صرفه جویی سوخت با اجرای نوسازی ناوگان کامیونی
پدال نیوز- رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به اینکه در فاز نخست طرح نوسازی ناوگان فرسوده بینشهری در بخش بار، کامیونهای بالای ۵۰ سال در اولویت قرار دارند، گفت: اجرایی شدن این طرح، صرفهجویی یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون لیتر سوخت را در پی دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، عبدالهاشم حسننیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور در آیین امضاء قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل برون شهری کالا با اشاره به اینکه 65 هزار دستگاه کامیون بالای 40 سال در کشور وجود دارد، گفت: در راستای سیاستهای دولت و تاکیدات وزیر راه و شهرسازی، نوسازی این ناوگان را در دستور کار خود قرار دادیم.
او افزود: در فاز نخست این طرح، تعداد پنج هزار دستگاه کامیون با سرمایهگذاری 14 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و بهرهگیری از تسهیلات بانک صادرات ایران، نوسازی خواهد شد.
حسننیا با بیان اینکه فعالیت کامیونهای فرسوده فعال در شبکه حمل و نقل، پایش شده و موجود است، افزود: بر این اساس، کامیونهایی که فعال نبودهاند، امکان استفاده از تسهیلات این طرح را ندارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: این طرح، صرفهجویی یک میلیارد و 220 میلیون لیتری سوخت را در یک دوره هفت ساله به دنبال خواهد داشت.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با اشاره به اینکه در فاز نخست، نوسازی کامیونهای بالای 50 سال را هدفگذاری کردهایم، خاطرنشان کرد: هر مالکی که ماشین خود را اسقاط کند به شرکت سازنده معرفی میشود تا کامیون جدید را تحویل بگیرد. ضمن اینکه شرکت تولیدکننده نیز افرادی را که ما در قالب این طرح معرفی میکنیم در اولویت تحویل کامیون قرار میدهد.
او افزود: در فاز نخست این طرح، تعداد پنج هزار دستگاه کامیون با سرمایهگذاری 14 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و بهرهگیری از تسهیلات بانک صادرات ایران، نوسازی خواهد شد.
حسننیا با بیان اینکه فعالیت کامیونهای فرسوده فعال در شبکه حمل و نقل، پایش شده و موجود است، افزود: بر این اساس، کامیونهایی که فعال نبودهاند، امکان استفاده از تسهیلات این طرح را ندارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: این طرح، صرفهجویی یک میلیارد و 220 میلیون لیتری سوخت را در یک دوره هفت ساله به دنبال خواهد داشت.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با اشاره به اینکه در فاز نخست، نوسازی کامیونهای بالای 50 سال را هدفگذاری کردهایم، خاطرنشان کرد: هر مالکی که ماشین خود را اسقاط کند به شرکت سازنده معرفی میشود تا کامیون جدید را تحویل بگیرد. ضمن اینکه شرکت تولیدکننده نیز افرادی را که ما در قالب این طرح معرفی میکنیم در اولویت تحویل کامیون قرار میدهد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش