تداوم نظارت بر جایگاههای سوخت برای مقابله با کرونا
پدال نیوز:سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از ادامه نظارتهای این شرکت بر جایگاههای سوخت برای رعایت پروتکلهای بهداشتی و مقابله با شیوع کرونا خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ پمپبنزینها به دلیل تردد زیاد افراد و مراجعات مکرر یکی از مراکز انتقال و گسترش کرونا به شمار میآیند بنابراین تلاش شد تا زنجیره انتقال کرونا در این مراکز با رعایت پروتکلهای بهداشتی قطع شود.
این پروتکلها که شامل ضدعفونی تجهیزات در جایگاههای سوخت، استفاده از ماسک و دستکش توسط کارکنان و ارائه دستکش به مشتریان بود از اسفند سال گذشته در پمپبنزینها اجرا شد.
در آن زمان البته به دلیل کاهش تردد و ایجاد محدودیتهای رفت و آمد برای کنترل کرونا در سراسر کشور، مصرف بنزین تا ۴۰ میلیون لیتر در روز پایین آمد و عملا مراجعه به پمپبنزینها نیز کم شد.
اما به تدریج با رفع محدودیتها مصرف بنزین نیز افزایش پیدا کرد تا آنجا که اکنون مصرف به بالای ۷۰ میلیون لیتر در روز رسیده و مراجعه به پمپبنزینها نیز افزایش داشته است.
از سوی دیگر با طولانیشدن حضور ویروس کرونا در زندگی و جامعه، به نظر میرسد رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم کمتر جدی گرفته میشود، موضوعی که میتواند در پمپبنزینها باعث انتقال بیشتر بیماری بین افراد باشد.
با این حال سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران به ایرنا گفته که در هفتههای اخیر شکایات درباره عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در پمپبنزینها افزایش نداشته است.
«فاطمه کاهی» تاکید کرد: نظارت بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی در جایگاههای سوخت ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه پروتکل ها برای مقابله با کرونا در پمپبنزینها اجرایی میشود، افزود: با این حال اگر شهروندان موردی از عدم رعایت پروتکلهای بهداستی در این مراکز مشاهده کردند میتواند شماره جایگاه را به سامانه ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند تا پیگیریهای لازم در این مورد انجام شود.
کاهی ادامه داد: البته تاکید میکنیم که افراد در هنگام مراجعه به پمپبنزین تجهیزات لازم مانند دستکش و ماسک را به همراه داشته باشند و الزامات بهداشتی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه جریمه مشخصی برای پمپبنزینهای متخلف از اجرای پروتکلهای بهداشتی در نظر گرفته نشده، گفت: بعد از مراجعه و بررسی موارد، کمیتههایی به موضوع رسیدگی کرده و جریمه را مشخص میکنند.
منبع: ایرنا
این پروتکلها که شامل ضدعفونی تجهیزات در جایگاههای سوخت، استفاده از ماسک و دستکش توسط کارکنان و ارائه دستکش به مشتریان بود از اسفند سال گذشته در پمپبنزینها اجرا شد.
در آن زمان البته به دلیل کاهش تردد و ایجاد محدودیتهای رفت و آمد برای کنترل کرونا در سراسر کشور، مصرف بنزین تا ۴۰ میلیون لیتر در روز پایین آمد و عملا مراجعه به پمپبنزینها نیز کم شد.
اما به تدریج با رفع محدودیتها مصرف بنزین نیز افزایش پیدا کرد تا آنجا که اکنون مصرف به بالای ۷۰ میلیون لیتر در روز رسیده و مراجعه به پمپبنزینها نیز افزایش داشته است.
از سوی دیگر با طولانیشدن حضور ویروس کرونا در زندگی و جامعه، به نظر میرسد رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم کمتر جدی گرفته میشود، موضوعی که میتواند در پمپبنزینها باعث انتقال بیشتر بیماری بین افراد باشد.
با این حال سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران به ایرنا گفته که در هفتههای اخیر شکایات درباره عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در پمپبنزینها افزایش نداشته است.
«فاطمه کاهی» تاکید کرد: نظارت بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی در جایگاههای سوخت ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه پروتکل ها برای مقابله با کرونا در پمپبنزینها اجرایی میشود، افزود: با این حال اگر شهروندان موردی از عدم رعایت پروتکلهای بهداستی در این مراکز مشاهده کردند میتواند شماره جایگاه را به سامانه ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند تا پیگیریهای لازم در این مورد انجام شود.
کاهی ادامه داد: البته تاکید میکنیم که افراد در هنگام مراجعه به پمپبنزین تجهیزات لازم مانند دستکش و ماسک را به همراه داشته باشند و الزامات بهداشتی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه جریمه مشخصی برای پمپبنزینهای متخلف از اجرای پروتکلهای بهداشتی در نظر گرفته نشده، گفت: بعد از مراجعه و بررسی موارد، کمیتههایی به موضوع رسیدگی کرده و جریمه را مشخص میکنند.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها