آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۲۳۳۴۳
۱۷:۰۱
۱۳۹۹/۰۲/۱۳

فقط 16 روز تا پایان مهلت ترخیص خودروهای دپو شده

پدال نیوز: از ابلاغ مصوبه هیأت دولت و از زمان سه ماهه برای ترخیص خودروهای دپو شده فقط ۱۶ روز دیگر زمان باقی مانده است، آن هم در شرایطی که ظاهرا هنوز خودروها ترخیص نشده و بخشی از آن‌ها تکلیف مشخصی ندارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، از زمانی که مهلت ترخیص خودروهای دپو شده در مرحله اول در نیمه تیرماه سال گذشته به پایان رسید، درخواست‌ها و رایزنی‌های بسیاری برای تمدید زمان یا به نحوی ترخیص باقی‌مانده خودروها آغاز شد، اما اعلام وزارت صمت از این حکایت داشت که فعلا برنامه‌ای برای تمدید مهلت ندارد.

این در حالی است که در سال‌های اخیر حدود ۱۲ هزار و ۲۶۱ خودرو وارد کشور شد که به دلایلی از جمله تغییر شرایط ارزی و همچنین ممنوعیت ثبت سفارش و واردات، متوقف و در گمرک‌ها بنادر و مناطق دپو شد، اما در نیمه دوم سال گذشته و با مصوبه هیات دولت، ۷۱۵۳ دستگاه از آنها ترخیص  ولی  ۵۱۰۸ دستگاه به دلیل پایان مهلت تعیین شده در گمرک‌ باقی ماند.

بعد از آن صاحبان خودرو متقاضی اقدام جدی از سوی دولت برای حل مشکل و ترخیص خودروهای باقی مانده بودند که با بحث‌ها و رایزنی‌های بسیاری که صورت گرفت در نهایت در دی‌ماه پیشنهادی از سوی وزیر اقتصاد به هیأت دولت برای ترخیص خودروها ارائه شد که بعد از آن با تشکیل جلساتی و با مشارکت معاونت اقتصادی دولت،   در نیمه بهمن‌ماه سال گذشته هیأت دولت با ترخیص خودروها و تمدید مهلت برای آن موافقت کرد.

 مصوبه هیأت دولت از ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ به دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت اقتصاد، صمت، دادگستری، بانک مرکزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ شد و براساس آن مهلت ترخیص خودروها سه ماه از زمان ابلاغ این مصوبه تمدید شد یعنی صاحبان خودرو می‌توانند تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه برای ترخیص اقدام کنند.

اما آنچه که در این مدت اتفاق افتاده ظاهرا ترخیص خودروها انجام نشده و همچنان با موانعی مواجه است. در بین این خودروهای باقی مانده، خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، بدون ثبت سفارش و یا با مشکلات قضایی وجود داشت که باید با ورود دستگاه‌های ذیربط تعیین تکلیف می‌شدند.

در حالی فقط ۱۶ روز از زمان مصوبه تا پایان مهلت سه ماهه باقی مانده که به تازگی دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت بعد از حدود دو ماه تأخیر تصویب‌نامه ترخیص خودروهای دپو شده را به گمرکات ابلاغ کرد.

 با وجود اینکه ماه‌ها برای ترخیص این خودروها که حداقل ۱۰۴۸ مورد آن دارای پروانه گمرکی بود و بلافاصله می‌توانست ترخیص شود رایزنی‌های بسیاری شکل گرفت تا زمان تمدید شود اما ظاهرا استفاده مناسبی از مهلت جدید نشده و اتفاق خاصی برای ترخیص رخ نداده است، در این حالت بعید نیست مجددا زمان به اتمام رسیده و همچنان دست صاحبان خودرو خالی باقی بماند.



منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو