کد خبر:
۱۲۶۰۴۶ ۱۲:۵۴
۱۳۹۹/۰۳/۲۷
باید در زمینه ضوابط واردات خودرو تجدید نظر کنیم
پدال نیوز: نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در حالی که تولیدکنندگان خودرو در دنیا با شرایط باورنکردنی خودرو صادر میکنند ما شرایطی فراهم کردهایم که برای 25 هزار خودو 7 میلیون تقاضا وجود داشته باشد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، سید محمد اتابک امروز در سیزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: امروزه بسیاری از کالا در بورس کالا عرضه میشود و مکانیزم کنترلی که توسط دولت و وزارت صنعت وجود دارد باعث افزایش قیمت بازار و بورس میشود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: ابطال عرضه کالاها در بورس باعث میشود که تا کارخانجات به مواد اولیه مورد نیاز خود نرسد و همچنین وجه به دست عرضه کنندگان نرسد، لذا این شرایط برای تولیدکنندگان مواد اصلی و تولیدکنندگان مواد ثانویه خوب نیست. بنابراین باید برای بورس کالا مکانیزمی گذاشت که از ذات بورس بودن خارج نشود.
اتابک اظهار کرد: شرایط فعلی باعث میشود که تولیدکنندگان لطمه بخورند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به قابلیت تولید 30 میلیون تن فولاد در سال جاری، بیان کرد: نیاز کشور فقط 15 میلیون تن است بنابراین میتوان 4.5 میلیارد دلار از صادرات فولاد ارز حاصل کرد.
وی همچنین با اشاره به ثبت نام 7 میلیون نفر در ازای عرضه 25 هزار خودرو بیان داشت: این در حالی است در تمام دنیا به علت عدم فروش خودروهایشان را با شرایط باورنکردنی صادر میکنند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: اما علیرغم این موضوع ما شرایطی را ایجاد کردهایم که برای 25 هزار خودرو 7 میلیون تقاضا وجود داشته باشد، این موضوع را باید مراقبت کنیم زیرا دنیا ما را نگاه میکنند.
وی افزود: بنابراین باید در سیاست واردات خودرو تجدید نظر کرد.
منبع: فارس
نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: ابطال عرضه کالاها در بورس باعث میشود که تا کارخانجات به مواد اولیه مورد نیاز خود نرسد و همچنین وجه به دست عرضه کنندگان نرسد، لذا این شرایط برای تولیدکنندگان مواد اصلی و تولیدکنندگان مواد ثانویه خوب نیست. بنابراین باید برای بورس کالا مکانیزمی گذاشت که از ذات بورس بودن خارج نشود.
اتابک اظهار کرد: شرایط فعلی باعث میشود که تولیدکنندگان لطمه بخورند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به قابلیت تولید 30 میلیون تن فولاد در سال جاری، بیان کرد: نیاز کشور فقط 15 میلیون تن است بنابراین میتوان 4.5 میلیارد دلار از صادرات فولاد ارز حاصل کرد.
وی همچنین با اشاره به ثبت نام 7 میلیون نفر در ازای عرضه 25 هزار خودرو بیان داشت: این در حالی است در تمام دنیا به علت عدم فروش خودروهایشان را با شرایط باورنکردنی صادر میکنند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: اما علیرغم این موضوع ما شرایطی را ایجاد کردهایم که برای 25 هزار خودرو 7 میلیون تقاضا وجود داشته باشد، این موضوع را باید مراقبت کنیم زیرا دنیا ما را نگاه میکنند.
وی افزود: بنابراین باید در سیاست واردات خودرو تجدید نظر کرد.
منبع: فارس
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها