کد خبر:
۱۲۶۲۲۳ ۱۵:۱۸
۱۳۹۹/۰۳/۳۱
خداحافظی دو غول خودروسازی آلمانی از هم!
پدال نیوز- دو غول خودروسازی آلمانی به تازگی اعلام کردند که به همکاری خود در ساخت خودروهای خودران پایان دادهاند و این همکاری شاید وقتی دیگر دوباره اتفاق بیفتد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، بعد از گذشت کمتر از یک سال، شرکتهای خودروسازی بیامو(BMW) و مرسدس(Mercedes) آنچه را که قرار بود مشارکت مداوم آنها برای توسعه فناوری خودران یا رانندگی خودکار باشد، پایان میدهند.
این دو خودروساز این جدایی را "متقابل و دوستانه" توصیف کردند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که ممکن است این همکاری را در آینده از سر بگیرند.
در بیانیه مشترکی که این دو خودروساز منتشر کردهاند، آمده است که تعداد معدودی از عوامل منجر به این تصمیم شدهاند و اینکه ایجاد یک پلتفرم مشترک خودران کار بسیار پیچیدهتر و گرانتر از آن چیزی است که پیشبینی کرده بودند. شاید هم دلیل این قطع همکاری از جانب بیامو و مرسدس، جاه طلبی آنها بوده است.
هنگامی که این دو شرکت، همکاری با یکدیگر را در ماه ژوئیه سال گذشته اعلام کردند، گفتند که هدف آنها شروع به فروش خودروهای خودران سطح چهار با امکان کنترل رانندگی در آزادراه و پارک کردن خودکار تا سال 2024 است.
مدیران خودروسازی مانند "جیم هکت" مدیرعامل "فورد" در آن زمان گفتند که این شرکتها بیش از حد خوشبین هستند و به این زودی قادر نخواهند بود این فناوری را به بازار عرضه کنند. شرکت "اوبر" نیز در سال 2019 گفت که زمان بیشتری طول خواهد کشید تا خودروهای کاملا خودران رایج شوند و آنها را به وفور در جادهها ببینیم. ضمن اینکه یک مطالعه جدید نشان داده است که اکثر رانندگان آمریکایی علاقهای به ایده وسایل نقلیه کاملا خودران ندارند.
در حالی که بیامو و مرسدس دیگر بر روی فناوری خودران با یکدیگر همکاری نمیکنند، اما هنوز هم در سایر زمینهها همکاری دارند.
این دو خودروساز این جدایی را "متقابل و دوستانه" توصیف کردند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که ممکن است این همکاری را در آینده از سر بگیرند.
در بیانیه مشترکی که این دو خودروساز منتشر کردهاند، آمده است که تعداد معدودی از عوامل منجر به این تصمیم شدهاند و اینکه ایجاد یک پلتفرم مشترک خودران کار بسیار پیچیدهتر و گرانتر از آن چیزی است که پیشبینی کرده بودند. شاید هم دلیل این قطع همکاری از جانب بیامو و مرسدس، جاه طلبی آنها بوده است.
هنگامی که این دو شرکت، همکاری با یکدیگر را در ماه ژوئیه سال گذشته اعلام کردند، گفتند که هدف آنها شروع به فروش خودروهای خودران سطح چهار با امکان کنترل رانندگی در آزادراه و پارک کردن خودکار تا سال 2024 است.
مدیران خودروسازی مانند "جیم هکت" مدیرعامل "فورد" در آن زمان گفتند که این شرکتها بیش از حد خوشبین هستند و به این زودی قادر نخواهند بود این فناوری را به بازار عرضه کنند. شرکت "اوبر" نیز در سال 2019 گفت که زمان بیشتری طول خواهد کشید تا خودروهای کاملا خودران رایج شوند و آنها را به وفور در جادهها ببینیم. ضمن اینکه یک مطالعه جدید نشان داده است که اکثر رانندگان آمریکایی علاقهای به ایده وسایل نقلیه کاملا خودران ندارند.
در حالی که بیامو و مرسدس دیگر بر روی فناوری خودران با یکدیگر همکاری نمیکنند، اما هنوز هم در سایر زمینهها همکاری دارند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش