کد خبر:
۱۲۴۳۴۸ ۰۸:۰۱
۱۳۹۹/۰۲/۲۹
صنعت خودرو 3 میلیارد دلار ارز میخواهد
پدال نیوز: : دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان گفت: واردات بدون انتقال ارز و بدون اعلام صریح منشأ میتواند با به جریان انداختن ارزهای در دست.....
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا : دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان گفت: واردات بدون انتقال ارز و بدون اعلام صریح منشأ میتواند با به جریان انداختن ارزهای در دست اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و تزریق به چرخه اقتصادی مولد، در دور زدن تحریمها موثر باشد. آرش محبینژاد افزود: کشور در تنگنای ارزی قرار دارد و از ابتدای امسال تاکنون ارز نیمایی به قطعهسازان تخصیص نیافته است.
وی بیان کرد: بهویژه اکنون که در شرایط تحریم به سر میبریم، حجم زیادی از ارز وجود دارد که افراد نمیتوانند منشأ مشخص آن را ارائه کنند.
محبینژاد با بیان اینکه بانک مرکزی همواره تاکید ویژهای روی مشخص بودن منشأ ارزها داشته، تاکید کرد: این در حالی است که با این سیاست، برای تحریمکنندگان نیز منشأ ارزها مشخص میشود و دیگر نمیتوان به دور زدن تحریمها ادامه داد.
این مقام صنفی در پاسخ اینکه آیا امکان استفاده از گزینه واردات بدون انتقال ارز برای قطعهسازان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین حجم گردش اقتصادی و تولید ارزش افزوده در کشور مربوط به صنعت خودرو است و اگر غیر از این باشد و تامین ارز برای این صنعت انجام نشود، نمیتوان به شعار «جهش تولید» جامه عمل پوشاند.
وی گفت: با توجه به برنامه امسال خودروسازان برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو، ارز مورد نیاز این صنعت حدود سه میلیارد دلار میشود که شامل قطعهسازان و خودروسازان است. محبینژاد بیان کرد: با تداوم نهضت داخلیسازی، امید میرود هر روز شاهد کاهش ارزبری در صنعت خودرو باشیم و پیشبینی میشود این نیاز تا پایان امسال به کمتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد.
وی گفت: اکنون میز نخست داخلیسازی در صنعت خودرو به سرانجام رسیده و بهنظر میرسد با اجرایی شدن کامل میزهای دو، سه و چهار، شاهد افزایش داخلیسازیها و کاهش ارزبری در این صنایع باشیم.
وی بیان کرد: بهویژه اکنون که در شرایط تحریم به سر میبریم، حجم زیادی از ارز وجود دارد که افراد نمیتوانند منشأ مشخص آن را ارائه کنند.
محبینژاد با بیان اینکه بانک مرکزی همواره تاکید ویژهای روی مشخص بودن منشأ ارزها داشته، تاکید کرد: این در حالی است که با این سیاست، برای تحریمکنندگان نیز منشأ ارزها مشخص میشود و دیگر نمیتوان به دور زدن تحریمها ادامه داد.
این مقام صنفی در پاسخ اینکه آیا امکان استفاده از گزینه واردات بدون انتقال ارز برای قطعهسازان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین حجم گردش اقتصادی و تولید ارزش افزوده در کشور مربوط به صنعت خودرو است و اگر غیر از این باشد و تامین ارز برای این صنعت انجام نشود، نمیتوان به شعار «جهش تولید» جامه عمل پوشاند.
وی گفت: با توجه به برنامه امسال خودروسازان برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو، ارز مورد نیاز این صنعت حدود سه میلیارد دلار میشود که شامل قطعهسازان و خودروسازان است. محبینژاد بیان کرد: با تداوم نهضت داخلیسازی، امید میرود هر روز شاهد کاهش ارزبری در صنعت خودرو باشیم و پیشبینی میشود این نیاز تا پایان امسال به کمتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد.
وی گفت: اکنون میز نخست داخلیسازی در صنعت خودرو به سرانجام رسیده و بهنظر میرسد با اجرایی شدن کامل میزهای دو، سه و چهار، شاهد افزایش داخلیسازیها و کاهش ارزبری در این صنایع باشیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها