کد خبر:
۱۲۶۴۵۱ ۲۰:۱۷
۱۳۹۹/۰۴/۰۴
وزارت صمت: خودروی عمومی وارد نمیکنیم
پدال نیوز: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات هر دستگاه اتوبوس آماده، دستکم به یکصد هزار دلار ارز نیاز دارد، تاکید کرد: واردات اتوبوس و مینیبوس در دستور کار نیست و با ظرفیت موجود داخلیسازی و صرفهجویی ارزی از همین محل، تولید داخل، پاسخگوی نیازها است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه واردات هر دستگاه اتوبوس آماده، دستکم به یکصد هزار دلار ارز نیاز دارد، تاکید کرد: واردات اتوبوس و مینیبوس در دستور کار نیست و با ظرفیت موجود داخلیسازی و صرفهجویی ارزی از همین محل، تولید داخل، پاسخگوی نیازها است.
مهدی صادقینیارکی افزود: برنامه امسال وزارت صمت تولید ۳۰ هزار دستگاه خودروی تجاری اعم از کامیون، کامیونت، کشنده و اتوبوس است. به گفته این مقام مسوول، پارسال کمتر از دو هزار دستگاه خودروی تجاری از سوی کارخانههای داخلی تولید شد، این در حالی است که فقط ظرفیت تولید اتوبوس ۱۹ هزار دستگاه در سال است. وی با اشاره به اعلام برنامههای وزارت صنعت در تولید اتوبوس و مینیبوس به وزارت کشور و کمیسیون زیربنایی دولت، تاکیدکرد: امکان تامین کل نیاز داخلی بهصورت حداکثری و با ساخت داخل بالا وجود دارد. صادقینیارکی ادامهداد: این محصولات تقاضامحور است، یعنی باید شهرداریها یا سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تقاضایی در این بخش تعریف کنند. وی درباره میزان ساخت داخل خودروهای تجاری داخلی، گفت: اکنون ۶۳ درصد اتوبوسهای دیزلی ساخت داخل شده، اما در اتوبوسهای برقی به دلیل تامین موتور و گیربکس آنها از خارج، درصد داخلیسازی کمتر است. نیارکی خاطرنشانکرد: ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید این خودروها نیز در کانال مربوطه و با تعامل بین وزارتخانه و شرکتهای خودروساز با بانک مرکزی پیگیری میشود.
مهدی صادقینیارکی افزود: برنامه امسال وزارت صمت تولید ۳۰ هزار دستگاه خودروی تجاری اعم از کامیون، کامیونت، کشنده و اتوبوس است. به گفته این مقام مسوول، پارسال کمتر از دو هزار دستگاه خودروی تجاری از سوی کارخانههای داخلی تولید شد، این در حالی است که فقط ظرفیت تولید اتوبوس ۱۹ هزار دستگاه در سال است. وی با اشاره به اعلام برنامههای وزارت صنعت در تولید اتوبوس و مینیبوس به وزارت کشور و کمیسیون زیربنایی دولت، تاکیدکرد: امکان تامین کل نیاز داخلی بهصورت حداکثری و با ساخت داخل بالا وجود دارد. صادقینیارکی ادامهداد: این محصولات تقاضامحور است، یعنی باید شهرداریها یا سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تقاضایی در این بخش تعریف کنند. وی درباره میزان ساخت داخل خودروهای تجاری داخلی، گفت: اکنون ۶۳ درصد اتوبوسهای دیزلی ساخت داخل شده، اما در اتوبوسهای برقی به دلیل تامین موتور و گیربکس آنها از خارج، درصد داخلیسازی کمتر است. نیارکی خاطرنشانکرد: ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید این خودروها نیز در کانال مربوطه و با تعامل بین وزارتخانه و شرکتهای خودروساز با بانک مرکزی پیگیری میشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها