کد خبر:
۱۲۱۸۶۸ ۰۹:۵۸
۱۳۹۹/۰۱/۱۹
برنامه کاری صنعت خودرو در دوران کرونا
پدال نیوز: بنابر آخرین اخبار رسیده از دو خودروساز بزرگ کشور، ایران خودرو و سایپا قصد دارند از هفته آینده تولید خود را از سر بگیرند،.....
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد : بنابر آخرین اخبار رسیده از دو خودروساز بزرگ کشور، ایران خودرو و سایپا قصد دارند از هفته آینده تولید خود را از سر بگیرند، آنهم در حالی که کشور هنوز در بحران ویروس کرونا قرار دارد و احتمال اوجگیری دوباره آن، منتفی نیست. با توجه به قدرت انتقال بالای کرونا، توصیه سازمان جهانی بهداشت و متخصصان این است که تا حد امکان از تجمع افراد بهویژه در محیطهای سربسته پرهیز شود. اگرچه میل باطنی خودروسازان و قطعهسازان این بود که برای جلوگیری از شیوع این ویروس بین پرسنل خود، ازسرگیری فعالیت در سال جدید با دو سه هفته تاخیر همراه شود. در این مورد حتی نامهنگاریهایی نیز انجام شد، اما در نهایت دولت با درخواست تعطیلی موقت خطوط تولید خودروسازی و قطعهسازی کشور موافقت نکرد تا به احتمال زیاد هفته آینده فعالیت صنایع خودرو و قطعه آغاز شود.
در این شرایط، توصیه متخصصان این است که ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی و اعمال سختگیریهای لازم، غربالگری نیز صورت گرفته و همچنین تا حد امکان از نیروهای کمتری استفاده شود. شنیدهها از خودروسازی و قطعهسازی نیز حاکی از آن است که ایران خودرو، سایپا و شرکتهای بزرگ قطعهسازی قصد دارند بهصورت شیفتی از نیروهای خود استفاده کنند. در این بین، گفته میشود ایرانخودرو قصد دارد تولید را در سه شیفت طی هفته آینده آغاز کند. آغاز تولید البته با یکسوم نیروها بهصورت یک هفته در میان انجام میشود. گویا قرار است تولید در سه شیفت، هر شیفت با یکسوم نیروها و بهصورت یک هفته در میان، آغاز شود. جدا از شیفتبندی و استفاده از یک سوم نیروها، اقداماتی مانند غربالگری و ضدعفونی خطوط تولید نیز در ایران خودرو صورت گرفته و ادامه خواهد داشت. از سایپا نیز خبر میرسد این شرکت قصد دارد از هفته آینده تولید را از سر بگیرد، منتها نه با تمام نیروها. بر این اساس، گویا سایپاییها قصد دارند با نصف نیروهای خود تولید را آغاز کنند و البته بهصورت شیفتبندی. دومین خودروساز بزرگ ایران نیز اقداماتی مانند ضدعفونی خطوط تولید و غربالگری نیروی انسانی را انجام خواهد داد. در نهایت اما برخی قطعهسازان نیز در گفتوگو با «دنیایاقتصاد» خبر از غربالگری نیروها و پیادهسازی پروتکلهای بهداشتی در خطوط تولید خود دادند. برخی قطعهسازان با همکاری وزارت بهداشت اقدام به غربالگری و پیادهسازی پروتکلهای لازم در خطوط تولید کردهاند. البته برخی دیگر از قطعهسازان تاکید میکنند وزارت بهداشت هنوز پروتکلهای مخصوص خطوط تولید را ابلاغ نکرده است. به گفته آنها، این پروتکل قرار بوده پنجشنبه هفته گذشته ابلاغ شود که اگر نشود، امکان تولید وجود نخواهد داشت. با توجه به شرایط موجود، گفته میشود کل تولید خودروسازان در روزهای باقیمانده از فروردین نهایتا به ۱۰ هزار دستگاه خواهد رسید که در مقایسه با فروردین سال گذشته عدد پایینتری است.
در این شرایط، توصیه متخصصان این است که ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی و اعمال سختگیریهای لازم، غربالگری نیز صورت گرفته و همچنین تا حد امکان از نیروهای کمتری استفاده شود. شنیدهها از خودروسازی و قطعهسازی نیز حاکی از آن است که ایران خودرو، سایپا و شرکتهای بزرگ قطعهسازی قصد دارند بهصورت شیفتی از نیروهای خود استفاده کنند. در این بین، گفته میشود ایرانخودرو قصد دارد تولید را در سه شیفت طی هفته آینده آغاز کند. آغاز تولید البته با یکسوم نیروها بهصورت یک هفته در میان انجام میشود. گویا قرار است تولید در سه شیفت، هر شیفت با یکسوم نیروها و بهصورت یک هفته در میان، آغاز شود. جدا از شیفتبندی و استفاده از یک سوم نیروها، اقداماتی مانند غربالگری و ضدعفونی خطوط تولید نیز در ایران خودرو صورت گرفته و ادامه خواهد داشت. از سایپا نیز خبر میرسد این شرکت قصد دارد از هفته آینده تولید را از سر بگیرد، منتها نه با تمام نیروها. بر این اساس، گویا سایپاییها قصد دارند با نصف نیروهای خود تولید را آغاز کنند و البته بهصورت شیفتبندی. دومین خودروساز بزرگ ایران نیز اقداماتی مانند ضدعفونی خطوط تولید و غربالگری نیروی انسانی را انجام خواهد داد. در نهایت اما برخی قطعهسازان نیز در گفتوگو با «دنیایاقتصاد» خبر از غربالگری نیروها و پیادهسازی پروتکلهای بهداشتی در خطوط تولید خود دادند. برخی قطعهسازان با همکاری وزارت بهداشت اقدام به غربالگری و پیادهسازی پروتکلهای لازم در خطوط تولید کردهاند. البته برخی دیگر از قطعهسازان تاکید میکنند وزارت بهداشت هنوز پروتکلهای مخصوص خطوط تولید را ابلاغ نکرده است. به گفته آنها، این پروتکل قرار بوده پنجشنبه هفته گذشته ابلاغ شود که اگر نشود، امکان تولید وجود نخواهد داشت. با توجه به شرایط موجود، گفته میشود کل تولید خودروسازان در روزهای باقیمانده از فروردین نهایتا به ۱۰ هزار دستگاه خواهد رسید که در مقایسه با فروردین سال گذشته عدد پایینتری است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها