کد خبر:
۱۱۸۶۰۹ ۱۰:۳۱
۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بداقبالی 1000 دستگاه خودرو هیوندای در گمرک باهنر
پدال نیوز: مدیر کل گمرک شهید باهنر اعلام کرد: ۱۰۰۱ دستگاه خودروی وارداتی (هیوندای النترا) دراین گمرک باقی مانده که همه امور گمرکی آنها انجام شده و پروانه سبز الکترونیکی دارند ولی به دلیل مصادف شدن با مصوبه ممنوع الخروج شدن نتوانستند ازگمرک خارج شوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ مهدی رضایی در حاشیه بازدید از گمرک شهید باهنر در جمع خبرنگاران دربارهی دپوی خودروهای وارداتی در این گمرک ، اظهار کرد: ۱۱۶۷ دستگاه خودرو در این گمرک وجود دارد که ۱۰۰۱ دستگاه آن هیوندای النترا بوده و همه حقوق و عوارضشان پرداخت شده و پروانه سبز الکترونیکی دریافت کردهاند اما به دلیل این که تا قبل از مصوبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ هیات وزیران (مبنی بر ممنوع الخروج بودن خودروهای وارداتی) نتوانستند از گمرک خارج شوند، همچنان در این گمرک ماندهاند.
به گفتهی وی، این خودروها با ارز آزاد وارد کشور شدهاند و امور ترخیص این خودروها انجام شده و آماده ترخیص از گمرک بودهاند اما به دلیل این که برای خروج از گمرک باید دستگاه "رو رو" تامین میشد، نتوانستند این دستگاه را تامین کنند که دو روز بعد این مصوبه صادر و اعلام شد که دیگر هیچ خودرویی حق خروج از گمرک را ندارد؛ لذا این خودروها هم که همه حقوق و عوارضشان پرداخت شده بود و پروانه سبز الکترونیکی برای ترخیص از گمرک داشتند، نتوانستند ترخیص شوند و در گمرک شهید باهنر ماندهاند.
وی اظهار کرد: ۱۶۶ دستگاه دیگر از خودروهای وارداتی که در گمرک باهنر باقی ماندهاند هیچ کدام از کارهای گمرکی آنها انجام نشده و صاحبان آنها حتی اجازه ثبت اظهار نامه را هم ندارند.
به گفتهی رضایی، تعداد اندک و انگشت شماری از این ۱۶۶خودرو موجود در گمرک باهنر خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی هستند که از قبل وارد شدهاند و نباید ترخیص شوند و در این زمینه سازمان جمع آوری اموال تملیکی در حال بررسی و انجام اقدامات لازم است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
به گفتهی وی، این خودروها با ارز آزاد وارد کشور شدهاند و امور ترخیص این خودروها انجام شده و آماده ترخیص از گمرک بودهاند اما به دلیل این که برای خروج از گمرک باید دستگاه "رو رو" تامین میشد، نتوانستند این دستگاه را تامین کنند که دو روز بعد این مصوبه صادر و اعلام شد که دیگر هیچ خودرویی حق خروج از گمرک را ندارد؛ لذا این خودروها هم که همه حقوق و عوارضشان پرداخت شده بود و پروانه سبز الکترونیکی برای ترخیص از گمرک داشتند، نتوانستند ترخیص شوند و در گمرک شهید باهنر ماندهاند.
وی اظهار کرد: ۱۶۶ دستگاه دیگر از خودروهای وارداتی که در گمرک باهنر باقی ماندهاند هیچ کدام از کارهای گمرکی آنها انجام نشده و صاحبان آنها حتی اجازه ثبت اظهار نامه را هم ندارند.
به گفتهی رضایی، تعداد اندک و انگشت شماری از این ۱۶۶خودرو موجود در گمرک باهنر خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی هستند که از قبل وارد شدهاند و نباید ترخیص شوند و در این زمینه سازمان جمع آوری اموال تملیکی در حال بررسی و انجام اقدامات لازم است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها