کد خبر:
۱۲۳۶۰۷ ۱۶:۰۹
۱۳۹۹/۰۲/۱۷
تعقیب قضایی «اوبر» و «لیفت» در حمایت از رانندگان
پدال نیوز- مقامات قضائی محلی در ایالت کالیفرنیای آمریکا قصد دارند دو شرکت اوبر و لیفت را مورد پیگرد قانونی قرار دهند و این شرکتها را مجبور به انجام تعهدات نسبت به رانندگانشان کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، دو شرکت اوبر و لیفت حاضر نیستند رانندگان خود را به عنوان کارمند طبقه بندی کنند و همین مساله باعث میشود رانندگان مذکور قادر به استیفای بسیاری از حقوق قانونی خود بر مبنای قوانین داخلی امریکا نباشند.
از همین رو دادستانهای محلی در لس آنجلس، سن دیه گو و سان فرانسیسکو، اوبر و لیفت را مورد پیگرد قضائی قرار دادهاند تا آنها مجبور شوند رانندگان خود را به عنوان کارمند و نه پیمانکار طبقه بندی کنند. در صورت محکومیت این دو شرکت در دادگاه جریمه ای چند صد میلیون دلاری در انتظار دو شرکت یادشده است.
در نظر گرفته شدن رانندگان اوبر و لیفت به عنوان پیمانکار باعث شده تا آنها نتوانند از بسیاری از مزایای شغلی کارمندان بعد از شیوع ویروس کرونا در آمریکا استفاده کنند. از جمله این مزایا میتوان به پرداخت حقوق بیکاری، پرداخت حقوق در زمان بستری به علت بیماری، پرداخت اضافه کار و نیز دریافت بیمه بیکاری اشاره کرد.
به دنبال فشارهای شدید به اوبر و لیفت، این دو شرکت وعده دادند که به رانندگان خود که به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال سیاستهای قرنطینه دچار ضرر و زیان شدهاند، غرامت مالی پرداخت کنند. اما این سیاست گذاری به معنای پرداخت هزینههای درمانی یا برخی هزینههای دیگر پرداختی به کارمندان نخواهد بود.
از همین رو دادستانهای محلی در لس آنجلس، سن دیه گو و سان فرانسیسکو، اوبر و لیفت را مورد پیگرد قضائی قرار دادهاند تا آنها مجبور شوند رانندگان خود را به عنوان کارمند و نه پیمانکار طبقه بندی کنند. در صورت محکومیت این دو شرکت در دادگاه جریمه ای چند صد میلیون دلاری در انتظار دو شرکت یادشده است.
در نظر گرفته شدن رانندگان اوبر و لیفت به عنوان پیمانکار باعث شده تا آنها نتوانند از بسیاری از مزایای شغلی کارمندان بعد از شیوع ویروس کرونا در آمریکا استفاده کنند. از جمله این مزایا میتوان به پرداخت حقوق بیکاری، پرداخت حقوق در زمان بستری به علت بیماری، پرداخت اضافه کار و نیز دریافت بیمه بیکاری اشاره کرد.
به دنبال فشارهای شدید به اوبر و لیفت، این دو شرکت وعده دادند که به رانندگان خود که به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال سیاستهای قرنطینه دچار ضرر و زیان شدهاند، غرامت مالی پرداخت کنند. اما این سیاست گذاری به معنای پرداخت هزینههای درمانی یا برخی هزینههای دیگر پرداختی به کارمندان نخواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها