یک فعال صنفی:
تشریح خطراتی که متوجه کارگران اتوبوسرانی در بخش خصوصی است
پدال نیوز: محسن باقری ضمن تشریح خطراتی که متوجه کارگران اتوبوسرانی در بخش خصوصی است، از شورای شهر تهران خواست ریشه تبعیض را در شهرداری بخشکانند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، در روزهای اخیر نگرانی بابت جان کارگرانی که در فضاهای عمومی مشغول به فعالیت هستند، شدت گرفته است. در این بین، رانندگان شرکت واحد به خصوص در بخش خصوصی، اوضاع نگرانکنندهای دارند.
محسن باقری (عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای استان تهران و رئیس شورای اسلامی کار سامانه ۲ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران) در این رابطه میگوید: معمولاً در مجموعه شهرداری رسم بر این است که کارگران زحمت میکشند و کارمندانِ پشت میزنشین، حاصل کار آنها را میبرند. شهرداری تهران در ۱۲ سال گذشته با واگذاری مهمترین فعالیتهای خود ازجمله حمل و نقل درون شهری به بخش خصوصی، بیش از دو سوم نیروهای رسمی خود را به دلیل بازنشستگی از دست داده و تا امروز نیروی جدیدالاستخدام وارد مجموعه نشده است. بار کمبود نیرو، همواره بر دوش کارگران شاغل بوده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از شرکتهای خصوصی، فاقد گرید و توانایی و اهلیت لازم بوده و با رابطه، توانستهاند، در مناقصهها برنده شوند، ادامه میدهد: این موضوع به نحوی «اشتغال پایدار» را مورد هجمه قرار داده که در حال حاضر محرومیت شدید رانندگان بخش خصوصی از حمایتهای ابتدایی قانونی و اجتماعی، کمترین پیامد آن است.
باقری اضافه میکند: در حال حاضر و در این ایام که رانندگان خطوط مقدم جابجایی مسافر در شهر، به اجبار در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند، نه تنها به مکاتبات آنها وقعی ننهادهاند بلکه افزایش حق جذب کارکنان مصوب هیات وزیران در سال ۹۸ را تنها برای کارمندانِ پشت میزنشین که همواره دو برابر کارگران دریافتی دارند، اعمال نمودهاند.
محسن باقری (عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای استان تهران و رئیس شورای اسلامی کار سامانه ۲ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران) در این رابطه میگوید: معمولاً در مجموعه شهرداری رسم بر این است که کارگران زحمت میکشند و کارمندانِ پشت میزنشین، حاصل کار آنها را میبرند. شهرداری تهران در ۱۲ سال گذشته با واگذاری مهمترین فعالیتهای خود ازجمله حمل و نقل درون شهری به بخش خصوصی، بیش از دو سوم نیروهای رسمی خود را به دلیل بازنشستگی از دست داده و تا امروز نیروی جدیدالاستخدام وارد مجموعه نشده است. بار کمبود نیرو، همواره بر دوش کارگران شاغل بوده است.
وی با بیان اینکه بسیاری از شرکتهای خصوصی، فاقد گرید و توانایی و اهلیت لازم بوده و با رابطه، توانستهاند، در مناقصهها برنده شوند، ادامه میدهد: این موضوع به نحوی «اشتغال پایدار» را مورد هجمه قرار داده که در حال حاضر محرومیت شدید رانندگان بخش خصوصی از حمایتهای ابتدایی قانونی و اجتماعی، کمترین پیامد آن است.
باقری اضافه میکند: در حال حاضر و در این ایام که رانندگان خطوط مقدم جابجایی مسافر در شهر، به اجبار در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند، نه تنها به مکاتبات آنها وقعی ننهادهاند بلکه افزایش حق جذب کارکنان مصوب هیات وزیران در سال ۹۸ را تنها برای کارمندانِ پشت میزنشین که همواره دو برابر کارگران دریافتی دارند، اعمال نمودهاند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش