کد خبر:
۱۲۷۲۲۴ ۱۳:۴۴
۱۳۹۹/۰۴/۲۱
چند درصد لوازم یدکی خودرو در بازار تقلبی است؟
پدال نیوز: سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: متاسفانه منکر وجود جنس تقلبی و فیک در بازار نیستیم و حدود ۲۰ درصد از قطعات در حال حاضر بیکیفیت هستند.
به گزارش "پدال نیوز"
۲۰ درصد لوازم یدکی خودرو در بازار تقلبی است
سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: متاسفانه منکر وجود جنس تقلبی و فیک در بازار نیستیم و حدود ۲۰ درصد از قطعات در حال حاضر بیکیفیت هستند.
۲۰ درصد لوازم یدکی خودرو در بازار تقلبی است
به گزارش خودروکار، مهدی کاظمی افزود: دولت باید با کالای تقلبی مبارزه کند و یکی از راههای این بازار کمک گرفتن از خود اعضای ۱۰ هزار نفری اتحادیه لوازم یدکی خودرو در تهران است.
وی گفت: اعضای صنف لوازم یدکی هم کارشناسان خبرهای هستند و هم مدیران بسیار خوب که میتوانند به گمرک و وزارت صمت کمک کنند هر قطعهای که قرار است وارد کشور شود به اتحادیه و کارشناسان معرفی شود تا از سلامت و کیفیت آن اطمینان حاصل شود و بعد اجازه ورود داده شود.
کاظمی در خصوص برخورد اتحادیه با متخلفین و فروشندگان لوازم یدکی تقلبی هم گفت: روزانه در اتحادیه بین پنج تا ۱۰ پرونده شکایت از اعضا رسیدگی میشود که از تاریخ ۹۷.۱.۱ تا به امروز حدود ۲ هزار پرونده مورد رسیدگی قرارگرفته است.
سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: افراد متخلف را به اتحادیه دعوت میکنیم، اخطار میدهیم، جریمه میکنیم، درج در پرونده میکنیم، اما قانونی نداریم که بتوانیم در همان لحظه واحد صنفی را پلمپ کنیم، اما درنهایت اگر اخطارها زیاد و تخلف گسترده شود پرونده به اتاق اصناف و در نهایت از آنجا به اماکن برای تعطیلی واحد صنفی ارجاع داده میشود.
کاظمی علت افزایش قیمت لوازم یدکی در بازار را هم چند دلیل عنوان کرد و گفت: علت اول که بر همه صنوف تأثیر گذاشته افزایش نرخ ارز بوده، علت دوم عدم داد و ستد با کشورهای همسایه و تعطیلی بنادر آنها به خاطر ویروس کرونا بوده است و علت سوم هم عدم ترخیص کالا از سوی گمرکات و ناهماهنگی در دولت است.
وی اضافه کرد: از بهمن ۹۸ تا الان بارها به دولت گفتهایم و هشدار دادهایم که به خاطر کمبود قطعه افزایش قیمت در پیش داریم، اما واقعاً کسی تا به امروز به داد ما نرسیده است.
وی افزود: امروز وزارت صمت و خود دولت مقصر این قضیه است و اتحادیه با تمام توان و چنگ و دندان آماده واردکردن قطعات باکیفیت به کشور است و میتوانیم لوازم یدکی و قطعات بازار را تأمین کنیم که این امر هم نیاز به کمک گمرک دارد تا به محض ورود قطعه آن را ترخیص کنند تا وارد بازار شود و قیمتها کاهش پیدا کند.
منبع: صدا و سیما
انتهای پیام/
۲۰ درصد لوازم یدکی خودرو در بازار تقلبی است
سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: متاسفانه منکر وجود جنس تقلبی و فیک در بازار نیستیم و حدود ۲۰ درصد از قطعات در حال حاضر بیکیفیت هستند.
۲۰ درصد لوازم یدکی خودرو در بازار تقلبی است
به گزارش خودروکار، مهدی کاظمی افزود: دولت باید با کالای تقلبی مبارزه کند و یکی از راههای این بازار کمک گرفتن از خود اعضای ۱۰ هزار نفری اتحادیه لوازم یدکی خودرو در تهران است.
وی گفت: اعضای صنف لوازم یدکی هم کارشناسان خبرهای هستند و هم مدیران بسیار خوب که میتوانند به گمرک و وزارت صمت کمک کنند هر قطعهای که قرار است وارد کشور شود به اتحادیه و کارشناسان معرفی شود تا از سلامت و کیفیت آن اطمینان حاصل شود و بعد اجازه ورود داده شود.
کاظمی در خصوص برخورد اتحادیه با متخلفین و فروشندگان لوازم یدکی تقلبی هم گفت: روزانه در اتحادیه بین پنج تا ۱۰ پرونده شکایت از اعضا رسیدگی میشود که از تاریخ ۹۷.۱.۱ تا به امروز حدود ۲ هزار پرونده مورد رسیدگی قرارگرفته است.
سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: افراد متخلف را به اتحادیه دعوت میکنیم، اخطار میدهیم، جریمه میکنیم، درج در پرونده میکنیم، اما قانونی نداریم که بتوانیم در همان لحظه واحد صنفی را پلمپ کنیم، اما درنهایت اگر اخطارها زیاد و تخلف گسترده شود پرونده به اتاق اصناف و در نهایت از آنجا به اماکن برای تعطیلی واحد صنفی ارجاع داده میشود.
کاظمی علت افزایش قیمت لوازم یدکی در بازار را هم چند دلیل عنوان کرد و گفت: علت اول که بر همه صنوف تأثیر گذاشته افزایش نرخ ارز بوده، علت دوم عدم داد و ستد با کشورهای همسایه و تعطیلی بنادر آنها به خاطر ویروس کرونا بوده است و علت سوم هم عدم ترخیص کالا از سوی گمرکات و ناهماهنگی در دولت است.
وی اضافه کرد: از بهمن ۹۸ تا الان بارها به دولت گفتهایم و هشدار دادهایم که به خاطر کمبود قطعه افزایش قیمت در پیش داریم، اما واقعاً کسی تا به امروز به داد ما نرسیده است.
وی افزود: امروز وزارت صمت و خود دولت مقصر این قضیه است و اتحادیه با تمام توان و چنگ و دندان آماده واردکردن قطعات باکیفیت به کشور است و میتوانیم لوازم یدکی و قطعات بازار را تأمین کنیم که این امر هم نیاز به کمک گمرک دارد تا به محض ورود قطعه آن را ترخیص کنند تا وارد بازار شود و قیمتها کاهش پیدا کند.
منبع: صدا و سیما
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش