کد خبر:
۱۲۶۵۱۴ ۱۶:۵۵
۱۳۹۹/۰۴/۰۶
در جلسه کمیته خودرو مطرح شد؛
کاهش ارزبری 60 میلیون یورویی صنعت خودرو
پدال نیوز- کمیته خودرو امروز جمعه ششم تیرماه با محوریت بررسی توان داخلی سازی قطعات صنعت خودرو با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و مقرر گردید تا چهارمین میز صنعت خودرو با محوریت کاهش ارزبری این صنعت برپا گردد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از شاتا، جلسه کمیته خودرو امروز جمعه 6 تیرماه با محوریت بررسی توان داخلیسازی قطعات صنعت خودرو، با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونین و مدیران وزارتخانه، نمایندگان دستگاههای نظارتی و خودروسازان برگزار شد.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه راه نجات و توسعه صنعت کشور از جمله صنعت خودرو را در گرو توجه به ساخت داخل قطعات و تجهیزات در صنعت دانست و خودروسازان را مکلف کرد تا روند داخلیسازی و کاهش ارزبری قطعات خودرو را به دقت رصد کرده و در راستای سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تعمیق ساخت داخل گام بردارند.
همچنین در این جلسه مقرر شده تا میز چهارم صنعت خودرو با محوریت کاهش ارزبری این صنعت برگزار شود.
بر این اساس کاهش ارزبری با استفاده از قطعات داخلیسازی شده در این صنعت به میزان 60 میلیون یورو در این میز داخلیسازی مورد پیگیری قرار میگیرد.
در عین حال، دو خودروساز گزارشی از تحویل و تولید خودروها ارایه دادند که بر اساس آن، اعلام شد که تولید تجمعی خودرو تا 4 تیرماه، نسبت به سال گذشته از 12 درصد رشد و تحویل تجمعی خودرو تا این تاریخ با 173 هزار دستگاه خودرو 48 درصد رشد برخوردار بوده است.
تاکید بر تامین و تخصیص ارز برای تولید خودرو و قطعات آن، اطلاعرسانی شفاف و صریح از وضعیت تولید و دستاوردهای صنعت خودرو و نیز پیگیری الصاق پلاک از سوی خودروسازان بر روی تمامی خودروهای تولیدی، از جمله دیگر دستور کارها و مصوبات جلسه امروز جمعه ششم تیرماه کمیته خودرو بود.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه راه نجات و توسعه صنعت کشور از جمله صنعت خودرو را در گرو توجه به ساخت داخل قطعات و تجهیزات در صنعت دانست و خودروسازان را مکلف کرد تا روند داخلیسازی و کاهش ارزبری قطعات خودرو را به دقت رصد کرده و در راستای سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تعمیق ساخت داخل گام بردارند.
همچنین در این جلسه مقرر شده تا میز چهارم صنعت خودرو با محوریت کاهش ارزبری این صنعت برگزار شود.
بر این اساس کاهش ارزبری با استفاده از قطعات داخلیسازی شده در این صنعت به میزان 60 میلیون یورو در این میز داخلیسازی مورد پیگیری قرار میگیرد.
در عین حال، دو خودروساز گزارشی از تحویل و تولید خودروها ارایه دادند که بر اساس آن، اعلام شد که تولید تجمعی خودرو تا 4 تیرماه، نسبت به سال گذشته از 12 درصد رشد و تحویل تجمعی خودرو تا این تاریخ با 173 هزار دستگاه خودرو 48 درصد رشد برخوردار بوده است.
تاکید بر تامین و تخصیص ارز برای تولید خودرو و قطعات آن، اطلاعرسانی شفاف و صریح از وضعیت تولید و دستاوردهای صنعت خودرو و نیز پیگیری الصاق پلاک از سوی خودروسازان بر روی تمامی خودروهای تولیدی، از جمله دیگر دستور کارها و مصوبات جلسه امروز جمعه ششم تیرماه کمیته خودرو بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها