کد خبر:
۱۲۷۴۰۸ ۱۲:۵۷
۱۳۹۹/۰۴/۲۵
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:
مالیات بستن بر دارندگان چند خودرو تا حدی احتکار خودرو را کاهش میدهد
پدال نیوز- یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: مالیات بستن بر دارندگان دو یا سه خودرو سبب از بین رفتن معضل احتکار خودرو نمیشود، مگر اینکه راهکاری بگذاریم که هر فردی بیش از یک خودرو نتواند ثبت نام کند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، حسین محمد صالحی دارانی در خصوص تأثیر مالیات بستن بر دارندگان دو یا سه خودرو، اظهار کرد: چند نفر از نمایندگان این پیشنهاد را در مجلس مطرح کردهاند، اما هنوز در مجلس این پیشنهاد به طرح تبدیل نشده است که اگر طرح شود به احتمال قوی به دلیل داشتن موافقان زیاد تصویب شود و در این صورت از خرید بیرویه خودرو و دستاندازی عدهای بر این صنعت که قصدِ احتکار خودرو را دارند تا بعد گرانتر بفروشند تا حدی جلوگیری میکند.
وی افزود: در صورت تصویب این طرح، قیمت خودرو تا حدی کاهش پیدا میکند و گرفتن چنین مالیاتی درآمدهای دولت را افزایش میدهد. البته مالیات بستن بر دارندگان دو یا سه خودرو سبب از بین رفتن معضل احتکار خودرو نمیشود مگر اینکه راهکاری بگذاریم که هر فردی بیش از یک خودرو نتواند ثبت نام کند.
نماینده مردم چادگان، فریدن، فریدونشهر و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صرفاً با بستن مالیات وضعیت نابسامان بازار خودرو حل نمیشود، گفت: مردم خودشان باید به این مشکل پایان دهند. امسال مشاهده کردیم کسانی که قصد داشتند خودرو احتکار کنند با دادن مبلغی به برخی افراد، کدِ ملی آنان را اجاره و چند خودرو ثبتنام میکردند. از این شیوه باید جلوگیری شود تا کسی که قصد ثبت نام دارد واقعاً نیازمند خودرو باشد. بنابراین باید ساز و کاری در این خصوص در نظر گرفته شود تا شرکتهای خودرو صرفاً ثبت نام برای کسانی انجام دهند که خودِ آن فرد خودرو را تحویل بگیرد.
صالحی دارانی تصریح کرد: بستن مالیات بر دارندگان دو یا سه خودرو تنها یکی از ابزارها است و شاید 20 درصد مؤثر باشد، و تأثیر زیادی در کاهش دلالی در بازار خودرو ندارد.
وی افزود: در صورت تصویب این طرح، قیمت خودرو تا حدی کاهش پیدا میکند و گرفتن چنین مالیاتی درآمدهای دولت را افزایش میدهد. البته مالیات بستن بر دارندگان دو یا سه خودرو سبب از بین رفتن معضل احتکار خودرو نمیشود مگر اینکه راهکاری بگذاریم که هر فردی بیش از یک خودرو نتواند ثبت نام کند.
نماینده مردم چادگان، فریدن، فریدونشهر و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صرفاً با بستن مالیات وضعیت نابسامان بازار خودرو حل نمیشود، گفت: مردم خودشان باید به این مشکل پایان دهند. امسال مشاهده کردیم کسانی که قصد داشتند خودرو احتکار کنند با دادن مبلغی به برخی افراد، کدِ ملی آنان را اجاره و چند خودرو ثبتنام میکردند. از این شیوه باید جلوگیری شود تا کسی که قصد ثبت نام دارد واقعاً نیازمند خودرو باشد. بنابراین باید ساز و کاری در این خصوص در نظر گرفته شود تا شرکتهای خودرو صرفاً ثبت نام برای کسانی انجام دهند که خودِ آن فرد خودرو را تحویل بگیرد.
صالحی دارانی تصریح کرد: بستن مالیات بر دارندگان دو یا سه خودرو تنها یکی از ابزارها است و شاید 20 درصد مؤثر باشد، و تأثیر زیادی در کاهش دلالی در بازار خودرو ندارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش