کد خبر:
۱۲۶۹۶۴ ۰۹:۴۱
۱۳۹۹/۰۴/۱۶
بهبود تولید خودروهای غیرسواری در بهار
پدال نیوز: همزمان با بهبود تولید محصولات سواری خودروسازی کشور در بهار امسال، مجموع تیراژ تجاریهای سبک و سنگین و عمومیها نیز در بازه زمانی موردنظر افزایش یافت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیایاقتصاد : همزمان با بهبود تولید محصولات سواری خودروسازی کشور در بهار امسال، مجموع تیراژ تجاریهای سبک و سنگین و عمومیها نیز در بازه زمانی موردنظر افزایش یافت. بنابر آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سه ماه نخست امسال ۱۶ هزار و ۵۵۴ دستگاه انواع وانت، کامیون، کامیونت، کشنده، اتوبوس، مینیبوس، میدلباس و ون در خودروسازیهای کشور به تولید رسید که در مقایسه با بهار ۹۸، افزایش حدود ۱۷ درصدی را نشان میدهد. این تعداد محصول توسط ایران خودرو و سایپا و زیرمجموعههای تجاریسازشان بهعلاوه شرکتهای بخش خصوصی به تولید رسیده است.
هرچند در آمار بهاری، نقش اصلی در افزایش ۱۷ درصدی تولید را وانت بر عهده دارد، اما خودروسازان توانستهاند تیراژ محصولاتشان در حوزه کامیون، ون و اتوبوس را نیز نسبت به سه ماه ابتدایی سال گذشته افزایش دهند. اینکه چرا تولید خودروهای تجاری و عمومی بالا رفته، میتواند ریشه در مسائلی مانند پایین بودن عدد پایه تولید در سال ۹۸ و عبور از شوکهای اولیه تحریم داشته باشد. مانند محصولات سواری، خودروهای عمومی و تجاری نیز با مشکلات ناشی از تحریم دست و پنجه نرم میکنند، چه آنکه ضمن خروج شرکای خارجی از شرکتهای تولیدکننده این محصولات، تامین قطعات آنها نیز سخت و دشوار است. با این حال مجموع تیراژ محصولات موردنظر بهویژه از ناحیه رشد تولید وانت بالا رفته و تنها مینیبوسها هستند که نسبت به بهار ۹۸ افت تولید را به خود میبینند.
طبق آمار وزارت صمت اما در بهار امسال، در مجموع ۱۵ هزار و ۱۲۰ دستگاه وانت در خودروسازیهای کشور به تولید رسیده که نسبت به سه ماه ابتدایی سال گذشته افزایش ۵/ ۱۷ درصدی را نشان میدهد. بیشترین وانتهای تولیدی در کشور طی بهار، سهم ایرانخودرو و سایپا با دو محصول آریسان و پراید ۱۵۱ بوده است. در این بین، سایپا تیراژی ۱۲ هزار و ۳۶۹ دستگاهی داشته که افزایش حدود ۱۷ درصدی را برای این شرکت به ارمغان آورده است. ایرانخودروییها نیز در سه ماه امسال هزار و ۷۸۵ دستگاه وانت تولید کردهاند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۳۰ درصد رشد را نشان میدهد. در بخش کامیون، کامیونت و کشنده اما کل تولید بهار امسال هزار و ۳۲ دستگاه بوده که در مقایسه با بهار ۹۸ حدود ۹ درصد افزایش داشته است. سهم ایرانخودرو از خودروهای تجاری سنگین تولیدی در بهار، ۳۲۵ دستگاه بوده که نسبت به سه ماه نخست سال گذشته کاهش ۵/ ۵ درصدی را نشان میدهد. سایپاییها نیز فقط ۶۵ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید کرده و بنابراین نسبت به بهار سال گذشته، بالغ بر ۳۶ درصد افت تیراژ داشتهاند. سایر خودروهای تجاری سنگین در بهار امسال را شرکتهای بخش خصوصی به تولید رساندهاند که البته وزارت صمت جزئیات آمار آنها را اعلام نکرده است.
در آمار وزارت صمت اما عدد ۱۹۷ جلوی ستون مربوط به اتوبوس به ثبت رسیده که حکایت از رشد ۱۳۲ درصدی در بهار امسال و نسبت به بهار ۹۸ دارد. در بهار امسال همچنین ۱۳۶ دستگاه مینیبوس و میدلباس به تولید رسیده که سهم سایپاییها از آن صفر دستگاه و ایرانخودرو نیز ۳۱ دستگاه بوده است. بنابراین باقی تولیدات در این بخش، به خودروسازان خصوصی تعلق دارد. در مجموع تولید مینیبوس و میدلباس طی بهار امسال و نسبت به بهار ۹۸، افت بیش از ۳۷ درصدی را نشان میدهد. در نهایت اما تولید ون در بهار نیز به ۶۹ دستگاه رسیده که نسبت به بهار ۹۸، بیش از دو برابر شده است. سهم ایرانخودرو و سایپا از ونهای تولیدی بهار به ترتیب ۴۷ و یک دستگاه بوده است. ایرانخودرو در بهار سال گذشته ون تولید نکرده بود و سایپا نیز تیراژی تنها دو دستگاهی داشت.
هرچند در آمار بهاری، نقش اصلی در افزایش ۱۷ درصدی تولید را وانت بر عهده دارد، اما خودروسازان توانستهاند تیراژ محصولاتشان در حوزه کامیون، ون و اتوبوس را نیز نسبت به سه ماه ابتدایی سال گذشته افزایش دهند. اینکه چرا تولید خودروهای تجاری و عمومی بالا رفته، میتواند ریشه در مسائلی مانند پایین بودن عدد پایه تولید در سال ۹۸ و عبور از شوکهای اولیه تحریم داشته باشد. مانند محصولات سواری، خودروهای عمومی و تجاری نیز با مشکلات ناشی از تحریم دست و پنجه نرم میکنند، چه آنکه ضمن خروج شرکای خارجی از شرکتهای تولیدکننده این محصولات، تامین قطعات آنها نیز سخت و دشوار است. با این حال مجموع تیراژ محصولات موردنظر بهویژه از ناحیه رشد تولید وانت بالا رفته و تنها مینیبوسها هستند که نسبت به بهار ۹۸ افت تولید را به خود میبینند.
طبق آمار وزارت صمت اما در بهار امسال، در مجموع ۱۵ هزار و ۱۲۰ دستگاه وانت در خودروسازیهای کشور به تولید رسیده که نسبت به سه ماه ابتدایی سال گذشته افزایش ۵/ ۱۷ درصدی را نشان میدهد. بیشترین وانتهای تولیدی در کشور طی بهار، سهم ایرانخودرو و سایپا با دو محصول آریسان و پراید ۱۵۱ بوده است. در این بین، سایپا تیراژی ۱۲ هزار و ۳۶۹ دستگاهی داشته که افزایش حدود ۱۷ درصدی را برای این شرکت به ارمغان آورده است. ایرانخودروییها نیز در سه ماه امسال هزار و ۷۸۵ دستگاه وانت تولید کردهاند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۳۰ درصد رشد را نشان میدهد. در بخش کامیون، کامیونت و کشنده اما کل تولید بهار امسال هزار و ۳۲ دستگاه بوده که در مقایسه با بهار ۹۸ حدود ۹ درصد افزایش داشته است. سهم ایرانخودرو از خودروهای تجاری سنگین تولیدی در بهار، ۳۲۵ دستگاه بوده که نسبت به سه ماه نخست سال گذشته کاهش ۵/ ۵ درصدی را نشان میدهد. سایپاییها نیز فقط ۶۵ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده تولید کرده و بنابراین نسبت به بهار سال گذشته، بالغ بر ۳۶ درصد افت تیراژ داشتهاند. سایر خودروهای تجاری سنگین در بهار امسال را شرکتهای بخش خصوصی به تولید رساندهاند که البته وزارت صمت جزئیات آمار آنها را اعلام نکرده است.
در آمار وزارت صمت اما عدد ۱۹۷ جلوی ستون مربوط به اتوبوس به ثبت رسیده که حکایت از رشد ۱۳۲ درصدی در بهار امسال و نسبت به بهار ۹۸ دارد. در بهار امسال همچنین ۱۳۶ دستگاه مینیبوس و میدلباس به تولید رسیده که سهم سایپاییها از آن صفر دستگاه و ایرانخودرو نیز ۳۱ دستگاه بوده است. بنابراین باقی تولیدات در این بخش، به خودروسازان خصوصی تعلق دارد. در مجموع تولید مینیبوس و میدلباس طی بهار امسال و نسبت به بهار ۹۸، افت بیش از ۳۷ درصدی را نشان میدهد. در نهایت اما تولید ون در بهار نیز به ۶۹ دستگاه رسیده که نسبت به بهار ۹۸، بیش از دو برابر شده است. سهم ایرانخودرو و سایپا از ونهای تولیدی بهار به ترتیب ۴۷ و یک دستگاه بوده است. ایرانخودرو در بهار سال گذشته ون تولید نکرده بود و سایپا نیز تیراژی تنها دو دستگاهی داشت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها