جزئیات ورود اتوبوسهای بین شهری به سفرهای درون شهری
پدال نیوز: معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: قرار است اتوبوسهای بین شهری به جابه جایی مسافران شهرهای اقماری تهران و اتوبوسهای حومهای نیز به انتقال مسافران درون شهری اقدام کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، حسن روحانی رئیس جمهور در نشست هیئت دولت از ورود اتوبوسهای بین شهری به ناوگان حمل و نقل درون شهری خبر داد. اتفاقی که به گفته رئیس جمهور اگرچه برای جبران کاهش کمبود ناوگان حمل و نقل درون شهری و با هدف اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تدوین شده، اما بسیاری از کارشناسان حمل و نقل را متعجب کرد؛ چرا که هرچند پیش از این اتوبوسهای درون شهری به ناوگان درون شهری به خصوص در سالهای اخیر و در نقل و انتقال زائران اربعین استفاده می شده، اما برعکس آن یعنی استفاده از اتوبوسهای برون شهری برای حمل و نقل درون شهری مسبوق به سابقه نیست.
ایده استفاده از اتوبوسهای بین شهری در حمل و نقل مسافران درون شهری به یک هفته اخیر و طراحی آن نیز گفته میشود که به یکی از مقامات ارشد وزارت کشور برمی گردد که این ایده در ستاد کرونا نیز مطرح و مورد استقبال رئیس جمهور قرار گرفته است.
در حالی ایرادات اساسی به این طرح وارد است که مهمترین آنها، تفاوت قیمتی اتوبوسهای بین شهری با درون شهری است که سبب میشود تا مالک و سرمایه گذار این اتوبوسها به دنبال کسب درآمد از راه جابه جایی مسافران باشند به خصوص که کرایه حمل مسافر درون و برون شهری تفاوت بالایی با هم دارند.
بنابراین مالک اتوبوس بین شهری نمیتواند هزینه استهلاک خودروی چند میلیاردی خود و نیز تسهیلات سنگین و گران قیمت آن را با کرایه حمل مسافر درون شهری و نیز را جبران کند.
از سوی دیگر، اتوبوسهای برون شهری از قدرت و سرعت بسیار بالاتر و نیز ارتفاع بلندترین نسبت به اتوبوسهای درون شهری برخوردارند که عملاً امکان استفاده از آنها را در مسافتهای کوتاه درون شهری غیر ممکن میکند.
نرخ کرایه هنوز مشخص نیست
در همین راستا شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره استفاده از اتوبوسهای برون شهری برای جابه جایی مسافران درون شهری اظهار داشت: ما در وزارت راه و شهرسازی آمادگی خود برای کمک رسانی به ستاد ملی مبارزه با کرونا و شهرداری تهران را اعلام کردهایم.
وی افزود: قاعدتاً اتوبوسهای بین شهری نمیتوانند وارد درون شهرها شوند.چرا که هم به لحاظ سرمایه گذاری و تفاوت قیمتی و هم به لحاظ نوع کاربری، اتوبوسهای بین شهری لوکستر هستند و مالک اتوبوسها، سرمایه گذاری کلانی برای خرید آنها کردهاند.
معاون وزیر راه بیان داشت: ما در وزارت راه به متولیان حمل و نقل درون شهری پیشنهاد دادهایم با توجه به اینکه شهرداریها مسئول جابه جایی مسافران شهرهای اقماری با شهرهای مادر و کلان شهرها هستند، اتوبوسهایی که برای انتقال مسافران حومهای استفاده میشوند، به داخل شهرها بیایند و اتوبوسهای بین شهری نیز مسافران شهرهای اقماری را منتقل کنند.
وی در خصوص کرایه حمل مسافران شهرهای حومهای تهران با اتوبوسهای بین شهری گفت: هنوز کرایه جابه جایی مسافران با اتوبوسهای بین شهری تعیین نشده و قرار است شهرداری تهران با سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، نرخ کرایه حمل را تعیین کنند.
منبع: مهر
انتهای پیام/
ایده استفاده از اتوبوسهای بین شهری در حمل و نقل مسافران درون شهری به یک هفته اخیر و طراحی آن نیز گفته میشود که به یکی از مقامات ارشد وزارت کشور برمی گردد که این ایده در ستاد کرونا نیز مطرح و مورد استقبال رئیس جمهور قرار گرفته است.
در حالی ایرادات اساسی به این طرح وارد است که مهمترین آنها، تفاوت قیمتی اتوبوسهای بین شهری با درون شهری است که سبب میشود تا مالک و سرمایه گذار این اتوبوسها به دنبال کسب درآمد از راه جابه جایی مسافران باشند به خصوص که کرایه حمل مسافر درون و برون شهری تفاوت بالایی با هم دارند.
بنابراین مالک اتوبوس بین شهری نمیتواند هزینه استهلاک خودروی چند میلیاردی خود و نیز تسهیلات سنگین و گران قیمت آن را با کرایه حمل مسافر درون شهری و نیز را جبران کند.
از سوی دیگر، اتوبوسهای برون شهری از قدرت و سرعت بسیار بالاتر و نیز ارتفاع بلندترین نسبت به اتوبوسهای درون شهری برخوردارند که عملاً امکان استفاده از آنها را در مسافتهای کوتاه درون شهری غیر ممکن میکند.
نرخ کرایه هنوز مشخص نیست
در همین راستا شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درباره استفاده از اتوبوسهای برون شهری برای جابه جایی مسافران درون شهری اظهار داشت: ما در وزارت راه و شهرسازی آمادگی خود برای کمک رسانی به ستاد ملی مبارزه با کرونا و شهرداری تهران را اعلام کردهایم.
وی افزود: قاعدتاً اتوبوسهای بین شهری نمیتوانند وارد درون شهرها شوند.چرا که هم به لحاظ سرمایه گذاری و تفاوت قیمتی و هم به لحاظ نوع کاربری، اتوبوسهای بین شهری لوکستر هستند و مالک اتوبوسها، سرمایه گذاری کلانی برای خرید آنها کردهاند.
معاون وزیر راه بیان داشت: ما در وزارت راه به متولیان حمل و نقل درون شهری پیشنهاد دادهایم با توجه به اینکه شهرداریها مسئول جابه جایی مسافران شهرهای اقماری با شهرهای مادر و کلان شهرها هستند، اتوبوسهایی که برای انتقال مسافران حومهای استفاده میشوند، به داخل شهرها بیایند و اتوبوسهای بین شهری نیز مسافران شهرهای اقماری را منتقل کنند.
وی در خصوص کرایه حمل مسافران شهرهای حومهای تهران با اتوبوسهای بین شهری گفت: هنوز کرایه جابه جایی مسافران با اتوبوسهای بین شهری تعیین نشده و قرار است شهرداری تهران با سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، نرخ کرایه حمل را تعیین کنند.
منبع: مهر
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها