کاهش ترافیک و افزایش سرعت عبور در عوارضی آزادراهها
پدال نیوز- مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری گفت: با توسعه سیستمهای اخذ عوارض الکترونیک در آزادراهها، به دلیل فراگیر شدن این روش برای پرداخت عوارض، موضوع کاهش سرعت در عوارضیها و ترافیک به تدریج حذف میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، مجید صباغزاده درباره وضعیت نامناسب سرعتگیرها در نقاط ورودی و خروجی عوارضی آزادراهها، اظهار داشت: عوارضی آزادراهها به عنوان یک نقطه ورودی و یا خروجی از آزادراهها به واسطه نیاز به پرداخت عوارض، دارای سرعت عملکردی پایینی است، بنابراین وسایل نقلیه در مسیرهای منتهی به عوارضی باید سرعت خود را کاهش دهند.
مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: یکی از روشهای کاهش و مدیریت سرعت در این مقاطع، استفاده از سرعتکاه و سرعتگیر است.
وی اظهار کرد: خوشبختانه در برخی از مسیرها اخذ عوارض الکترونیکی فعال شده است و در چند وقت آینده به خاطر فراگیر شدن این روش برای اخذ عوارض، موضوع کاهش سرعت در عوارضیها کم رنگتر میشود، البته تحقق این موضوع مستلزم اجرای همه ابزار مورد نیاز آن است.
به گزارش فارس، پیش از این معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در اینباره گفته بود: برنامه ریزی کردهایم تا پایان زمستان امسال همه گیتهای عوارضی به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز شوند، در این باره تفاهمنامهای بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه به امضا رسید و بخشی از آن عملیاتی شده است.
به گفته شهرام آدمنژاد در وزارت راه و شهرسازی توسعه حمل و نقل هوشمند در دستور کار قرار گرفته است و این موضوع به افزایش ایمنی بیشتر در جادههای کشور منجر میشود، سیستم اخذ عوارض الکترونیک در چهار آزادراه در سال گذشته اجرا شد و تا زمستان امسال همه آزادراهها به سیستم ATC مجهز میشوند.
مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: یکی از روشهای کاهش و مدیریت سرعت در این مقاطع، استفاده از سرعتکاه و سرعتگیر است.
وی اظهار کرد: خوشبختانه در برخی از مسیرها اخذ عوارض الکترونیکی فعال شده است و در چند وقت آینده به خاطر فراگیر شدن این روش برای اخذ عوارض، موضوع کاهش سرعت در عوارضیها کم رنگتر میشود، البته تحقق این موضوع مستلزم اجرای همه ابزار مورد نیاز آن است.
به گزارش فارس، پیش از این معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در اینباره گفته بود: برنامه ریزی کردهایم تا پایان زمستان امسال همه گیتهای عوارضی به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز شوند، در این باره تفاهمنامهای بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه به امضا رسید و بخشی از آن عملیاتی شده است.
به گفته شهرام آدمنژاد در وزارت راه و شهرسازی توسعه حمل و نقل هوشمند در دستور کار قرار گرفته است و این موضوع به افزایش ایمنی بیشتر در جادههای کشور منجر میشود، سیستم اخذ عوارض الکترونیک در چهار آزادراه در سال گذشته اجرا شد و تا زمستان امسال همه آزادراهها به سیستم ATC مجهز میشوند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها