جتماعی شورای شهر تهران:
زمان مجاز خروج رایگان از طرح ترافیک را ساعت 14 قرار دهید
پدال نیوز- عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ضمن گلایه از فرآیند اطلاعرسانی معاونت حم لو نقل شهرداری تهران درباره زمان طرح ترافیک و خروج شهروندان در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۶ گفت: درخواست میشود که شهرداری زمان خروج از طرح را همان ساعت ۱۴ در نظر بگیرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، حجت نظری در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: در ابتدا در این روز یاد میکنم از شهید مظلوم آیت الله بهشتی که نبودش، فقدانی بزرگ برای انقلاب بوده است و خواهد بود.
وی تصریح کرد: تذکر بنده در مورد ساعت مجاز خروج از طرح ترافیک و زوج و فرد است. موضوعی که چند روزی است رسانهای شده و طی روزهای اخیر، تعدادی از شهروندان گلایه خود از این موضوع را به بنده منتقل کردهاند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همانطور که میدانید، پس از تصمیم به اجرای دوباره طرح کاهش و طرح ترافیک در پایتخت که از هفدهم خردادماه انجام شد، ساعت جدید اجرای هر دو طرح به 8:30 صبح تغییر کرد و ساعت پایانی هم همان ساعت 16 اعلام شد.
نظری افزود: در این میان بنا بر مستندات موجود مثل آرشیو خبرگزاریهای رسمی کشور و همچنین فایل صوتی اظهارات رئیس وقت پلیس راهور تهران بزرگ، اعلام شد که افرادی که پیش از شروع طرح وارد محدوده شدهاند، میتوانند برای یکبار از ساعت 14 از داخل محدوده طرح ترافیک و کاهش خارج شده و عوارض یا جریمهای بابت آن پرداخت نکنند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این روند به طور گسترده در بخشهای خبری به اطلاع مردم رسید، اما مدتی بعد اعلام شد که زمان خروج رایگان از این دو طرح، نه ساعت 14 بلکه ساعت 14:30 بوده است. حتی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم اطلاعیهای صادر و توصیحاتی را در این زمینه ارائه کرد که نتیجه آن عدم پذیرش اشتباه بود.
نظری افزود: تذکرم خطاب به شهردار تهران است که پس از اطلاع از این موضوع، دستور پیگیری هم صادر کرد.
وی خطاب به شهردار تهران گفت: اینکه در اطلاعیهای اعلام شود مردم باید به سامانه "تهران من" مراجعه کرده و اخبار را صرفا از آنجا دنبال میکردند، پاسخ قانع کنندهای نیست. اگر آنچه را که معاونت حمل و نقل و ترافیک در مورد ساعت 14:30 برای خروج رایگان از محدوده طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا در اطلاعیه اعلام کرده را هم بپذیریم، باز سؤال اینجاست که چرا این معاونت پس از اعلام ساعت 14 در رسانههای مختلف و معتبر کشور، اقدامی برای اصلاح آن نکرده و حالا چنین اطلاعیهای صادر کرده است؟ آیا بهتر نبود همان موقع این موضوع به شکل گسترده به مردم اطلاع داده میشد تا مشمول جریمه و عوارض نشوند؟
نظری افزود: اینطور رفتار کردن سبب میشود مردم گمان کنند ما برایشان تله گذاشتهایم و به دنبال جریمه کردن آنها و درآمدزایی هستیم، در حالی که اینطور نیست.
وی در پایان گفت: در خواست من از شهردار تهران و همچنین پلیس راهور ناجا این است که زمان مجاز خروج رایگان از طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا را حداقل تا زمانی که تمام مردم از آن مطلع شوند همان 14 در نظر گرفته و از جریمه مردم بهخاطر آن نیم ساعتی که در پی بیدقتی و ناهماهنگی مسئولان رخ داده، خودداری کنند.
وی تصریح کرد: تذکر بنده در مورد ساعت مجاز خروج از طرح ترافیک و زوج و فرد است. موضوعی که چند روزی است رسانهای شده و طی روزهای اخیر، تعدادی از شهروندان گلایه خود از این موضوع را به بنده منتقل کردهاند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همانطور که میدانید، پس از تصمیم به اجرای دوباره طرح کاهش و طرح ترافیک در پایتخت که از هفدهم خردادماه انجام شد، ساعت جدید اجرای هر دو طرح به 8:30 صبح تغییر کرد و ساعت پایانی هم همان ساعت 16 اعلام شد.
نظری افزود: در این میان بنا بر مستندات موجود مثل آرشیو خبرگزاریهای رسمی کشور و همچنین فایل صوتی اظهارات رئیس وقت پلیس راهور تهران بزرگ، اعلام شد که افرادی که پیش از شروع طرح وارد محدوده شدهاند، میتوانند برای یکبار از ساعت 14 از داخل محدوده طرح ترافیک و کاهش خارج شده و عوارض یا جریمهای بابت آن پرداخت نکنند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: این روند به طور گسترده در بخشهای خبری به اطلاع مردم رسید، اما مدتی بعد اعلام شد که زمان خروج رایگان از این دو طرح، نه ساعت 14 بلکه ساعت 14:30 بوده است. حتی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم اطلاعیهای صادر و توصیحاتی را در این زمینه ارائه کرد که نتیجه آن عدم پذیرش اشتباه بود.
نظری افزود: تذکرم خطاب به شهردار تهران است که پس از اطلاع از این موضوع، دستور پیگیری هم صادر کرد.
وی خطاب به شهردار تهران گفت: اینکه در اطلاعیهای اعلام شود مردم باید به سامانه "تهران من" مراجعه کرده و اخبار را صرفا از آنجا دنبال میکردند، پاسخ قانع کنندهای نیست. اگر آنچه را که معاونت حمل و نقل و ترافیک در مورد ساعت 14:30 برای خروج رایگان از محدوده طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا در اطلاعیه اعلام کرده را هم بپذیریم، باز سؤال اینجاست که چرا این معاونت پس از اعلام ساعت 14 در رسانههای مختلف و معتبر کشور، اقدامی برای اصلاح آن نکرده و حالا چنین اطلاعیهای صادر کرده است؟ آیا بهتر نبود همان موقع این موضوع به شکل گسترده به مردم اطلاع داده میشد تا مشمول جریمه و عوارض نشوند؟
نظری افزود: اینطور رفتار کردن سبب میشود مردم گمان کنند ما برایشان تله گذاشتهایم و به دنبال جریمه کردن آنها و درآمدزایی هستیم، در حالی که اینطور نیست.
وی در پایان گفت: در خواست من از شهردار تهران و همچنین پلیس راهور ناجا این است که زمان مجاز خروج رایگان از طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا را حداقل تا زمانی که تمام مردم از آن مطلع شوند همان 14 در نظر گرفته و از جریمه مردم بهخاطر آن نیم ساعتی که در پی بیدقتی و ناهماهنگی مسئولان رخ داده، خودداری کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها