آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۲۱۶۶۸
۱۲:۰۵
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

تعطیلی صنایع قطعه سازی تا 22 فروردین ماه

پدال نیوز- در پی درخواست و پیگیری هر دو انجمن قطعه‌سازان مبنی بر تعطیلی این صنایع و خطوط تولید قطعه‌سازی و خودروسازی، به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کروناویروس، در نهایت با تعطیلی تا ۲۲ فروردین‌ماه به منظور پیادهسازی پروتکل‌های بهداشتی موافقت شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، از هفته گذشته دو انجمن سازندگان قطعه و مجموعههای خودرو و همچنین انجمن همگن نیروی محرکه و قطعه سازی، از وزیر صمت، وزیر بهداشت، استاندار تهران و رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا خواستند تا کلیه خطوط تولید خودروسازان تا اوایل اردیبهشتماه به جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تعطیل شوند.

براین اساس روز گذشته، سعید نمکی- وزیر بهداشت- در نامه‌ خطاب به رییس جمهور اعلام کرد که متاسفانه اخیرا به صورت ناگهانی نامهای بدون اطلاع ستاد مقابله با کرونا توسط قائم مقام وزیر صمت به کلیه استانها ابلاغ شده است که عملا "دستورالعمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد".

وی ضمن تاکید بر اعتقاد راسخ این وزارتخانه و وزارت کشور و دیگر همکاران به کمک هرچه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی با اولویت ویژه، هشدار داد که "هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی مذهبی و غیره که مورد تائید نباشد شعله هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت".

در نهایت پیرو مکاتبات با مسئولان کشور درخصوص پیشنهادات دو انجمن همگن نیروی محرکه و قطعه سازی و همچنین انجمن سازندگان قطعه و مجموعههای خودرو در رابطه با جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در صنعت قطعهسازی کشور و شرکتهای قطعه سازی، نتایج مذاکرات با شرکت های خودروسازی و ستاد کرونای استانها به ویژه استان تهران ، به شرح زیر است:

" از  فردا تا جمعه هفته آینده ( 16 لغایت 22 فروردین ماه سال جاری) شروع فعالیتهای شرکتهای قطعه ساز به منظور فرصت پیاده سازی پروتکل های بهداشتی در خطوط تولیدی قطعه سازان در گرفته شده است که به تاخیر بیفتد؛ بنابراین انجمنها از  تمامی همکاران قطعهساز خود خواسته است تا طی هفته آتی اقدام به پیاده سازی پروتکلهای بهداشتی و پیشگیرانه در خطوط تولید و سطح شرکت کنند تا پس از آن به خواست خداوند متعال، شروع تولید زنجیره تامین قطعه سازی کشور با تمام ظرفیت و با رعایت کلیه الزامات و نکات بهداشتی مورد نظر صورت پذیرد.

قابل ذکر است که قطعه سازان متعهد و خدوم کشور خود را موظف میدانند تا در سال "جهش تولید" ، تمام همت و توان خود را به کار گیرند تا مطابق با منویات مقام معظم رهبری ، نسبت به جبران تولید از دست رفته خود طی هفته های ابتدای سال اقدام نمایند تا علاوه بر دستیابی به برنامه تولید کلان خودروسازان ، بتوانند به یاری خداوند رکورد جدیدی را در این سال ثبت نمایند."

رونوشت این اطلاعیه برای مدیران عامل شرکت های ایران خودرو و سایپا و همچنین مدیران شرکت های ساپکو ، سازه گستر و مگا موتور نیز ارسال شده است.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو