کد خبر:
۱۲۰۷۸۸ ۱۰:۱۳
۱۳۹۸/۱۲/۲۳
با بسته شدن پرونده داخلی سازی در سال ۹۸ محقق شد
صرفه جویی ارزی دستاورد سه میز داخلی سازی
پدال نیوز: در حالی بومی سازی بیش از ۷۰ قطعه صنعت خودرو در سه میز نهضت داخلی سازی محقق شد که این تعداد قطعه، صرفه جویی ۱۲۷ میلیون یورویی به همراه داشته است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، در خرداد ماه امسال و پس از انعقاد قراردادهای داخلی سازی، نهضت داخلی سازی قطعات استارت خورد و مقرر شد با برگزاری ۵ میز داخلی سازی نسبت به داخلی سازی بیش از ۱۰۰ قطعه و صرفه جویی ارزی حدود ۲۰۰ میلیون یورو اقدام شود.
در حال حاضر از ۵ میز پیش بینی شده در حوزه خودرو سه میز برپا و میز چهارم نیز به دلایل اخیر از جمله شیوع ویروس کرونا متوقف شد.
سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی خبر از داخلی سازی حدود ۱۰۶ قطعه در سه میز داخلی سازی داده و اعلام کرده که در کنار صنعت خودرو میزهای داخلی سازی در صنایع دیگر تشکیل شده که تعداد این میزها به ۱۰ میز رسیده است.
بر اساس گزارش های ارایه شده از سوی وزارت صمت، در میز نخست داخلی سازی ۳۳ قطعه با صرفه جویی ۳۷ میلیون یورویی داخلی سازی شد و در میز دوم داخلی سازی ۳۵ قطعه با ۴۴ میلیون یورو صرفه جویی محقق شد.
میز سوم داخلی سازی نیز بومی سازی قطعات های تک در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با داخلی سازی این قطعات ۴۶ میلیون یورو صرفه جویی ارزی محقق شد.
کار داخلی سازی قطعات در حالی در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته بود که دو هدف عمده کاهش وابستگی خطوط تولید صنایع داخلی به قطعات وارداتی و مدیریت منابع ارزی از اهداف نهضت داخلی سازی عنوان شد و حال به گفته معاون وزیر صمت، صنعت خودرو توانسته بیشترین سهم داخلیسازی را در میزهای افزایش عمق ساخت داخل به خود اختصاص دهد به طوری که تاکنون صرفهجویی ۲۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورویی در صنعت خودرو محقق شده است.
مسئولان وزارت صمت معتقدند که این میزان داخلیسازی در صنعت خودرو توانسته سهم ۲۳ درصدی از صرفه جوییهای ارزی اتفاق افتاده از مسیر افزایش عمق ساخت داخل را به خود اختصاص دهد. به گفته آن ها برای تحقق این میزان صرفه جویی ارزی در صنعت خودرو، قراردادهایی به ارزش ۳هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان با فعالان قطعهساز به امضا رسیده
اما شیوع بیماری کرونا اجازه نداد تا صرفه جویی ارزی از مسیر افزایش عمق ساخت داخل در سال جاری تداوم داشته باشد.
اعداد و ارقام مطرح شده در زمینه داخلی سازی در حالیست که معاون وزیر صمت میزان مبلغ داخلی سازی در سال جاری را ۲۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورویی در سال ۹۸ اعلام کرده که این عدد با احتساب داخلی سازی ۱۰ میزی بوده که در سایر صنایع نیز برگزار شده است.
هرچند هدف اولیه این نهضت که داخلی سازی ۴۰۰ میلیون یورویی در صنعت خودرو محقق نشد اما برگزاری سه میز از ۵ میز پیش بینی شده توانست بیش از نیمی از اهداف پیش بینی شده را محقق کند. حال باید دید در سال آینده پرونده نهضت داخلی سازی به کجا خواهد رسید چرا که قطعه سازان در حال حاضر به شدت با مشکل کمبود نقدینگی و عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات پیش بینی شده مواجه هستند که این امر می تواند پروژه داخلی سازی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
انتهای پیام/
در حال حاضر از ۵ میز پیش بینی شده در حوزه خودرو سه میز برپا و میز چهارم نیز به دلایل اخیر از جمله شیوع ویروس کرونا متوقف شد.
سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی خبر از داخلی سازی حدود ۱۰۶ قطعه در سه میز داخلی سازی داده و اعلام کرده که در کنار صنعت خودرو میزهای داخلی سازی در صنایع دیگر تشکیل شده که تعداد این میزها به ۱۰ میز رسیده است.
بر اساس گزارش های ارایه شده از سوی وزارت صمت، در میز نخست داخلی سازی ۳۳ قطعه با صرفه جویی ۳۷ میلیون یورویی داخلی سازی شد و در میز دوم داخلی سازی ۳۵ قطعه با ۴۴ میلیون یورو صرفه جویی محقق شد.
میز سوم داخلی سازی نیز بومی سازی قطعات های تک در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با داخلی سازی این قطعات ۴۶ میلیون یورو صرفه جویی ارزی محقق شد.
کار داخلی سازی قطعات در حالی در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته بود که دو هدف عمده کاهش وابستگی خطوط تولید صنایع داخلی به قطعات وارداتی و مدیریت منابع ارزی از اهداف نهضت داخلی سازی عنوان شد و حال به گفته معاون وزیر صمت، صنعت خودرو توانسته بیشترین سهم داخلیسازی را در میزهای افزایش عمق ساخت داخل به خود اختصاص دهد به طوری که تاکنون صرفهجویی ۲۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورویی در صنعت خودرو محقق شده است.
مسئولان وزارت صمت معتقدند که این میزان داخلیسازی در صنعت خودرو توانسته سهم ۲۳ درصدی از صرفه جوییهای ارزی اتفاق افتاده از مسیر افزایش عمق ساخت داخل را به خود اختصاص دهد. به گفته آن ها برای تحقق این میزان صرفه جویی ارزی در صنعت خودرو، قراردادهایی به ارزش ۳هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان با فعالان قطعهساز به امضا رسیده
اما شیوع بیماری کرونا اجازه نداد تا صرفه جویی ارزی از مسیر افزایش عمق ساخت داخل در سال جاری تداوم داشته باشد.
اعداد و ارقام مطرح شده در زمینه داخلی سازی در حالیست که معاون وزیر صمت میزان مبلغ داخلی سازی در سال جاری را ۲۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورویی در سال ۹۸ اعلام کرده که این عدد با احتساب داخلی سازی ۱۰ میزی بوده که در سایر صنایع نیز برگزار شده است.
هرچند هدف اولیه این نهضت که داخلی سازی ۴۰۰ میلیون یورویی در صنعت خودرو محقق نشد اما برگزاری سه میز از ۵ میز پیش بینی شده توانست بیش از نیمی از اهداف پیش بینی شده را محقق کند. حال باید دید در سال آینده پرونده نهضت داخلی سازی به کجا خواهد رسید چرا که قطعه سازان در حال حاضر به شدت با مشکل کمبود نقدینگی و عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات پیش بینی شده مواجه هستند که این امر می تواند پروژه داخلی سازی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها