آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۲۴۶۵۵
۱۴:۱۸
۱۳۹۹/۰۳/۰۲

مهلت عدم جریمه «نداشتن معاینه فنی» و «گواهینامه فاقد اعتبار»

پدال نیوز: اواخر اسفندماه سال گذشته بود که پلیس راهور برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز خدماتی برای مقابله با کرونا تصمیم گرفت، خودروهای فاقد معاینه فنی و رانندگان دارای گواهینامه منقضی شده را جریمه نکند، تصمیمی که پس از یکبار تمدید تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ اواخر اسفند ماه سال گذشته بود که شیوع ویروس کرونا در کشور نگرانی‌های زیادی را در میان مردم و مسئولان ایجاد کرد، نگرانی‌هایی که برخی از آنها همچنان ادامه دارد و برخی نیز تا حد زیادی رفع شده است، اما در آن روزها مسئولان را بر آن داشت تا برای قطع زنجیره انتقال کرونا یکسری تمهیداتی را اجرا کنند که از جمله آن تصمیم پلیس راهنمایی و رانندگی برای عدم جریمه خودروهای دارای معاینه فنی و رانندگان دارای گواهینامه منقضی شده بود.

سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور ناجا در این خصوص گفته بود:‌ «بنا بر تدابیر اتخاذ شده، آن دسته از خودروها که معاینه‌فنی‌شان به اتمام رسیده تا ۱۵ اردیبهشت امکان تردد بدون جریمه در سطح شهر را دارند بنابراین رانندگان می‌توانند دریافت معاینه فنی را به روزهای آتی موکل کنند. همچنین رانندگانی که گواهینامه رانندگی‌شان اعتبارش به پایان رسیده تا پایان ۱۵ اردیبهشت برای تمدید گواهی نامه مهلت دارند و طی این مدت جریمه نخواهند شد.» این تصمیم پلیس یک بار دیگر نیز تمدید شده و رییس پلیس راهور ناجا از تمدید فرصت دریافت معاینه فنی خودروها و گواهینامه‌های منقضی شده توسط پلیس راهور تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد، مهلتی که دیگر روبه اتمام است و به نظر می‌رسد پس از این تاریخ و تعطیلات عید سعید فطر خودروهای فاقد معاینه فنی و رانندگان دارای گواهینامه منقضی شده جریمه خواهند شد.

سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در گفت وگو با ایسنا، دراین باره می‌گوید: «هدف پلیس از اتخاذ چنین تصمیمی رعایت حال شهروندان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز معاینه فنی و دفاتر پلیس +10 بود و به همین دلیل این فرصت به شهروندان داده شد تا در فرصتی مناسب زمان حضور خود برای دریافت معاینه فنی و تمدید گواهینامه شان را انتخاب کنند. این مهلت یکبار هم با هماهنگی میان پلیس و وزارت کشور تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد و به نظر می رسد در این فرصت افراد زیادی با مدیریت زمان حضور خود اقدام به دریافت معاینه فنی و تمدید گواهینامه شان نیز کرده‌اند.»

گرچه پلیس تاکنون در مورد تمدید یا عدم تمدید مهلت چشم پوشی از این دو تخلف چیزی اعلام نکرده است، اما به نظر می رسد با توجه به عادی سازی شرایط در بسیاری از بخش‌های کشور، با پایان ماه مبارک رمضان مهلت داده شده به خودروهای فاقد معاینه فنی و رانندگان دارای گواهینامه منقضی شده نیز به پایان می رسد.



منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو