کدام خودروها کارت سوخت دریافت نمی کنند؟
پدال نیوز-سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور در خصوص این که چه خودروهایی کارت سوخت دریافت نمی کنند توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور در گفتوگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آییننامه هیئت دولت، کارت سوخت خودروهای دارای شرایط فرسودگی ابطال میشود.
او ادامه داد: به طور کلی براساس آییننامه هیئت دولت خودروهای سواری شخصی با عمر 25 سال، سواری دولتی با عمر 15 سال، تاکسی با عمر 10 سال، مینیبوس با عمر 15 سال، اتوبوس درون شهری با عمر 10 سال، اتوبوس برونشهری با 15 سال، کامیون و کشنده با 15 سال عمر، وانت با 15 سال، موتورسیکلت با 10 سال و سایر وسائل نقلیه با گذشت 25 سال از تاریخ ساخت به عنوان خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب میشوند.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور اضافه کرد: همچنین خودروهای فرسوده ای که از سمت ناجا تائید نشوند هم مشمول در یافت کارت سوخت نیستند و در حال حاضر این تصمیم عدم صدور کارت سوخت به خودروهای فرسوده که از سال 1388 تاکنون در جریان است، تمام وسائل نقلیهای که شامل این قانون میشوند، امکان برخورداری از کارت سوخت را ندارند و باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.
کاهی همچنین در خصوص مالکان موتورسیکلتها با سن بالای 10 سال و خودروهایی با سن بالای 25 سال، گفت: طبق قانون به این وسایل نقلیه به علت فرسودگی، سهمیه بنزین تعلق نمیگیرد؛ در صورتی که در این زمینه نیز، تصمیم جدیدی اتخاذ شود، ما مجری قانون هستیم و هرنوع تصمیم جدید را اطلاع رسانی می کنیم.
او ادامه داد: به طور کلی براساس آییننامه هیئت دولت خودروهای سواری شخصی با عمر 25 سال، سواری دولتی با عمر 15 سال، تاکسی با عمر 10 سال، مینیبوس با عمر 15 سال، اتوبوس درون شهری با عمر 10 سال، اتوبوس برونشهری با 15 سال، کامیون و کشنده با 15 سال عمر، وانت با 15 سال، موتورسیکلت با 10 سال و سایر وسائل نقلیه با گذشت 25 سال از تاریخ ساخت به عنوان خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب میشوند.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور اضافه کرد: همچنین خودروهای فرسوده ای که از سمت ناجا تائید نشوند هم مشمول در یافت کارت سوخت نیستند و در حال حاضر این تصمیم عدم صدور کارت سوخت به خودروهای فرسوده که از سال 1388 تاکنون در جریان است، تمام وسائل نقلیهای که شامل این قانون میشوند، امکان برخورداری از کارت سوخت را ندارند و باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.
کاهی همچنین در خصوص مالکان موتورسیکلتها با سن بالای 10 سال و خودروهایی با سن بالای 25 سال، گفت: طبق قانون به این وسایل نقلیه به علت فرسودگی، سهمیه بنزین تعلق نمیگیرد؛ در صورتی که در این زمینه نیز، تصمیم جدیدی اتخاذ شود، ما مجری قانون هستیم و هرنوع تصمیم جدید را اطلاع رسانی می کنیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها