهم کنند، خودروسازی که یکی از زیرمجموعه های گروه PSA (جوئینت ونچر پژو و سیتروئن) محسوب می شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، آنطور که منابع آگاه می گویند، مسئولان ارشد سایپا چندی پیش به فرانسه رفته و با مقامات سیتروئن مذاکره کردهاند.
هنوز جزئیاتی در مورد مذاکرات سایپا و سیتروئن منتشر نشده و مشخص نیست دو طرف به دنبال چه نوع شراکتی با یکدیگر هستند، اما به گفته منابع آگاه، سایپاییها مسوولان سیتروئن را برای حضور در ایران و همکاری مشترک، ترغیب کردهاند.
سیتروئن و سایپا البته پیش از این، مراوداتی با یکدیگر داشتهاند، چه آنکه سایپا برخی محصولات این خودروساز فرانسوی را وارد کرده و میفروخت. از جمله این محصولات میتوان به مدل "سیتروئن 5 " اشاره کرد، که همین حالا هم می توان آن را در جادهها و خیابانهای کشور به چشم دید.
سایپاییها چند سال پیش نیز قرار بود با سیتروئن اقداماتی مشترک (خارج از حوزه واردات) انجام دهند و حتی محصولاتی مانند C4 و C2 را نیز برای تولید و عرضه در بازار ایران در نظر گرفتند، اما در نهایت به مانع تحریمها خوردند.
هرچند مشخص نیست سایپا و سیتروئن قصد شراکت در چه قالبی را دارند، اما از آنجاکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان داخلی گوشزد کرده که در قراردادهای خارجی خود به دنبال سرمایه گذاری مشترک و ساخت داخل و همچنین صادرات باشند، بنابراین همکاری احتمالی این دو شرکت نیز باید در همین قالب شکل بگیرد. البته بهنظر میرسد حضور سیتروئن در ایران بستگی مستقیم به توافق هستهای میان ایران و کشورهای 1+5 و لغو تحریمها دارد و بنابراین برای شراکت احتمالی سایپا و سیتروئن باید تا تابستان امسال صبر کرد.
هنوز جزئیاتی در مورد مذاکرات سایپا و سیتروئن منتشر نشده و مشخص نیست دو طرف به دنبال چه نوع شراکتی با یکدیگر هستند، اما به گفته منابع آگاه، سایپاییها مسوولان سیتروئن را برای حضور در ایران و همکاری مشترک، ترغیب کردهاند.
سیتروئن و سایپا البته پیش از این، مراوداتی با یکدیگر داشتهاند، چه آنکه سایپا برخی محصولات این خودروساز فرانسوی را وارد کرده و میفروخت. از جمله این محصولات میتوان به مدل "سیتروئن 5 " اشاره کرد، که همین حالا هم می توان آن را در جادهها و خیابانهای کشور به چشم دید.
سایپاییها چند سال پیش نیز قرار بود با سیتروئن اقداماتی مشترک (خارج از حوزه واردات) انجام دهند و حتی محصولاتی مانند C4 و C2 را نیز برای تولید و عرضه در بازار ایران در نظر گرفتند، اما در نهایت به مانع تحریمها خوردند.
هرچند مشخص نیست سایپا و سیتروئن قصد شراکت در چه قالبی را دارند، اما از آنجاکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان داخلی گوشزد کرده که در قراردادهای خارجی خود به دنبال سرمایه گذاری مشترک و ساخت داخل و همچنین صادرات باشند، بنابراین همکاری احتمالی این دو شرکت نیز باید در همین قالب شکل بگیرد. البته بهنظر میرسد حضور سیتروئن در ایران بستگی مستقیم به توافق هستهای میان ایران و کشورهای 1+5 و لغو تحریمها دارد و بنابراین برای شراکت احتمالی سایپا و سیتروئن باید تا تابستان امسال صبر کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش