/ مردم نگران نباشند
سهمیه بنزین کارت سوخت از بین می رود؟
پدال نیوز: سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: سهمیه ۶۰ لیتر بنزین ماهانه برای کارت سوخت خودروهای شخصی واریز و ذخیره آنها نیز حفظ می شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ فاطمه کاهی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بنزین، طبق مصوبه هیئت وزیران هر کارت سوخت «خودروی شخصی» ابتدای هر ماه ۶۰ لیتر بنزین با نرخ ۱,۵۰۰ تومان را قابل استفاده دارد، گفت: این میزان بنزین سهمیهای میتواند برای ۶ ماه قابل ذخیره باشد؛ به عبارتی در صورتی که یک خودروی شخصی به هیچ عنوان از بنزین سهمیهای خود استفاده نکرده باشد، در پایان ۶ ماه، ۳۶۰ لیتر بنزین دارد.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی افزود: تنظیمات کارت سوخت خودروهای شخصی به صورت سیستمی به این شکل طراحی شده است و در ماه هفتم که ۶۰ لیتر بنزین سهمیهای برای کارت سوخت خودروهای شخصی شارژ میشود، در صورتی که شخصی ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیهای خود در ۶ ماه را مصرف نکرده باشد، شامل این افزایش سهمیه بنزین نمیشود. یعنی در ماه هفتم نیز ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیهای دارد نه ۴۲۰ لیتر.
به گفته این مقام مسئول، هر کارت سوخت خودرو شخصی میتواند تا سقف ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیهای داشته باشد و اگر در کارت سوخت خودروی شخصی به طور مثال ۱۲۰ یا ۲۰۰ یا ۱۷۰ یا هر رقمی کمتر از ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیهای وجود داشته باشد، تا ۶ ماه قابل ذخیره سازی بوده و سهمیه ۶۰ لیتر ماهیانه تا سقف ۳۶۰ لیتر به وی تعلق میگیرد؛ بنابراین دارندگان کارت سوخت خودروهای شخصی، نگران سهمیه بنزین خود نباشند.
با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت تردد بین شهری و لزوم کاهش تردد درون شهری، لازم است محدودیت ذخیره سوخت بنزین سهمیه خودروهای شخصی برای ۶ ماه برداشته شده یا سقف ذخیره سازی افزایش یابد چراکه در غیر این صورت، این محدودیت میتواند تبدیل به ابزاری برای تشویق مصرف یا سایر حواشی شود.
منبع: مهر
انتهای پیام/
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی افزود: تنظیمات کارت سوخت خودروهای شخصی به صورت سیستمی به این شکل طراحی شده است و در ماه هفتم که ۶۰ لیتر بنزین سهمیهای برای کارت سوخت خودروهای شخصی شارژ میشود، در صورتی که شخصی ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیهای خود در ۶ ماه را مصرف نکرده باشد، شامل این افزایش سهمیه بنزین نمیشود. یعنی در ماه هفتم نیز ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیهای دارد نه ۴۲۰ لیتر.
به گفته این مقام مسئول، هر کارت سوخت خودرو شخصی میتواند تا سقف ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیهای داشته باشد و اگر در کارت سوخت خودروی شخصی به طور مثال ۱۲۰ یا ۲۰۰ یا ۱۷۰ یا هر رقمی کمتر از ۳۶۰ لیتر بنزین سهمیهای وجود داشته باشد، تا ۶ ماه قابل ذخیره سازی بوده و سهمیه ۶۰ لیتر ماهیانه تا سقف ۳۶۰ لیتر به وی تعلق میگیرد؛ بنابراین دارندگان کارت سوخت خودروهای شخصی، نگران سهمیه بنزین خود نباشند.
با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت تردد بین شهری و لزوم کاهش تردد درون شهری، لازم است محدودیت ذخیره سوخت بنزین سهمیه خودروهای شخصی برای ۶ ماه برداشته شده یا سقف ذخیره سازی افزایش یابد چراکه در غیر این صورت، این محدودیت میتواند تبدیل به ابزاری برای تشویق مصرف یا سایر حواشی شود.
منبع: مهر
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها