کد خبر:
۱۲۵۲۱۸ ۱۳:۴۳
۱۳۹۹/۰۳/۱۲
رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو:
معاملات خودرو در بازار با قیمتهای توافقی انجام میشود
پدال نیوز: رییس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی پایتخت گفت: اندک خرید و فروشهای بازار نه با فرمول ۱۰ درصد بالای قیمت کارخانهای اعلام شده از سوی مسوولان، بلکه با قیمتهای توافقی انجام میشود.
به گزارش "پدال نیوز" ببه گزارش پدال نیوز، ۲۲ اردیبهشتماه امسال بود که «عباس تابش» رییس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گرانفروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد .
با این وجود، اما رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی پایتخت میگوید: تاکنون بخشنامه، آیین نامه یا ابلاغیهای در این زمینه برای نمایشگاهداران ارسال نشده، بنابراین سقف قیمتی برای خودروها وجود نداشته و خرید و فروشها همچنان به صورت توافقی انجام میشود.
«سعید موتمنی» در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: اتحادیه نمایشگاهداران موافق رقم ۱۰ درصد به عنوان حداکثر افزایش قیمت در بازار است و آن را در راستای تنظیم بازار خودرو مفید ارزیابی میکند.
به گفته این مقام صنفی، در هر حال نمایشگاهداران و صاحبان بنگاههای خودرو، نیم درصد از مجموع ارزش خودرو را به عنوان حق کمیسیون خود از طرفین معامله دریافت میکنند و بیشتر یا کمتر بودن این رقم تفاوت چندانی به حالشان ندارد.
افت ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی
موتمنی در ادامه از کاهش ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی از زمان اعلام قیمتهای جدید خودروها خبر داد و افزود: بهطور نمونه خودروی پراید که در آن ایام ۹۰ میلیون تومان بر روی کاغذ قیمتگذاری میشد، این روزها به ۷۰ میلیون تومان، تیبا از حدود ۹۰ میلیون تومان به ۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۶۰ به ۱۱۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۱۵۴ به ۱۱۲ میلیون تومان و سمند ال ایکس از حدود ۱۵۵ به ۱۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
با این وجود، اما رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی پایتخت میگوید: تاکنون بخشنامه، آیین نامه یا ابلاغیهای در این زمینه برای نمایشگاهداران ارسال نشده، بنابراین سقف قیمتی برای خودروها وجود نداشته و خرید و فروشها همچنان به صورت توافقی انجام میشود.
«سعید موتمنی» در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: اتحادیه نمایشگاهداران موافق رقم ۱۰ درصد به عنوان حداکثر افزایش قیمت در بازار است و آن را در راستای تنظیم بازار خودرو مفید ارزیابی میکند.
به گفته این مقام صنفی، در هر حال نمایشگاهداران و صاحبان بنگاههای خودرو، نیم درصد از مجموع ارزش خودرو را به عنوان حق کمیسیون خود از طرفین معامله دریافت میکنند و بیشتر یا کمتر بودن این رقم تفاوت چندانی به حالشان ندارد.
افت ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی
موتمنی در ادامه از کاهش ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی از زمان اعلام قیمتهای جدید خودروها خبر داد و افزود: بهطور نمونه خودروی پراید که در آن ایام ۹۰ میلیون تومان بر روی کاغذ قیمتگذاری میشد، این روزها به ۷۰ میلیون تومان، تیبا از حدود ۹۰ میلیون تومان به ۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۶۰ به ۱۱۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۱۵۴ به ۱۱۲ میلیون تومان و سمند ال ایکس از حدود ۱۵۵ به ۱۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها