آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۱۹۳۹۲
۱۵:۴۷
۱۳۹۸/۱۱/۲۸

چرا پلیس راهور برای وصول حدود 1500 میلیارد تومان جریمه اقدام نکرده است؟

پدال نیوز- رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله‌نقلیه وجود دارد که دارای جریمه بیش از یک میلیون تومان هستند اما هنوز شکایتی برای آنها ثبت نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا ،  سرهنگ احمد کرمی اسد درباره شکایاتی که به دلیل عدم پرداخت جرایم رانندگی در پلاک وسایل‌نقلیه ثبت می‌شود، گفت: برخی اوقات مالک وسیله‌نقلیه در مراجعه به مراکز پلیس راهور یا پلیس+10 متوجه می‌شوند که شکایت در پلاک وسیله‌ نقلیه آنها به ثبت رسیده که قطع به یقین آن شکایت، شکایت تخلفاتی است. (شکایتی که به دلیل عدم پرداخت به موقع جرایم معوقه در سامانه و روی پلاک وسیله‌نقلیه آنها ثبت شده است.
 
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: البته این منوط به ارائه صورت وضعیت به مالک وسیله‌نقلیه و اعلام شکایت توسط مسئول مربوطه است؛ در مورد دیگری اگر در مراکز مذکور به مالک اعلام شود که پلاک وسیله‌نقلیه‌شان دارای شکایت است اما امکان چاپ صورت وضعیت وجود ندارد، به این دلیل است که غیر از شکایت جرایم معوقه، شکایت قضایی دیگری دارد که دفاتر پلیس+10 بر اثر دستورالعلهای ارائه شده حق دسترسی به این جرایم را ندارند.
 
وی تصریح کرد: مالکان اینگونه وسایل‌نقلیه با مراجعه به مراکز پلیس راهور می‌توانند از نوع شکایت ثبت شده مطلع شوند اما این نوید را می‌توان داد آنگونه شکایاتی به صورت سیستمی در وسایل‌نقلیه ثبت شده که به مالک آن وسیله‌نقلیه اعلام و ابلاغ شده که بیش از یک میلیون تومان جریمه دارد و فرصت یک ماهه نیز به آنها داده شده است.
 
این مقام پلیس راهور یادآور شد: نزدیک به یک میلیون و 500 هزار وسیله‌نقلیه وجود دارد که دارای جریمه بیش از یک میلیون تومان هستند اما هنوز شکایتی برای آنها ثبت نشده چون در تعدادی از آنها هنوز ابلاغی به مالک صورت نگرفته است.
 
کرمی اسد خاطرنشان کرد: هیچگونه خدماتی در مراکز پلیس راهور به آن دسته از مالکان وسایل‌نقلیه که پلاک آنها دارای شکایت قضائی است داده نمی‌شود و مالک ابتدا باید درباره رفع شکایت قضائی اقدام کند سپس می‌تواند در مراحل بعدی با مراجعه به واحدهای رسیدگی برای کاهش خلافی خود اقدام کند اما صرفاً داشتن شکایت به دلیل بالا بودن میزان خلافی مانع ارائه خدمات نیست هر چند که در هنگام ترخیص وسیله‌نقلیه باید جرایم کاملاً پرداخت شود.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو