کد خبر:
۱۲۴۰۲۸ ۱۷:۱۱
۱۳۹۹/۰۲/۲۳
پشت پرده تجمعات خودرویی چیست؟
پدال نیوز: چند ماهی می شود که افرادی به بهانه عدم تحویل خودروهای خود از شرکتهای خودروساز در شبکه های اجتماعی فراخوان تجمع می زنند و بدین شکل عده ای را جلوی سازمان فروش خودروسازی ها، وزارت صنعت و بعضا قوه قضاییه جمع می کنند اما هدف آنها واقعا دریافت خودروهای ثبت نامی از شرکت های خودروساز است؟
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، بعد از تحریم های آمریکا و شرکای تجاری خودروسازان در سال ۹۷ تولید خودروهای مونتاژی از جمله خانواده رنو، برلیانس، پژو، کیا، هیوندای و حتی بسیاری از خودروسازان دولتی چینی با مشکل تامین قطعه و در نتیجه تعطیلی خطوط تولید مواجه شدند. خودروهایی که پیش از این توسط خودروسازان پیش فروش شده بود و حالا مشتریانی باقی مانده بودند که عملا خودروساز امکان تولید و تحویل خودروهای ثبت نامی خود را نداشت.
بعد از چند ماه وقفه در تولید خودروهای مونتاژی و بررسی تمامی مسیرهای جایگزین برای واردات قطعات مورد نیاز این خودروها و تحویل آن به مشتریان، شرکت های خودروسازی به ناچار طرح های تبدیل خودروهای ثبت نامی با خودروهای موجود را برای مشتریان فعال کردند، طرحهایی که در آن مشتریان می توانستند به جای خودروهای ثبت نامی یک یا چند خودروی درحال تولید شرکت را با قیمت های قدیم(قیمت های مصوب تیرماه ۹۷) تحویل بگیرند.
اما با وجود طرحهای تبدیل که بعضا سودهای بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی را برای مشتریان این خودروها با آورده مبلغ ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومانی به همراه داشت و تعداد زیادی از مشتریان با استفاده از این طرحها پرونده باز چند ساله خود با برخی از شرکتهای خودروسازی را بستند.
در این بین عده ای اقدام به تشکیل گروه ها و کانالهایی تحت عناوین مختلف در شبکه های فضای مجازی کردند و مشتریان دیگر را به تجمع و ایجاد اختلال در فعالیت شرکت های خودروساز ترغیب می کردند.
جالب ماجرا اینجاست که اکثر این به اصطلاح لیدرها خودشان در تجمعات شرکت نمی کردند و عده هم که در این مهمانی خودخوانده شرکت داشتند، اقدام به تهیه فیلم و عکس برای پخش در شبکه مجازی و ارسال به شبکه های مغرض غربی و ضد انقلاب می کردند و از این طریق و با استفاده از مشتریان واقعی و محترمی که به حق دنبال مطالبه حقوق خود بودند شرایط کشور را بحرانی جلوه می دادند.
نکته قابل تامل دیگر اینکه به گفته خودروسازان تعدادی از این لیدرها اصلا خودرویی ثبت نام نکرده و مشتری واقعی این شرکتها نبودند که با ورود دستگاه های نظارتی و نیروی انتظامی تعدادی از این افراد شناسایی و بازداشت شدند.
اما به راستی پشت پرده این تجمعات و لیدرهایی که با اصرار مشتریان را به حضور جمعی در جلوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و حتی قوه قضاییه دعوت می کردند چیست و از کجا آب می خورد؟ آیا همه این به اصطلاح لیدرهای مشتریان معترض که هم شرایط اقتصادی کشور و هم شرایط تولید خودروسازان را خوب می دانند واقعا فقط برای دریافت خودروهای خود هر چند هفته یکبار عده ای را به تجمع ترغیب می کنند و یا پشت صحنه این ماجراها از اتاق فکرهایی در خارج از کشور هدایت و مهندسی می شود.
بعد از چند ماه وقفه در تولید خودروهای مونتاژی و بررسی تمامی مسیرهای جایگزین برای واردات قطعات مورد نیاز این خودروها و تحویل آن به مشتریان، شرکت های خودروسازی به ناچار طرح های تبدیل خودروهای ثبت نامی با خودروهای موجود را برای مشتریان فعال کردند، طرحهایی که در آن مشتریان می توانستند به جای خودروهای ثبت نامی یک یا چند خودروی درحال تولید شرکت را با قیمت های قدیم(قیمت های مصوب تیرماه ۹۷) تحویل بگیرند.
اما با وجود طرحهای تبدیل که بعضا سودهای بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی را برای مشتریان این خودروها با آورده مبلغ ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومانی به همراه داشت و تعداد زیادی از مشتریان با استفاده از این طرحها پرونده باز چند ساله خود با برخی از شرکتهای خودروسازی را بستند.
در این بین عده ای اقدام به تشکیل گروه ها و کانالهایی تحت عناوین مختلف در شبکه های فضای مجازی کردند و مشتریان دیگر را به تجمع و ایجاد اختلال در فعالیت شرکت های خودروساز ترغیب می کردند.
جالب ماجرا اینجاست که اکثر این به اصطلاح لیدرها خودشان در تجمعات شرکت نمی کردند و عده هم که در این مهمانی خودخوانده شرکت داشتند، اقدام به تهیه فیلم و عکس برای پخش در شبکه مجازی و ارسال به شبکه های مغرض غربی و ضد انقلاب می کردند و از این طریق و با استفاده از مشتریان واقعی و محترمی که به حق دنبال مطالبه حقوق خود بودند شرایط کشور را بحرانی جلوه می دادند.
نکته قابل تامل دیگر اینکه به گفته خودروسازان تعدادی از این لیدرها اصلا خودرویی ثبت نام نکرده و مشتری واقعی این شرکتها نبودند که با ورود دستگاه های نظارتی و نیروی انتظامی تعدادی از این افراد شناسایی و بازداشت شدند.
اما به راستی پشت پرده این تجمعات و لیدرهایی که با اصرار مشتریان را به حضور جمعی در جلوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و حتی قوه قضاییه دعوت می کردند چیست و از کجا آب می خورد؟ آیا همه این به اصطلاح لیدرهای مشتریان معترض که هم شرایط اقتصادی کشور و هم شرایط تولید خودروسازان را خوب می دانند واقعا فقط برای دریافت خودروهای خود هر چند هفته یکبار عده ای را به تجمع ترغیب می کنند و یا پشت صحنه این ماجراها از اتاق فکرهایی در خارج از کشور هدایت و مهندسی می شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها