کد خبر:
۱۲۹۰۹۰ ۰۹:۲۴
۱۳۹۹/۰۶/۰۱
دستانداز جدیددر مسیر ترخیص وارداتیها
پدال نیوز: به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، بهرغم اینکه با ورود معاون امور فنی و گمرکی گمرک ایران به موضوع خودروهای دپو شده در گمرکات، موانع ترخیص این خودروها حل و کار ترخیص آنها آغاز شده است،
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا : به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، بهرغم اینکه با ورود معاون امور فنی و گمرکی گمرک ایران به موضوع خودروهای دپو شده در گمرکات، موانع ترخیص این خودروها حل و کار ترخیص آنها آغاز شده است، اما به دلیل پارهای از مشکلات دیگر از سوی برخی سازمانها، ممکن است عرضه و دسترسی خریداران به خودروها وجود نداشته باشد.مهدی دادفر تصریح کرد: در حال حاضر همکاران ما (شرکتهای واردکننده خودرو) در سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در بخش گارانتی و بارگذاری گارانتی دچار مشکل شده و در تنگنا قرار گرفتهاند. این در حالی است که متصدی مربوطه نیز به درستی پاسخگو نبوده، حضور ندارد و پیگیر موضوع نیست و شرایط همچون دور باطلی شده و کار پیش نمیرود. البته ناگفته نماند سازمان تعزیرات هم وارد شده و با تصمیمی خلاف قانون ومقررات، شرایط را سختتر کرده است.
وی افزود: در رابطه با شکایاتی که مشتریان از بابت عدم پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز مصوبه دولت دارند، سازمان تعزیرات شرکتها را محکوم به دریافت نکردن این مابهالتفاوت نرخ ارز میکند که اقدامی عجیب است. در رابطه با این موضوع تمام اموال و داراییهای شرکتها را مورد توقیف خود قرار میدهد که شامل خودروهای مانده در گمرکات، اموال و دارایی مدیران، حسابهای بانکی، کارتهای بازرگانی و... میشود. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد: موارد به دفتر وزیر دادگستری و معاون وی منعکس شده و موضوع در حال پیگیری است. چنانچه این معظل حل نشود، حدود ۱۷۰ - ۱۸۰ دستگاه حداقل یکی از شرکتهای ما در گمرک باقی مانده و نمی توان به مردم تحویل داد. امیدواریم هرچه سریعتر سازمان تعزیرات حکومتی این مشکلات را حل کند، چنانچه حل نشد، خود سازمان باید پاسخگوی مشتریان باشد.
وی افزود: در رابطه با شکایاتی که مشتریان از بابت عدم پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز مصوبه دولت دارند، سازمان تعزیرات شرکتها را محکوم به دریافت نکردن این مابهالتفاوت نرخ ارز میکند که اقدامی عجیب است. در رابطه با این موضوع تمام اموال و داراییهای شرکتها را مورد توقیف خود قرار میدهد که شامل خودروهای مانده در گمرکات، اموال و دارایی مدیران، حسابهای بانکی، کارتهای بازرگانی و... میشود. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد: موارد به دفتر وزیر دادگستری و معاون وی منعکس شده و موضوع در حال پیگیری است. چنانچه این معظل حل نشود، حدود ۱۷۰ - ۱۸۰ دستگاه حداقل یکی از شرکتهای ما در گمرک باقی مانده و نمی توان به مردم تحویل داد. امیدواریم هرچه سریعتر سازمان تعزیرات حکومتی این مشکلات را حل کند، چنانچه حل نشد، خود سازمان باید پاسخگوی مشتریان باشد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها