بلیت اتوبوس سال آینده گران میشود؟
پدال نیوز- بررسی میدانی بهای بلیت اتوبوسهای بین شهری نشان میدهد که فعلاً تغییری در قیمتها ایجاد نشده و نرخنامه جدیدی هم صادر نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از گسترش نیوز ، هرسال اواخر بهمنماه مقدار افزایش بهای بلیتهای بینشهری مشخص میشد اما به نظر میرسد که افزایش قیمتهای شدید دو سال گذشته، اعلام نرخنامه جدید را با مشکل مواجه کرده است. بررسی قیمتهای اعلامشده در شرکتهای مسافربری نشان میدهد که قیمتها هنوز تغییری نداشته است. برای بررسی بیشتر موضوع با روسای دو اتحادیه به گفتوگو نشستیم. با گسترشنیوز همراه باشید.
پیگیری ها نشان میدهد که تکلیف مقدار افزایش نرخ بلیت اتوبوس بینشهری هنوز مشخص نشده است. علیاکبر انصافی، رئیس اتحادیه صنف مسافربری تهران اظهارکرد که تاکنون نرخنامه جدیدی صادر نشده و امور مربوط به اتوبوسهای بینشهری دیگر در حوزه اختیارات این اتحادیه نیست.
احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه تعاونیهای سیزدهگانه تهران نیز در پاسخ سوال ما اظهارکرد: «قیمتگذاری معمولاً قبل از پیشفروش نوروزی انجام میشود اما فعلاً چنین نشده است. هنوز نمیتوان گفت که بهاندازه سالهای قبل افزایش نرخ خواهیم داشت یا نه. هزینهها بهشدت افزایش یافته اما مردم هم توان خرید ندارند. قبلاً که مملکت شرایط کنونی را نداشت هرسال 20 تا 25 درصد افزایش نرخ داشتیم اما تکلیف امسال مشخص نیست. از طرف دیگر نرخ اتوبوسی که قبلاً 850 میلیون بود به سه میلیارد و 800 میلیون رسیده است».
رئیس اتحادیه مسافربری تهران در ارتباط با مشکلات این صنف اظهارکرد: درحالحاضر شرکتهای تولیدکننده داخلی، اتوبوس و مینیبوس تولید نمیکنند و بیشتر قطعات وارداتی است. این در حالی است که خودروی جدیدی هم وارد نمیشود. واردات، هزینههای مالک اتوبوس را بهشدت افزایش میدهد. متاسفانه فکری به حال این موضوع نمیشود.
سال گذشته و به دنبال گرانی بیسابقه اتوبوس، علی انصافی در گفتوگو با گسترشنیوز میانگین نرخ اتوبوسهای بینشهری را حدود 2 میلیارد اعلام کرده بود اما به نظر میرسد که این مقدار اکنون به حدود دو برابر رسیده است.
لازم به ذکر است که تولید اتوبوس داخلی تقریباً به صفر رسیده است. قبلاً سالانه چیزی حدود 1500 دستگاه اتوبوس و مینیبوس توسط تولیدکنندگان داخلی تولید میشد. بهعنوانمثال آمار منتشرشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان میدهد که تولید اتوبوس و مینیبوس در شرکتهایی مثل ایرانخودرو دیزل و عقاب افشان حتی تا 100 درصد هم کاهش یافته است.
گرانی خودروهای سواری به احتمال زیاد باعث استفاده بیشتر از وسایل حملونقل عمومی خواهد شد. در این شرایط به نظر میرسد که دولت باید یارانه اختصاص داده شده به این بخش را بیشتر کند.
پیگیری ها نشان میدهد که تکلیف مقدار افزایش نرخ بلیت اتوبوس بینشهری هنوز مشخص نشده است. علیاکبر انصافی، رئیس اتحادیه صنف مسافربری تهران اظهارکرد که تاکنون نرخنامه جدیدی صادر نشده و امور مربوط به اتوبوسهای بینشهری دیگر در حوزه اختیارات این اتحادیه نیست.
احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه تعاونیهای سیزدهگانه تهران نیز در پاسخ سوال ما اظهارکرد: «قیمتگذاری معمولاً قبل از پیشفروش نوروزی انجام میشود اما فعلاً چنین نشده است. هنوز نمیتوان گفت که بهاندازه سالهای قبل افزایش نرخ خواهیم داشت یا نه. هزینهها بهشدت افزایش یافته اما مردم هم توان خرید ندارند. قبلاً که مملکت شرایط کنونی را نداشت هرسال 20 تا 25 درصد افزایش نرخ داشتیم اما تکلیف امسال مشخص نیست. از طرف دیگر نرخ اتوبوسی که قبلاً 850 میلیون بود به سه میلیارد و 800 میلیون رسیده است».
رئیس اتحادیه مسافربری تهران در ارتباط با مشکلات این صنف اظهارکرد: درحالحاضر شرکتهای تولیدکننده داخلی، اتوبوس و مینیبوس تولید نمیکنند و بیشتر قطعات وارداتی است. این در حالی است که خودروی جدیدی هم وارد نمیشود. واردات، هزینههای مالک اتوبوس را بهشدت افزایش میدهد. متاسفانه فکری به حال این موضوع نمیشود.
سال گذشته و به دنبال گرانی بیسابقه اتوبوس، علی انصافی در گفتوگو با گسترشنیوز میانگین نرخ اتوبوسهای بینشهری را حدود 2 میلیارد اعلام کرده بود اما به نظر میرسد که این مقدار اکنون به حدود دو برابر رسیده است.
لازم به ذکر است که تولید اتوبوس داخلی تقریباً به صفر رسیده است. قبلاً سالانه چیزی حدود 1500 دستگاه اتوبوس و مینیبوس توسط تولیدکنندگان داخلی تولید میشد. بهعنوانمثال آمار منتشرشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان میدهد که تولید اتوبوس و مینیبوس در شرکتهایی مثل ایرانخودرو دیزل و عقاب افشان حتی تا 100 درصد هم کاهش یافته است.
گرانی خودروهای سواری به احتمال زیاد باعث استفاده بیشتر از وسایل حملونقل عمومی خواهد شد. در این شرایط به نظر میرسد که دولت باید یارانه اختصاص داده شده به این بخش را بیشتر کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها