چرا باجههای عوارضی در حال بازگشت به آزادراهها هستند؟
پدال نیوز: دبیر کمیته شرکتهای سرمایهگذار در آزادراهها ضمن تایید بازگشت دریافت دستی عوارض آزادراه تهران- شمال، از احتمال بازگشت باجههای عوارضی به سایر آزادراههای کشور به دلیل عدم پرداخت وجه از سوی مسافران خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ هم اکنون اخذ عوارض در چند آزادراه مهم کشور الکترونکی انجام میشود که آزادراه تازه تاسیس تهران- شمال نیز یکی از آنها است. اما حدود یک هفته است که مسافرانی که از شمال کشور به تهران باز میگردند مجبور هستند با توقف نزدیک شهرستانک عوارض آزادراه را به صورت دستی پرداخت کنند.
سال گذشته در گزارشی اعلام شد که هنور ۶۰ درصد افرادی که از آزادراه ها عبور کردهاند عوارض الکترونیکی خود را پرداخت نکردهاند که این ناهماهنگی موجب شده تا روند الحاق آزادراههای جدید به طرح اخذ عوارضی الکترونیکی کند شود.
«خدایار خاشع» روز جمعه در خصوص فعالیت مجدد باجههای اخذ عوارضی در آزادراه تهران-شمال، گفت: تاکنون تنها ۳۰ درصد عوارض الکترونیکی پرداخت شده است و به همین دلیل شرکت سرمایه گذار تصمیم گرفت فعلا در مسیر برگشت مسافران به سمت به طرف تهران عوارض را به صورت دستی اخذ کند.
وی با بیان اینکه قوانین بالادستی برای حمایت از پرداخت عوارض الکترونیکی وجود ندارد، گفت: مثلا عدم پرداخت الکترونیکی عوارض از سوی مسافران منجر به توقیف خودرو نمیشود.
خاشع با بیان اینکه اخذ عوارض الکترونیکی خواسته همه شرکتهای آزادراهی است، گفت: لازمه اجرای آن وجود قوانین بالادستی و حمایتی است که استفاده کنندگان راه را ملزم به پرداخت عوارض کند و اگر تاخیر در پرداخت داشتند هزینه دیرکرد را نیز پرداخت کنند. مثل عوارض خودرو که معمولا شهرداری از مردم دریافت میکند یا اخذ جرایم، گلوگاهایی مانند فروش خودرو، تعویض پلاک، استرداد خودرو از پارکینگ و مانند آن وجود دارد که صاحب خودرو مجبور به تسویه بدهی و دیرکرد آن است.
دبیر کمیته شرکتهای سرمایهگذار در آزادراهها با بیان اینکه تاکنون چنین الزامی برای پرداخت عوارض و دیرکرد آن وجود نداشته، گفت: درصد پایینی از عوارض عبور از آزادراهها پرداخت میشود و سرمایهگذاران آزادراهها دیگر ظرفیت آنرا ندارند که بعد از این حجم سرمایهگذاری با این قیمت دلار، عوارض هم نگیرند.
وی خبر داد: وزارت راه و شهرسازی در حال عقد قرارداد با نیروی انتظامی برای اجرای چنین الزاماتی است ولی منطقی است که قوانین حمایتی لازم تصویب تا اجرای آن به صورت سلیقهای و خواست دستگاهها و یا افراد نباشد.
دبیر کمیته شرکتهای سرمایهگذار در آزادراهها گفت: اکنون آزادراههای در دست ساخت نیز که احساس می کردند دیگر با راه اندازی سامانه اخذ عوارض الکترونیک نیازی به احداث ایستگاه های اخذ عوارض ندارند مجدد شروع به احداث این ایستگاه ها کردهاند. این درحالی است که ما ساخت باجههای عواراضی را متوقف کرده بودیم ولی از حدود سه ماه پیش ساخت ساختمان های عوارضی را شروع کردیم. برای مثال در آزادراه کنار گذرجنوبی تهران تنها در یک قطعه ساختمان باجه را آماده کرده بودیم اما اکنون و با عجله در حال ساخت ساختمان عوارضی در سایر قطعات آن هستیم.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
سال گذشته در گزارشی اعلام شد که هنور ۶۰ درصد افرادی که از آزادراه ها عبور کردهاند عوارض الکترونیکی خود را پرداخت نکردهاند که این ناهماهنگی موجب شده تا روند الحاق آزادراههای جدید به طرح اخذ عوارضی الکترونیکی کند شود.
«خدایار خاشع» روز جمعه در خصوص فعالیت مجدد باجههای اخذ عوارضی در آزادراه تهران-شمال، گفت: تاکنون تنها ۳۰ درصد عوارض الکترونیکی پرداخت شده است و به همین دلیل شرکت سرمایه گذار تصمیم گرفت فعلا در مسیر برگشت مسافران به سمت به طرف تهران عوارض را به صورت دستی اخذ کند.
وی با بیان اینکه قوانین بالادستی برای حمایت از پرداخت عوارض الکترونیکی وجود ندارد، گفت: مثلا عدم پرداخت الکترونیکی عوارض از سوی مسافران منجر به توقیف خودرو نمیشود.
خاشع با بیان اینکه اخذ عوارض الکترونیکی خواسته همه شرکتهای آزادراهی است، گفت: لازمه اجرای آن وجود قوانین بالادستی و حمایتی است که استفاده کنندگان راه را ملزم به پرداخت عوارض کند و اگر تاخیر در پرداخت داشتند هزینه دیرکرد را نیز پرداخت کنند. مثل عوارض خودرو که معمولا شهرداری از مردم دریافت میکند یا اخذ جرایم، گلوگاهایی مانند فروش خودرو، تعویض پلاک، استرداد خودرو از پارکینگ و مانند آن وجود دارد که صاحب خودرو مجبور به تسویه بدهی و دیرکرد آن است.
دبیر کمیته شرکتهای سرمایهگذار در آزادراهها با بیان اینکه تاکنون چنین الزامی برای پرداخت عوارض و دیرکرد آن وجود نداشته، گفت: درصد پایینی از عوارض عبور از آزادراهها پرداخت میشود و سرمایهگذاران آزادراهها دیگر ظرفیت آنرا ندارند که بعد از این حجم سرمایهگذاری با این قیمت دلار، عوارض هم نگیرند.
وی خبر داد: وزارت راه و شهرسازی در حال عقد قرارداد با نیروی انتظامی برای اجرای چنین الزاماتی است ولی منطقی است که قوانین حمایتی لازم تصویب تا اجرای آن به صورت سلیقهای و خواست دستگاهها و یا افراد نباشد.
دبیر کمیته شرکتهای سرمایهگذار در آزادراهها گفت: اکنون آزادراههای در دست ساخت نیز که احساس می کردند دیگر با راه اندازی سامانه اخذ عوارض الکترونیک نیازی به احداث ایستگاه های اخذ عوارض ندارند مجدد شروع به احداث این ایستگاه ها کردهاند. این درحالی است که ما ساخت باجههای عواراضی را متوقف کرده بودیم ولی از حدود سه ماه پیش ساخت ساختمان های عوارضی را شروع کردیم. برای مثال در آزادراه کنار گذرجنوبی تهران تنها در یک قطعه ساختمان باجه را آماده کرده بودیم اما اکنون و با عجله در حال ساخت ساختمان عوارضی در سایر قطعات آن هستیم.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها