کد خبر:
۱۱۹۶۶۴ ۱۲:۵۷
۱۳۹۸/۱۲/۰۳
هدفگذاری صرفهجویی ارزی 10 میلیارد دلاری تا دو سال آینده/
خودکفایی در تولید لاستیک سنگین تا 1400
پدال نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان اینکه در سال 97 ما 12 میلیارد دلار واردات کمتر از سال 96 داشتیم، گفت: طی امسال و دو سال آینده در حوزه ساخت داخل تا 10 میلیارد دلار صرفهجویی ارزی خواهیم داشت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، رضا رحمانی در نمایشگاه رونق تولید که به همت قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء و با حضور 500 شرکت تولیدکننده داخلی برگزار شده، افزود: نمایشگاه تولید داخل با موضوعیت اعلام نیازها گام برداشته است و ما پیش از این نمایشگاهی در این حوزه داشتیم که تقاضامحور بود. امسال برای رونق تولید در حوزه اجرا مواردی را تدوین کردیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر توجه به تولید داخل اضافه کرد: حفظ تولید و اشتغال موجود اولین برنامه ما بود که تدوین و اجرایی شد.
رحمانی افزود: در سال 97 میزان 12 میلیارد دلار نسبت به سال 96 کمتر واردات داشتیم. طی امسال و دو سال آینده نیز برنامه ساخت داخل را تدوین کردیم که پیشبینی میشود 10 میلیارد دلار اقلامی که وارد میشد ساخت داخل شود.
وی با اشاره به ظرفیتهای مناسب کشور در خودکفایی و تولید داخل اضافه کرد: در حال حاضر در برخی حوزههای صنعت، توانمندی ما بیش از نیازمان است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته در همین ایام معضل تولید لاستیک خودروی سنگین را داشتیم و فقط 30 درصد نیاز لاستیک سنگین کشور تأمین میشد، البته در حوزه لاستیک خودروهای سبک خودکفا هستیم؛ اردیبهشت ماه امسال خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که ایشان فرمودند در برخی جاها توجیه اقتصادی ملاک اول نیست و عدم وابستگی مهم است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز در تولید لاستیک خودروی سنگین به 55 درصد تأمین نیاز کشور رسیدایم و پیشبینی میکنیم با افتتاح دو طرح دیگر تا سال 1400 در این حوزه به خودکفایی برسیم.
منبع: فارس
انتهای پیام/
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر توجه به تولید داخل اضافه کرد: حفظ تولید و اشتغال موجود اولین برنامه ما بود که تدوین و اجرایی شد.
رحمانی افزود: در سال 97 میزان 12 میلیارد دلار نسبت به سال 96 کمتر واردات داشتیم. طی امسال و دو سال آینده نیز برنامه ساخت داخل را تدوین کردیم که پیشبینی میشود 10 میلیارد دلار اقلامی که وارد میشد ساخت داخل شود.
وی با اشاره به ظرفیتهای مناسب کشور در خودکفایی و تولید داخل اضافه کرد: در حال حاضر در برخی حوزههای صنعت، توانمندی ما بیش از نیازمان است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته در همین ایام معضل تولید لاستیک خودروی سنگین را داشتیم و فقط 30 درصد نیاز لاستیک سنگین کشور تأمین میشد، البته در حوزه لاستیک خودروهای سبک خودکفا هستیم؛ اردیبهشت ماه امسال خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که ایشان فرمودند در برخی جاها توجیه اقتصادی ملاک اول نیست و عدم وابستگی مهم است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز در تولید لاستیک خودروی سنگین به 55 درصد تأمین نیاز کشور رسیدایم و پیشبینی میکنیم با افتتاح دو طرح دیگر تا سال 1400 در این حوزه به خودکفایی برسیم.
منبع: فارس
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها