کد خبر:
۱۲۰۴۸۳ ۱۱:۱۹
۱۳۹۸/۱۲/۱۷
عضو کمیسیون صنایع مجلس:
دلالان با کارت ملی و شناسنامه اجارهای خودرو ثبت نام کردهاند
پدال نیوز: عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تعداد زیادی از خودرو توسط دلالان و شرکتهای واسطهای با شرایطی خاص از سایت فروش خودروسازان آن هم با «شناسنامه و کارت ملی اجارهای» خریداری شده و چون مالیاتی هم نمیپردازند سود زیادی به دست میآورند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس ، حجتالاسلام سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت خودروهای جایگزین خودروهای قدیمی گفت:خودروهایی که از خط تولید جمعآوری شدهاند قیمت کمتری نسبت به خودروهای جایگزین که هم اکنون در بازار قیمتش سر به فلک کشیده دارند. این در حالی است که وزارت صمت قول داده بود خودروهای جایگزین در همان رنج قیمت خودروهای قدیمی باشند.
وی افزود: ضمن اینکه قرار بود با قرارگیری این خودروهای جدید در مدار تولید، کیفیت خودرو هم افزایش پیدا کند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه ما هم اکنون شاهد آن هستیم که حجم زیادی از خودرو توسط دلالان و شرکتهای واسطهای با شرایطی خاص از سایت فروش خودروسازان آن هم با شناسنامه و کارت ملی اجارهای خریداری شده و چون مالیاتی هم نمیپردازند سود زیادی به دست میآورند.
** بودجه تحقیق و توسعه در خودروسازان فقط 2 درصد
حسینیکیا با بیان اینکه اگر هزینههای بالاسری خودروسازان و بریز و بپاش آنها کاهش پیدا کند قیمت نهایی خودرو کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: ما شاهد آن هستیم که نظام حقوقی در خودروسازان نظام طبقاتی است به طوری که کارگران که زحمت کشترین قشر صنعت خودرو هستند کمترین دریافتی را دارند و مدیران بالا دستی که کمترین زحمت را میکشند بیشترین حقوق را دریافت میکنند.
وی با انتقاد از خودروسازان درباره عدم سرمایهگذاری در بخش تحقیق توسعه گفت: خودروسازان آلمانی 24 درصد از درآمدشان را برای تحقیق و توسعه اختصاص میدهند در حالی که این رقم در کشورمان زیر 2 درصد است و به دلیل همین تفاوت است که خودروسازی آلمان بسیار پیشرفتهتر است.
وی افزود: ضمن اینکه قرار بود با قرارگیری این خودروهای جدید در مدار تولید، کیفیت خودرو هم افزایش پیدا کند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه ما هم اکنون شاهد آن هستیم که حجم زیادی از خودرو توسط دلالان و شرکتهای واسطهای با شرایطی خاص از سایت فروش خودروسازان آن هم با شناسنامه و کارت ملی اجارهای خریداری شده و چون مالیاتی هم نمیپردازند سود زیادی به دست میآورند.
** بودجه تحقیق و توسعه در خودروسازان فقط 2 درصد
حسینیکیا با بیان اینکه اگر هزینههای بالاسری خودروسازان و بریز و بپاش آنها کاهش پیدا کند قیمت نهایی خودرو کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: ما شاهد آن هستیم که نظام حقوقی در خودروسازان نظام طبقاتی است به طوری که کارگران که زحمت کشترین قشر صنعت خودرو هستند کمترین دریافتی را دارند و مدیران بالا دستی که کمترین زحمت را میکشند بیشترین حقوق را دریافت میکنند.
وی با انتقاد از خودروسازان درباره عدم سرمایهگذاری در بخش تحقیق توسعه گفت: خودروسازان آلمانی 24 درصد از درآمدشان را برای تحقیق و توسعه اختصاص میدهند در حالی که این رقم در کشورمان زیر 2 درصد است و به دلیل همین تفاوت است که خودروسازی آلمان بسیار پیشرفتهتر است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها