آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۲۵۱۴۲
۱۱:۲۱
۱۳۹۹/۰۳/۱۱
رئیس سازمان راهداری خبر داد

افزایش 150 درصدی مسافران اتوبوس‌های بین شهری

پدال نیوز: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: ضریب اشغال صندلی‌ اتوبوس‌های بین شهری حدود ۱۵۰ درصد بیشتر از هفته‌ها و ماه‌های گذشته شده اما این میزان همچنان از میانگین همیشگی در ایام معمولی سال کمتر است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد: هم اکنون شاهد رونق اقتصاد بخش حمل و نقل جاده‌ای به ویژه در حوزه مسافری هستیم و این نشان می‌دهد که مردم اعتماد دارند و می دانند در این بخش همه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

وی افزود: این پروتکل‌ها به صورت اتوماتیک و خود و به خود رعایت می‌شود، چراکه مردم نسبت به این مسائل حساس هستند و از سوی دیگر رانندگان و شرکت‌های حمل و نقلی خودشان می‌دانند که سلامت مردم به عنوان ستون‌های اصلی که اقتصاد این بخش را تضمین می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: طی ماه‌های گذشته ضریب اشغال صندلی‌های اتوبوس حدود چهار تا پنج نفر بود که در حال حاضر به حدود ۱۳ نفر رسیده است. مسلما تا رسیدن به نرم و میانگین همیشگی فاصله چندانی نداریم، چرا که در ایام معمولی سال ضریب اشغال صندلی‌های اتوبوس‌های بین شهری معمولا به طور متوسط حدود ۱۸ تا ۲۰ نفر است.

حسن‌نیا همچنین درباره اینکه آیا تا کنون مشکلی در حوزه حمل‌ونقل مسافری بین شهری در زمینه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است یا خیر؟ گفت: به دلیل رعایت کردن همه ضوابط ابلاغ شده تاکنون مشکلی در زمینه بروز ویروس کرونا در حوزه حمل و نقل مسافری بین‌شهری مشاهده نشده است و این نشان می دهد سلامت عمومی و تضمین آن در این بخش برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همه ذی نفعان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است.

وی تاکید کرد: اگر در هر صورتی مسافران شاهد این مسئله بودند که به صورت موردی یک راننده یا شرکت حمل‌و نقلی بین‌شهری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی کرد، می‌توانند در ابتدای سفر این مشکل را با نمایندگان دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان راهداری که در پایانه‌های مسافری به صورت دائم مستقر هستند در میان بگذارند که البته بهترین شیوه زمان پیگیری قبل از انجام سفر است. اما اگر تخلفی در طول سفر شکل گرفت مردم می‌توانند از طریق سامانه، تلفن گویا یا سایت ۱۴۱ سازمان راهداری این نکات را به گوش ما برسانند تا نسبت به اصلاح این موارد و برخورد با شرکت‌های متخلف اقدام کنیم.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو