آیا کرونا ترافیک پایتخت را کمتر کرده است؟
پدال نیوز- رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت تاثیر ویروس کرونا بر ترافیک تهران را تشریح کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از میزان، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور پایتخت در گفتوگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در تشریح وضعیت ترافیکی در ایام شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: 4 روز پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، این ویروس تاثیر خود را بر وضعیت ترافیکی شهر مشخص کرد.
وی افزود: از یکشنبه هفته گذشته تا روز سه شنبه به مدت 10 روز وضعیت ترافیکی را مورد بررسی قرار دادیم.
سرهنگ رازقی اظهار کرد: در این موقع از سال با توجه به نزدیکی به ایام عید، بر اساس الگوی ترافیکی شهر، ترافیک پر حجم است که دو دلیل دارد؛ سفرهای اقتصادی به منظور تولید یا انتقال کالایهای مختلف برای تامین کالاهای عید نوروز، افزایش مییابد. همچنین تردد شهروندان برای خرید و مراجعه به مراکز خرید بیشتر میشود.
وی ادامه داد: ابتدا تردد در مراکز مرکزی شهر و سپس خیابانها و مراکز خرید بزرگ مانند بازاریا خیابان چمهوری افزایش مییابد.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، وضعیت ترافیکی تغییر یافته است؛ گفت: سفرها بنابر مقصد به دو دسته آموزشی و تفریحی تقسیم بندی میشدند که با شیوع این ویروس، هر دو این سفرها لغوشده اند؛ بنابراین سفرهایی به مقاصد تفریحی، آموزشی و حتی خرید به صفررسیده است.
وی افزود: در حال حاضر سفرها به مقاصد شغلی اختصاص دارد یعنی شهروندان فقط در مسیر محل کار خود تردد میکنند.
این مقام انتظامی اظهار کرد: در هفته اول، بیش از نصف ترددها در شهر، کاهش یافت، اما در هفته دوم این میزان به حدود نصف رسید؛ بنابراین شهر خیلی خلوتتر شده است.
سرهنگ رازقی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از خودروی شخصی استفاده میکنند؛ ادامه داد:با شیوع کرونا، بسیاری از مردم کمتر از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو اتوبوس استفاده میکنند؛ بنابراین دلیل برخی ترافیک ها، استفاده از وسایل نقلیه شخصی است.
رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در مجموع ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی هر تهران حدود 50 درصد کاهش یافته است.
تاثیر کاهش ساعات کاری ادارات بر ترافیک
سرهنگ رازقی گفت: با تغییر شروع به کار ادارات، تراکم ترافیک از ساعت 6 به 7 تغییر یافت. همچنین پایان ساعت کاری نیز باعث شد ترکم ترافیک به ساعت 12 تا 2 محدود شود.
این مقام انتظامی افزود: ترافیک عصرگاهی تنها در چند معبر مانند خیابان آزادی و بزرگراه نواب وجود دارد و از ساعت 5 به بعد، ترافیکی در تهران نداریم. اما هنوز مرم از شهرهای اطراف مانند ورامین و کرج به تهران تردد دارند.
رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که ترافیک در حومه بازار تهران چگونه است؛ ادمه داد: خرید مردم از بازار بسیار کم شده و تقریبا مراجعه نداریم و به حداقل رسیده است.
وی افزود: از یکشنبه هفته گذشته تا روز سه شنبه به مدت 10 روز وضعیت ترافیکی را مورد بررسی قرار دادیم.
سرهنگ رازقی اظهار کرد: در این موقع از سال با توجه به نزدیکی به ایام عید، بر اساس الگوی ترافیکی شهر، ترافیک پر حجم است که دو دلیل دارد؛ سفرهای اقتصادی به منظور تولید یا انتقال کالایهای مختلف برای تامین کالاهای عید نوروز، افزایش مییابد. همچنین تردد شهروندان برای خرید و مراجعه به مراکز خرید بیشتر میشود.
وی ادامه داد: ابتدا تردد در مراکز مرکزی شهر و سپس خیابانها و مراکز خرید بزرگ مانند بازاریا خیابان چمهوری افزایش مییابد.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، وضعیت ترافیکی تغییر یافته است؛ گفت: سفرها بنابر مقصد به دو دسته آموزشی و تفریحی تقسیم بندی میشدند که با شیوع این ویروس، هر دو این سفرها لغوشده اند؛ بنابراین سفرهایی به مقاصد تفریحی، آموزشی و حتی خرید به صفررسیده است.
وی افزود: در حال حاضر سفرها به مقاصد شغلی اختصاص دارد یعنی شهروندان فقط در مسیر محل کار خود تردد میکنند.
این مقام انتظامی اظهار کرد: در هفته اول، بیش از نصف ترددها در شهر، کاهش یافت، اما در هفته دوم این میزان به حدود نصف رسید؛ بنابراین شهر خیلی خلوتتر شده است.
سرهنگ رازقی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم از خودروی شخصی استفاده میکنند؛ ادامه داد:با شیوع کرونا، بسیاری از مردم کمتر از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو اتوبوس استفاده میکنند؛ بنابراین دلیل برخی ترافیک ها، استفاده از وسایل نقلیه شخصی است.
رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در مجموع ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی هر تهران حدود 50 درصد کاهش یافته است.
تاثیر کاهش ساعات کاری ادارات بر ترافیک
سرهنگ رازقی گفت: با تغییر شروع به کار ادارات، تراکم ترافیک از ساعت 6 به 7 تغییر یافت. همچنین پایان ساعت کاری نیز باعث شد ترکم ترافیک به ساعت 12 تا 2 محدود شود.
این مقام انتظامی افزود: ترافیک عصرگاهی تنها در چند معبر مانند خیابان آزادی و بزرگراه نواب وجود دارد و از ساعت 5 به بعد، ترافیکی در تهران نداریم. اما هنوز مرم از شهرهای اطراف مانند ورامین و کرج به تهران تردد دارند.
رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که ترافیک در حومه بازار تهران چگونه است؛ ادمه داد: خرید مردم از بازار بسیار کم شده و تقریبا مراجعه نداریم و به حداقل رسیده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش